Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp,ang rester etter en BO


Ariana_

Anbefalte innlegg

Jeg (32år) fikk konstantert en Blighted Ovum på ultralyd for 2 uker siden idag,da jeg skulle vært 8+5.. veldig sårt og utrolig leit...Vi hadde en kjemisk i februar..

Etter en Cytotec kur (fikk 2 tabletter,9+0) og en natt med intense forferdelige smerter kom det gradvis ut mye klumper og koagler,dette holdt på i verfall 3-4 dager.

Nå er det nesten ikke noe som kommer,bare brunt/tynt rødt utflod...

Var på kontrolltime idag,fikk konstantert rester men ikke mye og ikke nok til at han ville gi meg utskraping da han mente at dette ikke var verdt risikoen det medfører for fremtidig graviditet,pga hvor lite det var (under 2 mm tror jeg han sa).

Dette skuffet meg veldig,da jeg var sikker på at alt var kommet ut siden blødningene har avtatt og kun har hatt mensmurringer på kveldstid i etterkant,og han sa at restene mest sannsynlig kommer til å komme ut når jeg får mensen.

Men jeg trodde at mensen og EL ikke kunne komme når man har rester og/eller hCG i kroppen? Jeg har hCG enda,jeg får fortsatt positive graviditetstester..(jeg skjønner at dette er normalt men kombinert med rester så er jeg redd for infeksjon og langsom prosess med syklus).

Vi ønsker bare å få syklusen igang slik at vi kan prøve på nytt.. :(

Vil jeg få EL og mens når jeg fortsatt har rester i kroppen,selv om det er såpass lite?

Endret av Ariana_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke til å endre HI så legger til her:

Gyn anbefalte oss å vente en mens også,men har hørt så mye forskjellig om hvorfor dette er nødvendig..? Er det kun for å beregne termin eller fordi det er helsemessige grunner til det..? er det større fare for en abort/BO til om jeg blir gravid med engang uten mens først..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Så leit at du igjen har hatt en mislykket graviditet. Du har ikke lenger blødning og legen har vurdert at det ikke er noe som skal fjernes ved utskraping, og hvis det er sett innhold på bare to millimeter inne i livmoren, så er det ikke noe som kirurgisk skal/kan fjernes. Det kan jo kanskje være en ny slimhinne som er ved å bygge seg opp? Det er neppe rester som produserer HCG, så det du måler er den 'vanlige' reduksjon av HCG etter avsluttet graviditet. Jeg kan ikke se at det har noen hensikt å teste deg selv.

Jeg er enig med legen i at det er lurt å vente til du har hatt en menstruasjon så det kan bli renset godt ut i livmoren på en naturlig måte. Det gir sannsynligvis bedre grunnlag for en ny graviditet. Men det er mest teori. For å beregne termin har vi ultralyd, så det er ikke grunnen.

Lykke til neste gangen. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Så leit at du igjen har hatt en mislykket graviditet. Du har ikke lenger blødning og legen har vurdert at det ikke er noe som skal fjernes ved utskraping, og hvis det er sett innhold på bare to millimeter inne i livmoren, så er det ikke noe som kirurgisk skal/kan fjernes. Det kan jo kanskje være en ny slimhinne som er ved å bygge seg opp? Det er neppe rester som produserer HCG, så det du måler er den 'vanlige' reduksjon av HCG etter avsluttet graviditet. Jeg kan ikke se at det har noen hensikt å teste deg selv.

Jeg er enig med legen i at det er lurt å vente til du har hatt en menstruasjon så det kan bli renset godt ut i livmoren på en naturlig måte. Det gir sannsynligvis bedre grunnlag for en ny graviditet. Men det er mest teori. For å beregne termin har vi ultralyd, så det er ikke grunnen.

Lykke til neste gangen. Vennlig hilsen Mette

Ja,det var knusende beskjed å få.. :( men vi kaster oss på hesten igjen :)

 

Det skal sies at jeg nå ble usikker på om han sa 2mm eller 2cm.., det var uansett under grensen for utskraping.. Og han mente det skulle komme ut selv..

Men vil man få EL og mens selv om man har rester..? det viste en liten sort prikk på skjermen,som han mente var rester etter fostersekken,han spurte også om vi hadde "vært sammen" siden aborten så jeg mistenker at han ville utelukke en ny graviditet. Vi har altså ikke vært sammen,hehe :)

 

Tusen takk for svar, det er utrolig satt pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar gjerne imot andre sine erfaringer også,jeg har ingen erfaring med dette overhodet og vil gjerne høre fra andre som har opplevd det samme eller noe lignende.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...