Gå til innhold

Latuda igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er det i bedre å hoppe i det? jeg begynte med 18,5 mg latuda og skulle ta det en uke, så skal jeg ta 37 mg. Men det står i felleskatalogen at startsdosen er 37 mg? Så kan jeg bare ta det i kveld? Vil at de skal virke fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det beste er å gjøre som psykiateren har anbefalt. Ikke begynne å tukle med dette nå. Vær litt tålmodig. 

Anonymkode: ab4d8...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å gjøre som psykiateren har anbefalt. Ikke begynne å tukle med dette nå. Vær litt tålmodig. 

Anonymkode: ab4d8...508

Men han sa jo det skulle bli bedre å sove, var full i angst når jeg la meg i går og måtte ta vival. Prøvde å holde ut i det lengste men det ga seg ikke, og da trodde jeg det var noen som sendte meg det og ble redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tok 37 mg jeg men er dårlig, vil bare bli bedre. 

Det tar tid før medisinen virker. Det blir ikke bedre av at du stadig slutter, og må starte opp igjen. Omatt og omatt.

Anonymkode: 5b29b...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar tid før medisinen virker. Det blir ikke bedre av at du stadig slutter, og må starte opp igjen. Omatt og omatt.

Anonymkode: 5b29b...8e3

Nei,vet ikke om jeg lærer noe av det heller. Blir jo aldri frisk, verken på eller uten medisiner. Må vel leve med enkelte ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Og nå har det dukket opp en vanlig problem når jeg går på ap, forstoppelse. Har ikke ært på do siden fredag jeg nå, er det grunn til å slutte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og nå har det dukket opp en vanlig problem når jeg går på ap, forstoppelse. Har ikke ært på do siden fredag jeg nå, er det grunn til å slutte? 

Ærlig talt stjernestøv, nå leter du etter problemer igjen. Det er vanlig med litt rusk i starten, det vet du. Ta litt dufalac en liten periode, det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 69b8b...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt stjernestøv, nå leter du etter problemer igjen. Det er vanlig med litt rusk i starten, det vet du. Ta litt dufalac en liten periode, det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 69b8b...95f

Nei det er et problem hele tiden når jeg går på ap, har alltid brukt ducolax og andre ting på ap. Det er et styr å få gå på do. Og hvis dufalac er det søte greiene får jeg bare lut i magen av det, hjelper ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei det er et problem hele tiden når jeg går på ap, har alltid brukt ducolax og andre ting på ap. Det er et styr å få gå på do. Og hvis dufalac er det søte greiene får jeg bare lut i magen av det, hjelper ikke. 

Har du prøvd å spise mat som skal hjelpe mot det, for eksempel svisker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
21 minutter siden, Fionys skrev:

Har du prøvd å spise mat som skal hjelpe mot det, for eksempel svisker?

Åja det har jeg prøvd. Og det går fint med magnesium uten ap, med en gang jeg er på ap er det full stopp som vanlig. Forstår ikke det, kjenner folk som går på ap som ikke har det problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Åja det har jeg prøvd. Og det går fint med magnesium uten ap, med en gang jeg er på ap er det full stopp som vanlig. Forstår ikke det, kjenner folk som går på ap som ikke har det problemet. 

Finnes flere forskjellige matvarer som er bra og en del som ikke er så bra. Bevegelse er også bra for fordøyelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Finnes flere forskjellige matvarer som er bra og en del som ikke er så bra. Bevegelse er også bra for fordøyelsen.

Ja vet jo det, men har altså ikke problemer når jeg ikke tar ap. Hallo! Det er et stort obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja vet jo det, men har altså ikke problemer når jeg ikke tar ap. Hallo! Det er et stort obs!

Sikkert best å slutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja mulig det. 

Nå får du gi deg!

Fiber, masse vann og mosjon hjelper.

Anonymkode: 5b29b...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du gi deg!

Fiber, masse vann og mosjon hjelper.

Anonymkode: 5b29b...8e3

Nei det gjør ikke det, men dere får tro hva dere vil. Skal se hvordan det går i dagene fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja vet jo det, men har altså ikke problemer når jeg ikke tar ap. Hallo! Det er et stort obs!

Gå en tur morgen og kveld, drikk jevnt med vann utover hele dagen (2-3 liter i løpet av dagen) og spis mye frukt og grønt. Rå grønnsaker som gulrot og blomkål gir full fart hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Gå en tur morgen og kveld, drikk jevnt med vann utover hele dagen (2-3 liter i løpet av dagen) og spis mye frukt og grønt. Rå grønnsaker som gulrot og blomkål gir full fart hos meg.

Jo takk for rådet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...