Gå til innhold

Fake news om Syria etc


AnonymBruker

Hvem sin skyld er det at folk blir lurt av fake news  

1 stemme

  1. 1. Hvem sin skyld er det at folk blir lurt av fake news

    • Mainstream mediene som har misbrukt folk sin tillit for lenge
      0
    • Troll på internett utnytter dumme folk
      0
    • Begge deler
      0
    • Annet (skriv under da vel dont be shy)
      1


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mediene sier at det er mye fake news, derfor blir folk forvirret om hva som faktisk skjer i verden. Kanskje bør folk slutte å bruke andre nyhetskilder enn dagbladet så vi ikke blir rammet av fake news, eller ?

https://www.dagbladet.no/nyheter/gasset-eller-ikke-gasset---malet-er-at-folk-ikke-skal-vite-hva-som-skjer/69731059

Men, ser ingen tegn til selvrefleksjon, om all propagandaen som står i Dagbladet/Vg/NRK etc, kanskje det også bidrar til at folk blir skeptiske til hva folk tror på? (JEG VENTER FORTSATT PÅ TISSE-SEX VIDEON TIL DONALD TRUMP PRESIDENTEN I USA SOM ER UTSATT FOR BLACKMAIL AV PUTIN.... WINK WINK WINK... dagbladet/nrk/vg ....... ?)

Er det bare troll på internett sin skyld, eller må mainstream ta litt av "skylde" her også for at folk har sluttet å stole på det de sier?

Og hvor mange flere tiår med bombing i midtøsten trenger vi før "alt blir bra", har ikke virket fungere sålangt, selv om dagbladet skrev at det var "weapons of mass destruction" etc der nede og forsvarer således invasjonen av Irak etc... sukk.... 

Kjør debatt

Anonymkode: 2a3a1...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk har det så forskjellig også i dag og befinner seg ofte " på forskjellige planeter" Vi som leser nyhetene har også så forskjellig erfaringsbakgrunn og referanseramme. Akkurat så mange fake nyheter har ikke jeg oppdaget men sunn kritisk sans har aldri skadet noen.😊

Anonymkode: facd9...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Dessverre er media folk ofte politisk korrekte og drar i samme retning så derfor blir det ikke særlig opplysende. Ett eksempel er Johaug saken, der all media fremstiller henne som uskyldig. Dette er jo bare fordi hun er Norsk. Hadde det vært en russer som gjorde det samme hadde alle trodd hen var skyldig. Jeg tror ikke hun jukset, men jeg hadde trodd det om en russer liksom.... Så bias har vel alle.

Ett annet eksempel er under flyktningekrisen, der det ble mest vist bilder av kvinner og barn, selv om det er kjent att tre fjerdedeler av de som kom var unge stridsdyktige menn. 

 

Media har dessverre for mye makt. Men alternative kilder som resett.no dokument.no HRS osv gir en annen vinkling. Selv om jeg synes de kan gå for langt i sin generalisering de også.

 

 

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke så mye på bevisste " fake news" men jeg tror veldig ofte at det er lite som kommer frem til nyhetsbildet. De som serverer oss nyhetene har sin tro og sine interesser og sin bakgrunn. Enkelte legger vekt på kanskje mest de positive trekk i utviklingen når de melder fra et land mens andre kanskje av plasshensyn legger vekt på de negative tingene.  Det er veldig vanskelig å forstå bare synes jeg hvorfor et flott land med flotte mennesker skal rives slik i stykker. Det er ofte vanskelig og si noe bestemt om noe for jeg føler man har aldri det hele bilde liksom? Godet det er utrolig flinke mennesker som interesser seg og står på på alle kanter synes jeg. Mange blir kanskje veldig skuffet over Norge om de kommer hit også?

Anonymkode: facd9...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyheter er ofte veldig fragmenterte. Kanskje er det hva som kjennetegner alle nyheter. Men vi ser og forstår jo uretten som skjer mot sivilbefolkningen og særlig barna som jo aldri har gått til stemmeurnene noe sted og alt er bare lidelse. Forstår bare ikke hvorfor det må skje sånt.

Anonymkode: facd9...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker

og der var fasiten ute....

https://www.opcw.org/news/article/opcw-issues-fact-finding-mission-reports-on-chemical-weapons-use-allegations-in-douma-syria-in-2018-and-in-al-hamadaniya-and-karm-al-tarrab-in-2016/

 

nå, som ingen bryr seg lenger....

 

Surprise, ingen spor av bruk av kjemiske våpen funnet

 

Ja dagbladet, dere er fake news, "konspirasjonsteoretikerne, hadde "mer" rett enn dere....

FAKE NEWS

 

Dere gjør at konspirasjonsteoretikere kan fremstå som mer troverdige enn dere selv.... hva tror dere dette vil gjøre med samfunn etterhver. Når en mister tiltro til stat og nyhetsmedier.....

 

SKJERPINGS FØR DET ER FOR SENT....

 

 

 

Lol

Anonymkode: 06eed...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror bare det er veldig mye ufaglærte og såkalt frivillige ute å går ,i så mye i dag også uten at det opplyses noe sted. Mange også offentlige innstanser er basert på dette i dag tror jeg. Det er jo økonomisk trange tider. Ikke så mye bevisst tilsløring av fakta eller noe. Det er hva jeg tenker om det. Men rart og slitsomt er det.

Anonymkode: facd9...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det ver jo også det faktum som i alt at man må ofte se og oppleve selv i virkeligheten for å forstå fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette med  Syria og fake news orker jeg ikke å tenke på lenger. Det hender brikkene bare falle på plass av seg selv til slutt.

Anonymkode: facd9...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette med  Syria og fake news orker jeg ikke å tenke på lenger. Det hender brikkene bare falle på plass av seg selv til slutt.

Anonymkode: facd9...012

Ja uhell skjer, men mener en må eie tabben i etterkant. Ikke prøve bortforklare/gjemme. Og ikke minst, forsøke hindre fremtidige gjentagelser....

Men, det virker ikke være målet til eliten ;) 

Men samme kan det være !

Det vil gå som det går 

Anonymkode: 2a3a1...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje årsaken til at sånne fenomen som "fake news "oppstår er at enkelte bare slipper latterlig billig i skolesystemene. 

Anonymkode: facd9...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye ulovligheter som skjer i dag tror jeg av alle sorter. Det var sikkert det før i tida også, men da kom det ikke så nært oss som det gjør i dag med annen utbredelse av media og muligheter til å reise lengere.

Men å få feil info i en kritisk og sårbar situasjon må jo være været. Og nå vet vi kanskje ikke hva som er hva lenger. Egentlig.

Anonymkode: facd9...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...