Gå til innhold

Kvinner og Facebook (og andre sosiale medier), en observasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Internett. Facebook. Og andre sosiale medier. Som Twitter, men særlig Facebook. Jeg har lagt merke til at kvinner legger ut bilder, mange bilder, det gjør menn også, men kvinner legger vel ut, uten at jeg har forsket veldig intenst og nøyaktig på dette, legger ut bilder og seg selv når de føler seg fjonge. Og det er fint. Noen av dem er stylet, og noen er ikke. Kanskje litt god belysning. Jeg legger merke til, og det skal vi applaudere, fremsnakking og klapp på skulderen og heia-rop og backing. Over en lav sko. Jeg lurer på, og jeg syntes jo dette her er kjempefint, men det er et lite men her, "søta", "fine", "så pen du er", "flotteste", "du har jo ikke forandret deg noe på 47 år", "fine damen", "finest", "hjerter". Jeg lurer på om også menn skal begynne å bruke dette systemet?

Anonymkode: 62e0c...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men gir vel ikke hverandre så mye komplimenter. Hadde blitt litt uvel da tror jeg.

Anonymkode: 28fda...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Internett. Facebook. Og andre sosiale medier. Som Twitter, men særlig Facebook. Jeg har lagt merke til at kvinner legger ut bilder, mange bilder, det gjør menn også, men kvinner legger vel ut, uten at jeg har forsket veldig intenst og nøyaktig på dette, legger ut bilder og seg selv når de føler seg fjonge. Og det er fint. Noen av dem er stylet, og noen er ikke. Kanskje litt god belysning. Jeg legger merke til, og det skal vi applaudere, fremsnakking og klapp på skulderen og heia-rop og backing. Over en lav sko. Jeg lurer på, og jeg syntes jo dette her er kjempefint, men det er et lite men her, "søta", "fine", "så pen du er", "flotteste", "du har jo ikke forandret deg noe på 47 år", "fine damen", "finest", "hjerter". Jeg lurer på om også menn skal begynne å bruke dette systemet?

Anonymkode: 62e0c...d13

Jeg har lagt ut så mange rare bilder av meg selv på fb at jeg ikke tror noen leer på et øyenbryn engang. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som folk er blitt mer bevisst på personvern deles vel stadig mindre personlig innhold på Facebook. Men har lagt merke til at det er noen som holder stand og deler det meste.

 

Synes også det er pussig med folk (særlig kvinner) som legger ut overstylede bilder av seg selv med håp om masse likes. Det virker ganske fjortis, men damer i alle aldre gjør det, om enn noe mindre/færre enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bevisst på "kun meg" kan se, på profilbildene, slik at de ikke kommer på nyhetsoppdateringene. Jeg ønsker ikke mye oppmerksomhet rundt bildene mine på facebook :) . Men ser at det er en del som ikke trykker på den muligheten når de skifter bilde. Men vet ikke om de vet at de kan trykke "kun meg"-muligheten. Alle kan se bildet ,men ingen kan kommentere det, og det kommer ikke i nyhetsoppdateringen om man trykker "kun meg"-funksjonen. Jeg har lært noen av de mest "sjenerte vennene" mine på facebook samme triks.. for de ville heller ikke ha oppmerksomheten.

Men de som liker oppmerksomheten må få kose seg med den :) .Og jeg gir jo fine kommentarer til folk som er venner med meg på facebook. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg tar bevisst på "kun meg" kan se, på profilbildene, slik at de ikke kommer på nyhetsoppdateringene. Jeg ønsker ikke mye oppmerksomhet rundt bildene mine på facebook :) . Men ser at det er en del som ikke trykker på den muligheten når de skifter bilde. Men vet ikke om de vet at de kan trykke "kun meg"-muligheten. Alle kan se bildet ,men ingen kan kommentere det, og det kommer ikke i nyhetsoppdateringen om man trykker "kun meg"-funksjonen. Jeg har lært noen av de mest "sjenerte vennene" mine på facebook samme triks.. for de ville heller ikke ha oppmerksomheten.

Men de som liker oppmerksomheten må få kose seg med den :) .Og jeg gir jo fine kommentarer til folk som er venner med meg på facebook. 

Mulig jeg misforstår deg nå, men hva er vitsen med å legge ut bilder dersom det bare er du selv som kan se dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Mulig jeg misforstår deg nå, men hva er vitsen med å legge ut bilder dersom det bare er du selv som kan se dem?

Jeg trodde også at hvis en huket av "Kun meg", så kunne ingen andre enn meg se dem.

