Gå til innhold

Klarna sier at jeg må betale. Norwegian sier at jeg ikke må


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er helt forvirret. Jeg avbestillte to flybiletter tur/retur fra lavpriskalenderen innen 4 timer, hvor det sto at man kunne avbestille og få pengene tilbake. Dette skjedde i februar. Etter dette så har jeg fått regning fra Klarna på beløpet. Klarna sa først at de skulle ordne opp med Norwegian men så skrev de plutselig at jeg fikk fikse opp med de selv. Jeg kontakter Norwegian, og de sier at jeg skal få tilbake pengene, via at de betaler Klarna beløpet. Da skal regningen trekkes bort fra Klarna. Jeg får en bekreftelse på dette sendt til emailen min. Skriver dette til Klarna og at pengene skal være tilbake på kontoen deres innen en uke. De svarer med å si at jeg må desverre betale hele beløpet og at regningen blir fastsatt etter at de har kontaktet norwegian på telefon. Jeg sendte kvitteringen på reffusjon til klarna, men nå er det slik at Klarna vil fastsette betalingen på meg. Regningen. 

Hva mener dere? Jeg har stresset frem og tilbake med både klager og mail på dette, og kom tilslutt gjennom en dyr telefon hos Norwegian som kostet meg 100 kroner. Og nå vil Klarna at jeg tar en ny telefon og drøfter dette med Norwegian om jeg har noen spørsmål anngående ordren. Skikkelig stress.

 Hva mener dere om dette? Skal jeg bare betale hele beløpet til Klarna selv om Norwegian har sagt noe annet?

Anonymkode: befdf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
 
 

The cost of your ticket(s)  is now refunded to the credit card that was used when you made the booking. It will be credited within 1 week.

If you booked your ticket through a travel agency, please contact them for a refund.

Best regards
Norwegian Refund Department



Vi har behandlet din søknad om refusjon. Refusjon av flybillett(ene)er sendt til kortnummeret som ligger i din bestilling, og vil være disponibelt innen 1 uke.

Vi ber de av våre passasjerer som har bestilt sine reiser hos et reisebyrå om å kontakte dem for refusjon.

Vennlig hilsen
Norwegian refusjon

 

Anonymkode: befdf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 
 

The cost of your ticket(s)  is now refunded to the credit card that was used when you made the booking. It will be credited within 1 week.

If you booked your ticket through a travel agency, please contact them for a refund.

Best regards
Norwegian Refund Department



Vi har behandlet din søknad om refusjon. Refusjon av flybillett(ene)er sendt til kortnummeret som ligger i din bestilling, og vil være disponibelt innen 1 uke.

Vi ber de av våre passasjerer som har bestilt sine reiser hos et reisebyrå om å kontakte dem for refusjon.

Vennlig hilsen
Norwegian refusjon

 

Anonymkode: befdf...000

Denne kvitteringen er tydeligvis ikke god nok for å få slippe å betale regningen av klarna. 

Anonymkode: befdf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Refusjon av flybillett(ene)er sendt til kortnummeret som ligger i din bestilling, og vil være disponibelt innen 1 uke.

Mulig jeg misforstår, men betyr ikke dette at Norwegian sender pengene til din konto? Da må jo du betale regningen, så får du pengene tilbake fra Norwegian, og så avregner de seg imellom. Du kan jo ikke både slippe å betale regningen og få pengene tilbake.

Med forbehold om at jeg har forstått saken riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, laban skrev:

Mulig jeg misforstår, men betyr ikke dette at Norwegian sender pengene til din konto? Da må jo du betale regningen, så får du pengene tilbake fra Norwegian, og så avregner de seg imellom. Du kan jo ikke både slippe å betale regningen og få pengene tilbake.

Med forbehold om at jeg har forstått saken riktig.

Mail fra Norwegian: Har flere mail om dette fra dem... men klarna mener jeg skal betale beløpet og at pengene blir ikke betalt tilbake. : 

En av bekreftelsene fra norwegian: står det ikke at jeg skal slippe å betale: Klarna mener at dette er ikke godt nok.
Hei,
 
 
Norwegian bekrefter med dette at deres bestilling med referansenummer .........har blitt avbestilt ifølge passasjeren(e)s ønske i den 08.02.2018.
 
Beløpet på NOK 4,962.00 betalt for bestillingen med referansenummer ....... er refundert til Klarna i den 13.04.2018.
 
