Gå til innhold

Kvinner og Facebook (og andre sosiale medier), en observasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en gruppe på fb og der er det ei som legger ut masse bilder av seg selv, og alltid med litt trutemunn. Jeg kan ikke tenke meg at den munnen er sånn naturlig. Jeg har skikkelig lyst til å kommentere at det ser ordentlig teit ut, men da bryter vel helvete løs kanskje?

Mine venner slipper slite med fjonge bilder av meg, men de må overleve ganske mange hundebilder :lol: Men jeg doller dem ikke opp først da. Og om det havner et bilde av meg der ute, er det usminka og i turklær. Enten på trening eller på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fake news.

Anonymkode: 62e0c...d13

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor da? Du verden!. Det var ikke jeg klar over..... 

Anonymkode: 1d441...46f

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper dette ikke er tilfelle :unsure:

Anonymkode: 1d441...46f

 

1 time siden, Lillemus skrev:

Men det kommer jo opp i feeden til alle som er med på gruppa og det er jo helt tilfeldig om man scroller forbi eller ikke får det med seg fordi man ikke er på fb på noen dager. Registreres det om man scroller forbi? At det kan registreres om man klikker på det skjønner jeg, men ikke om man bare sklir forbi?

Du som snakker om "Fake News" får ta deg en bolle.

Det står til høyre under hvert innlegg hvor mange som har sett det ("seen by 6", eller "seen by everyone" for eksempel). Klikk, og du får opp en liste over navnene. Det er de som har klikket seg inn på innlegget som kommer opp, ikke de som har scrollet forbi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Gargamel skrev:

 

 

 

Du som snakker om "Fake News" får ta deg en bolle.

Det står til høyre under hvert innlegg hvor mange som har sett det ("seen by 6", eller "seen by everyone" for eksempel). Klikk, og du får opp en liste over navnene. Det er de som har klikket seg inn på innlegget som kommer opp, ikke de som har scrollet forbi.

 

Dere snakker om to forskjellige ting her. Ja, det vises hvem som har sett/lest innlegg i grupper, men det har ingenting med at man kan se hvem som har sett/vært innom noens profilbilde, det er ikke tilfelle. 

Anonymkode: 49e07...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere snakker om to forskjellige ting her. Ja, det vises hvem som har sett/lest innlegg i grupper, men det har ingenting med at man kan se hvem som har sett/vært innom noens profilbilde, det er ikke tilfelle. 

Anonymkode: 49e07...0f9

Ja, sånn er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, sånn er det. 

Når noen legger ut bilder av seg selv på Facebook er det vel ikke innlysende at det skjer i grupper. Mange legger på den mer eller  mindre åpne veggen, og da kan vel ingen se hvem som har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
37 minutter siden, Xtra skrev:

Når noen legger ut bilder av seg selv på Facebook er det vel ikke innlysende at det skjer i grupper. Mange legger på den mer eller  mindre åpne veggen, og da kan vel ingen se hvem som har sett.

 Jeg sa det for ørten innlegg siden at dette er noe man ser i grupper på FB, og jeg tror ikke man uten videre ser det andre steder.

(PS: Det finnes en hack for å se hvem som har sett på siden, men man ser bare FB-venner og ikke andre som har vært innom. Jeg har så klart prøvd..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Gargamel skrev:

 

(PS: Det finnes en hack for å se hvem som har sett på siden, men man ser bare FB-venner og ikke andre som har vært innom. Jeg har så klart prøvd..)

:ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4/23/2018 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Internett. Facebook. Og andre sosiale medier. Som Twitter, men særlig Facebook. Jeg har lagt merke til at kvinner legger ut bilder, mange bilder, det gjør menn også, men kvinner legger vel ut, uten at jeg har forsket veldig intenst og nøyaktig på dette, legger ut bilder og seg selv når de føler seg fjonge. Og det er fint. Noen av dem er stylet, og noen er ikke. Kanskje litt god belysning. Jeg legger merke til, og det skal vi applaudere, fremsnakking og klapp på skulderen og heia-rop og backing. Over en lav sko. Jeg lurer på, og jeg syntes jo dette her er kjempefint, men det er et lite men her, "søta", "fine", "så pen du er", "flotteste", "du har jo ikke forandret deg noe på 47 år", "fine damen", "finest", "hjerter". Jeg lurer på om også menn skal begynne å bruke dette systemet?

Anonymkode: 62e0c...d13

Hei!

Det tror jeg nok.

Selv er jeg ikke er på FB, men jeg hører barna snakke om hvor mye deres far legger ut, og hvor han er via FB oppdateringer, og at han er opptatt av likes, dvs smileys, av ulik karakter, disse kommenterer han på etter som han får de. Han kommenterer da selv med smileys og andre former for uttrop. 

Jeg tror FB er en fin ting, bare man ikke blir for opptatt av at andre skal like en der. Personlig reagerer jeg på overdrivelser, og jeg har nettopp sett overdrivelser av den typen du siterer, for min del er det da bedre, ikke si noen ting. Barn virker lite opptatt av FB og likes, så jeg tror nok FB, enten er et verktøy, dvs man MÅ ha det for å få informasjon om studier, skole, ellers virker barn lite opptatt av FB.

Så på den måten henger den eldre generasjon litt etter...hvis det er slik at barn oppfatter kommentarer der som overfladiske og dumme, og kun forholder seg til FB som et mer verktøy i forhold til skole og utdanning.

 

 

Anonymkode: daca2...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...