Gå til innhold

Trening uke 16


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jepp folkens. Hvordan har denne uken vært når det gjelder trening? 

Tre treninger på meg. Jeg har løpt 7 km i motbakker. Har løpt 21.1 km på snittfart 11 km i timen til 14.6 km i timen og resultatet av det ble godt i underkant av 2 timers løping. Planen i dag var å løpe 16 km men sprakk etter 12.. ikke fordi jeg var trøtt men fordi jeg hadde så spreng i magen min (så jeg hadde vel en bra unnskyldning for å stoppe) at det var umulig å ikke stoppe.( Løp og gikk videre i 5 km. ). Okey fornøyd med treningen denne uken. Neste uke blir det løp. Derfor: jeg har trent hardt denne uken tross at jeg har hatt noen plager helsemessig underveis. Jepp jeg er litt sprø og bitt av treningsbasillen på grunnlag av et løp. 

Har utenom dette gått tre turer på 6 kilometer. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg er bra fornøyd.

Det ble sykling til jobb for første gang på veldig lenge. Kun en dag, dessverre.

Styrketrening 2x

Løpetur på 9 km og 12 km.

Den siste løpeturen ble veldig tung siden det startet med masse bakker opp og ned, og jeg la i vei i litt større tempo enn jeg har gjort hittil i år. Litt opptur også, for pulskokka sier jeg er i samme løpeform som i høst. Den var ganske mye dårligere i vinter.

5 timer siden, Mina1 skrev:

Jepp folkens. Hvordan har denne uken vært når det gjelder trening? 

Tre treninger på meg. Jeg har løpt 7 km i motbakker. Har løpt 21.1 km på snittfart 11 km i timen til 14.6 km i timen og resultatet av det ble godt i underkant av 2 timers løping. Planen i dag var å løpe 16 km men sprakk etter 12.. ikke fordi jeg var trøtt men fordi jeg hadde så spreng i magen min (så jeg hadde vel en bra unnskyldning for å stoppe) at det var umulig å ikke stoppe.( Løp og gikk videre i 5 km. ). Okey fornøyd med treningen denne uken. Neste uke blir det løp. Derfor: jeg har trent hardt denne uken tross at jeg har hatt noen plager helsemessig underveis. Jepp jeg er litt sprø og bitt av treningsbasillen på grunnlag av et løp. 

Har utenom dette gått tre turer på 6 kilometer. 

Det er imponerende hvor mye du trener og hvor fort du løper.

Du kan jo legge merke til selv at du sliter med å fullføre en lang økt kort til etter en annen lang økt. Hvis du vil gjøre det best mulig i løpet bør du ha nok is i magen til å droppe lange, harde økter den siste uka.

Du bør nok trene, men korte turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Gargamel begynte jeg også sykkelsesongen, men det ble med bare en dag til og fra jobb, mandag.

Tirsdag tok jeg bussen til jobb og nesten halve veien hjem og gikk resten, det ble faktisk 6 km.

Lørdag - 4,5-5 timer med jobbing i hagen, ryddet kvist, sagde opp noen nedfelte trær til lengder som passet i traktorskuffa og stablet så disse klare til kapping + 4 km sykkeltur til butikken

Søndag - 2-3 timer med lemping av forskjellig i hagen, forbereder ny og skikkelig platting

Så det har vært en del hverdagsaktivitet rett og slett selv om det ikke ble så  mye trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykt sliten i det siste, men har jo trent mine faste økter allikevel. Har ikke orket stort annet. Men denne uka fikk jeg bare trent på tirsdag. Torsdag hadde jeg time hos legen og fikk på ny påvist lungebetennelse. Ikke rart jeg har vært sliten. Fredag droppet jeg derfor treningen. Etter 4 dager på antibiotika er jeg i så mye bedre form, gleder meg nå til neste trening. Har også fått fikset sykkelen min, så nå kan jeg sykle igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er bra fornøyd.

Det ble sykling til jobb for første gang på veldig lenge. Kun en dag, dessverre.

Styrketrening 2x

Løpetur på 9 km og 12 km.

Den siste løpeturen ble veldig tung siden det startet med masse bakker opp og ned, og jeg la i vei i litt større tempo enn jeg har gjort hittil i år. Litt opptur også, for pulskokka sier jeg er i samme løpeform som i høst. Den var ganske mye dårligere i vinter.

Det er imponerende hvor mye du trener og hvor fort du løper.

Du kan jo legge merke til selv at du sliter med å fullføre en lang økt kort til etter en annen lang økt. Hvis du vil gjøre det best mulig i løpet bør du ha nok is i magen til å droppe lange, harde økter den siste uka.

Du bør nok trene, men korte turer. 

Du er superflink å trene :). Synes at du er veldig god på å trene variert. Det er bra!!!. 

Jeg er enig med deg. Det er ikke lurt å løpe langt før løpet for da brenner man seg ut. Skal ta det med ro siste dagene og løpe kort istedet for langt :) Veldig bra idé. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg har vært sykt sliten i det siste, men har jo trent mine faste økter allikevel. Har ikke orket stort annet. Men denne uka fikk jeg bare trent på tirsdag. Torsdag hadde jeg time hos legen og fikk på ny påvist lungebetennelse. Ikke rart jeg har vært sliten. Fredag droppet jeg derfor treningen. Etter 4 dager på antibiotika er jeg i så mye bedre form, gleder meg nå til neste trening. Har også fått fikset sykkelen min, så nå kan jeg sykle igjen.

 

 

Bra du fant ut av det! Ikke rart du var sliten, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, savnet tråden forrige uke med 4 økter😅

Denne har jeg vært en del borte, men fått inn en tur før jobb og 2 svømmeøkter. 

Hjelper null på vekta. Den rikker seg ikke. 👹

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag: 10,4 km i ekstremt kupert skogsterreng. Ble så vanvittig sliten av alt opp og ned.... Hadde spist og drukket lile før  så jeg burde ha klart meg på det  , men mulig det var litt for lite. 

Torsdag: gikk frem og tilbake til jobb - 14,9 km 😊

Lørdag: gikk 6,4 km rundt i Oslo

Søndag: gikk 9,6 km rundt i Oslo.

Ikke noe ridning denne helga - kanskje like greit :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...