Transaksjonen kan ta noen arbeidsdager.
 
 
MVH / Best Regards,
 

Anonymkode: befdf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Mulig jeg misforstår, men betyr ikke dette at Norwegian sender pengene til din konto? Da må jo du betale regningen, så får du pengene tilbake fra Norwegian, og så avregner de seg imellom. Du kan jo ikke både slippe å betale regningen og få pengene tilbake.

Med forbehold om at jeg har forstått saken riktig.

Betyr den mailen at det er meg som får beløpet på min konto?  Jeg har ikke oppgitt kontonummeret til Norwegian, og jeg forsto det slik etter telefonsamtale med de at de skulle betale det tilbake til klarna, og at jeg skulle da slippe å betale for avbestillte turen... Er det meg som missforstår denne mailen? Klarna sier også at jeg overhodet ikke vil få pengene refundert fordi jeg har ikke rett på det siden det er lavpriskalender. Men norwegian ga meg virkelig beskjed om noe helt annet....Kan de ha ombestemt seg uten å si ifra?

 
Hei,
 
 
Norwegian bekrefter med dette at deres bestilling med referansenummer .........har blitt avbestilt ifølge passasjeren(e)s ønske i den 08.02.2018.
Beløpet på NOK 4,962.00 betalt for bestillingen med referansenummer ....... er refundert til Klarna i den 13.04.2018.
 
Transaksjonen kan ta noen arbeidsdager.
 
 
MVH / Best Regards,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
33 minutter siden, Mina1 skrev:

Betyr den mailen at det er meg som får beløpet på min konto?  Jeg har ikke oppgitt kontonummeret til Norwegian, og jeg forsto det slik etter telefonsamtale med de at de skulle betale det tilbake til klarna, og at jeg skulle da slippe å betale for avbestillte turen... Er det meg som missforstår denne mailen? Klarna sier også at jeg overhodet ikke vil få pengene refundert fordi jeg har ikke rett på det siden det er lavpriskalender. Men norwegian ga meg virkelig beskjed om noe helt annet....Kan de ha ombestemt seg uten å si ifra?

 
Hei,
 
 
Norwegian bekrefter med dette at deres bestilling med referansenummer .........har blitt avbestilt ifølge passasjeren(e)s ønske i den 08.02.2018.
Beløpet på NOK 4,962.00 betalt for bestillingen med referansenummer ....... er refundert til Klarna i den 13.04.2018.
 
Transaksjonen kan ta noen arbeidsdager.
 
 
MVH / Best Regards,

Det står jo svart på hvitt at pengene er refundert til Klarna. Da skal du heller ikke betale Klarna.

Anonymkode: d9d63...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo svart på hvitt at pengene er refundert til Klarna. Da skal du heller ikke betale Klarna.

Anonymkode: d9d63...73d

Klarna sier at de sender regningen på den fordi de har tidligere pratet med norwegian per telefon og fått beskjed om at man får ikke noe igjen på lavpris. Men på nettet står det noe annet, og norwegian har sendt meg svart på hvitt på flere mail bekreftelser på at jeg ikke skal betale etter lang ventetid og purringer på klage som jeg måtte sende inn.

Jeg pratet for over en uke siden med norwegian på telefon og da kom alle mailene inn fra norwegian om bekreftelser på at jeg skal ha pengene tilbake. Det står det svart på hvitt.

Så ja jeg ble rettere sagt forbannet og føler meg lurt. Utifra hva norwegian sa på telefon så skulle de refundere beløpet på dagen til klarna, men klarna bryr seg ikke om å fortelle meg om pengene kom inn til de eller ikke. De er bare kort og skriver at de sender regning og at jeg må betale det beløpet. GRRRR.

 Du verden dette skal være vanskelig. Har holdt på med dette i snart to måneder!.

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarna svarer med denne mail da jeg videresender mailen om at pengene ble refundert fra norwegian til dem. Men jeg har også vært i kontakt med norwegian og jeg fikk beskjed om at pengene ble refundert og at man har rett på det tross lavpriskalender så lenge man avbestiller innen et visst antall timer. Og dette har det vært ventetid på i to måneder på.. og jeg har jo mailer fra norwegian som sagt på at pengene er satt over til klarna... 

Tack för ditt mejl.

Vi har nu vart i kontakt med Norwegian om faktura. nr........för ordre ............. De informerar att detta är lavprisbilletter som dessvärre inte går att avbeställa.