Jeg har gjort det noen få ganger, når det har vært noe som ikke var aktuelt lenger, som jeg ikke syntes var nødvendig å ha fremme, men som jeg ville beholde historikken på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Synes også det er pussig med folk (særlig kvinner) som legger ut overstylede bilder av seg selv med håp om masse likes. Det virker ganske fjortis, men damer i alle aldre gjør det, om enn noe mindre/færre enn før.

Jeg har ei slik blant mine venner... Hun er nærmere 60 enn 50, og legger ut babe-bilder av seg selv, som om hun var 17. Min 17-åring kan imidlertid ikke fatte at ei voksen dame kan gjøre sånt - langt over streken for hva dattera mi ville ha gjort :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på, og jeg syntes jo dette her er kjempefint, men det er et lite men her, "søta", "fine", "så pen du er", "flotteste", "du har jo ikke forandret deg noe på 47 år", "fine damen", "finest", "hjerter". Jeg lurer på om også menn skal begynne å bruke dette systemet?

Anonymkode: 62e0c...d13

Jeg observerer at tenåringsgutta her gjør dette ironisk på hverandres profilbilder.  

"Her var du sannelig litt av en kjekkas!"
"Det vakre smilet ditt lyser opp dagen min!"
"Wow, for en hot frisyre"
 

Det er åpenbart en kommentar til jentenes overdrevent søte kommentarer til hverandre, og ganske fornøyelig å lese.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gargamel skrev:

Har også lagt merke til det, men det er jo bare hyggelig for dem. Kanskje noen får bedre selvtillit. 

Det kan slå begge veier. Tror de som legger ut slikt er veldig opptatt av feedback og blir fort skuffet og lurer på hvorfor om de ikke får like mange likes som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, Xtra skrev:

Det kan slå begge veier. Tror de som legger ut slikt er veldig opptatt av feedback og blir fort skuffet og lurer på hvorfor om de ikke får like mange likes som sist.

Ja det er sant. Har blitt stilt til veggs for å ha sett bilder uten å "like" dem. Det vises jo hvem som har sett bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 15.07, Lillemus skrev:

Mulig jeg misforstår deg nå, men hva er vitsen med å legge ut bilder dersom det bare er du selv som kan se dem?

Fordi jeg vil ha et profilbilde, men vil ikke ha oppmerksomhet med likes, og kommentarer på det. Jeg gjør det kun med profilbilde / bilde av meg selv. Vil ikke at det skal komme på nyhetsoppdateringen når jeg skifter det, for da blir det for mye styr rundt at jeg skiftet bilde. Men jeg vil jo ha profilbilde, og det har jeg. Folk kan se det, men det kommer ikke på nyhetsoppdateringen og ingen kan trykke likes på det. Man må inn på min profil for å se bilde. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Gargamel skrev:

Ja det er sant. Har blitt stilt til veggs for å ha sett bilder uten å "like" dem. Det vises jo hvem som har sett bildene.

Hva? .. Kan man se hvem som ser på bildene? Ny funksjon eller? vææææ ... Jeg som snoker rundt på folk på facebook... Så alle kan se hvilke bilder jeg ser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Mina1 skrev:

Hva? .. Kan man se hvem som ser på bildene?

Fake news.

Anonymkode: 62e0c...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fake news.

Anonymkode: 62e0c...d13

Ikke helt. Det er ingen visningsfunksjon direkte men jeg har fått opp "xx ser på bilde av -" i feeden min.

Anonymkode: 63845...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
26 minutter siden, Mina1 skrev:

Hva? .. Kan man se hvem som ser på bildene? Ny funksjon eller? vææææ ... Jeg som snoker rundt på folk på facebook... Så alle kan se hvilke bilder jeg ser? 

Man ser hvem i en gruppe som har sett et innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Gargamel skrev:

Man ser hvem i en gruppe som har sett et innlegg. 

Hvor da? Du verden!. Det var ikke jeg klar over..... 

Anonymkode: 1d441...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fake news.

Anonymkode: 62e0c...d13

Håper dette ikke er tilfelle :unsure:

Anonymkode: 1d441...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gargamel skrev:

Man ser hvem i en gruppe som har sett et innlegg. 

Men det kommer jo opp i feeden til alle som er med på gruppa og det er jo helt tilfeldig om man scroller forbi eller ikke får det med seg fordi man ikke er på fb på noen dager. Registreres det om man scroller forbi? At det kan registreres om man klikker på det skjønner jeg, men ikke om man bare sklir forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...