Baserat på denna information kommer fakturan att kvarstå. Vi hänvisar därför dig till Norwegians kundtjänst på telefonummer 21 49 00 15 om du har fler frågor angående ordren.

Samme dag som de sender meg denne mailen får jeg denne beskjeden fra norwegian anngående klagen: 

 

 

Vi kan se att du har fått besked i ärendenummer .............och att beloppet är återbetalt.
 
Tack för att du kontaktde oss 
Norwegian

 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har ikke oppgitt kontonummeret til Norwegian

Det står at beløpet er refundert til kortnummeret i bestillingen. Det går an å tilbakeføre et beløp som er betalt med kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, laban skrev:

Det står at beløpet er refundert til kortnummeret i bestillingen. Det går an å tilbakeføre et beløp som er betalt med kredittkort.

Betalingen går via Klarna, da oppgis ikke kortnummer.

Anonymkode: d9d63...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, laban skrev:

Det står at beløpet er refundert til kortnummeret i bestillingen. Det går an å tilbakeføre et beløp som er betalt med kredittkort.

Betalingen går direkte til klarna står det.

Klarna tar seg heller ikke tid til å se om pengene kom inn fra Norwegian på sin konto.

Beløpet ble overført fredag 13 april fra Norwegian til klarnas konto ifølge flere bekreftelser fra Norwegian på mail til meg.

Tirsdag 17 april forteller klarna på mail til meg at de sender meg regningen tross at de fikk kopien om dette fredagen rett før helgen fra Norwegian sendt fra meg. Dvs regning med renter fra klarna..

Klarna sier at jeg ikke har rett på å få refundert prisen og at jeg må betale hele prisen fordi det er lavpris. Men Norwegian sier noe annet. 

Klarna overser min kopi om tilbakebetaling fra Norwegian. Føler meg beskyldt for å lyve nærmest... eller forfalske mailen av klarna siden de reagerer som de gjorde men se: de tok seg ikke tid til å vente på innbetalingen som skulle være like om hjørne. Tar kun noen virkedager. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, laban skrev:

Det står at beløpet er refundert til kortnummeret i bestillingen. Det går an å tilbakeføre et beløp som er betalt med kredittkort.

Mener du at det er riktig av klarna å overse min mail med kopi om tilbakebetalt beløp til deres konto og si at jeg må betale tross kopien og at jeg ikke får pengene refundert pga det er lavpris, når avtalen med Norwegian er det motsatte? ;) . Komplisert å forklare. Ikke rart at du blir forvirret hehe. 

Og klarna tar seg ikke tid til å se om de faktiske pengene kommer inn fra Norwegian ? Det står jo i mailen de fikk kopi av at de var på vei og satt over den 13.4 på konto.. en fredag og så får jeg dette svaret tirsdagen? Forstår at du er forvirret for dette er komplisert å forklare men jeg er skuffet fordi klarna overser den videresendte mailen om beløpet fra Norwegian. Skulle tro at de tror at jeg har laget den selv. Altså at jeg svindler. 

Jeg har kontaktet forbrukerrådet om saken. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stresser du litt unødvendig :-)

Kommunikasjonen mellom Klarna og Norwegian er ikke den beste og raskeste til enhver tid. Det tar nok noen dager før dette blir registrert! 

Avvent en uke og se. Be Klarna stille fakturaen i bero grunnet tvist så lenge. Så påløper det ikke purregebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Nå stresser du litt unødvendig :-)

Kommunikasjonen mellom Klarna og Norwegian er ikke den beste og raskeste til enhver tid. Det tar nok noen dager før dette blir registrert! 

Avvent en uke og se. Be Klarna stille fakturaen i bero grunnet tvist så lenge. Så påløper det ikke purregebyr.

Jeg begynte å betale ned på regningen fra klarna. Og så sier klarna etter det at de  fryste fakturaen inntil videre. Men nå sier de at de sender ut den fakturaen på nytt til meg.  Håper ikke at de roter med det jeg har betalt på den nå. Bare rot nå  

Klarna sier at jeg ikke har rett på å få refundert prisen til tross for at de har fått en kopi fra meg at Norwegian sier det motsatte. 

Jeg stresser ikke. Jeg kommer til å få regning fra klarna i posten på det jeg ikke skal ha regning på nå. Klarna skriver jo det klart og tydelig. Og overser kopien av mail fra Norwegian. De fikk kopien og ser den men svaret : at jeg får ikke igjen. Tror de at jeg forfalsket kopien fra Norwegian? Det er jo det de må ha trodd  

Men jeg kan jo bare gå rundt å tro at dette fikser seg selv uten at jeg sier noe mer. Men det gjør det nok ikke. .. Men får vente å se. Regningen kommer iallefall. Regningen som jeg ikke skulle ha. Jeg forventet en regning på 4000 men den ble på ca 11 000 pga en avbestilling det er rotet med. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bestride klarnas krav og ikke betale fakturaen som kommer i posten nå. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Mener du at det er riktig av klarna å overse min mail

Du må lese sitatet jeg svarer på. Du skrev "jeg har ikke oppgitt kontonummeret". Jeg svarte "det står at de har tilbakeført til kortnummeret"  og at det er mulig / vanlig. Jeg kan ikke vurdere hvem av de to som surrer mest - du har også lagt ut ny info underveis.

Jeg synes svarene du får fra Klarna og Norwegian preges av at de først sender standardsvar uten å gå ordentlig inn i saken.

Gi Klarna beskjed om at du bestrider kravet hvis du får regning, vent noen dager og se hvor beløpet blir tilbakeført. Lag evt. en nøyaktig oppsummering med henvisninger til datoer, saksnr. osv., ikke send raske svar på enkeltmailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laban skrev:

Du må lese sitatet jeg svarer på. Du skrev "jeg har ikke oppgitt kontonummeret". Jeg svarte "det står at de har tilbakeført til kortnummeret"  og at det er mulig / vanlig. Jeg kan ikke vurdere hvem av de to som surrer mest - du har også lagt ut ny info underveis.

Jeg synes svarene du får fra Klarna og Norwegian preges av at de først sender standardsvar uten å gå ordentlig inn i saken.

Gi Klarna beskjed om at du bestrider kravet hvis du får regning, vent noen dager og se hvor beløpet blir tilbakeført. Lag evt. en nøyaktig oppsummering med henvisninger til datoer, saksnr. osv., ikke send raske svar på enkeltmailer.

Jeg ble bare skuffet over at jeg vedlegget kopi fra Norwegian i mail til klarna og får beskjed om at søknaden om refusjon er avslått og at regningen blir sendt meg. Det er jo som å si at min kopi fra Norwegian er forfalsket nærmest? 

Men jeg venter på regningen. Og så ser jeg hva som skjer. Alt kan bygge på et rot av misforståelser. 

Da jeg pratet med Norwegian så sa Norwegian noe om at klarna hadde fått beskjed at søknaden var avslått men så sier de til meg at den blir godkjent allikevel. Og jeg tror at det er det klarna ikke forstår dersom det er en missforståelse. 

Jeg kommer nok til å få regning i posten en av de nærmeste dagene. Får bare vente å se. Men såklart ble jeg litt stresset siden jeg trodde dette var ordnet seg. 

Skal bli spennende å se om dette løser seg eller om jeg må betale alt sammen  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, laban skrev:

Du må lese sitatet jeg svarer på. Du skrev "jeg har ikke oppgitt kontonummeret". Jeg svarte "det står at de har tilbakeført til kortnummeret"  og at det er mulig / vanlig. Jeg kan ikke vurdere hvem av de to som surrer mest - du har også lagt ut ny info underveis.

Jeg synes svarene du får fra Klarna og Norwegian preges av at de først sender standardsvar uten å gå ordentlig inn i saken.

Gi Klarna beskjed om at du bestrider kravet hvis du får regning, vent noen dager og se hvor beløpet blir tilbakeført. Lag evt. en nøyaktig oppsummering med henvisninger til datoer, saksnr. osv., ikke send raske svar på enkeltmailer.

Saken er forvirrende. Det er mulig at klarna ble forvirret av alt rotet. Vi får se hva som skjer videre. 

Men Norwegian har bekreftet at jeg skal slippe å betale. Og bekreftelser på det er godt nok etter min mening til at jeg ikke skal betale. Og at jeg har retten på min side. Ble litt sjokket og stresset når jeg leste at jeg måtte betale. Men jeg kommer ikke til å gjøre det. Blir spennende å se hvordan klarna besvarer dette. Jeg sendte ny kopi fra Norwegian om at jeg ikke skulle betale ifølge Norwegian som svar til klarna om dette. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...