Gå til innhold

Ekstreme smerter etter innsetting av spiral.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I går formiddag fikk jeg satt inn spiral(hormon) i narkose. Jeg hadde tatt anvist mengde smertestillende føre inngrepet. Men den smerten jeg hadde når jeg våknet opp fra narkose, kan ikke beskrives. Jeg har aldri hatt så vondt! Jeg var mer eller mindre på vei ut av senga fordi det gjorde så vondt at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Jeg niholdt på rekkverket på senga mens jeg fikk morfin intravenøst, samt at jeg fikk oksygen i nesa. På en skala fra 1 til 10, var smertene først på 10. Etter morfin var de på 8,5. Jeg fikk mer paracett og vil si at smertene da var på 8. Etter 4 timer skulle jeg bli sendt hjem med like mye smerter. Jeg kom ikke lengre enn ut døra på avdelingen før jeg måtte snu for å finne toalett. Ble henvist til en seng igjen. Enda mer morfin og paracett. De ville helst ha meg på overvåkning pga smertene, men jeg ville helst hjem og fikk til slutt dra hjem.

Jeg har aldri hatt så vondt før! Er det normalt? Jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde lav smerteterskel. Noe jeg er helt uenig i! Det kjentes ut som om hele eggstokkene mine skulle vrenges av. Samt at det gjorde vondt i det jeg antar er livmora. 

Jeg fikk vite av overlegen at alt skulle sitte riktig, livmoren var normal. Alt så normalt ut. Jeg har nesten ikke sovet i natt pga smerter. Kan ikke si jeg syntes smertestillende hjelper noe særlig. 

Er det noe forklaring på hvorfor jeg fikk så vondt? Eller er det rett og slett lav smerteterskel? Er i midten av 20 årene, aldri født før. 

Anonymkode: 7ea8f...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Helt klart, det er ikke vanlig å ha så sterke smerter etter innsetting av spiral. Det er nok noen få prosent som reagerer så sterkt. Det behøver ikke nødvendigvis bety at du har lav smerteterskel, men at du er meget følsom for påvirkning av livmoren. Det var vel en grunn til at du fikk spiralen innsatt i narkose? Jeg har opplevd at en av mine pasienter besvimte hver gang hun fikk en ny spiral, men hun var ellers ikke særlig følsom overfor smerter.

Jeg håper at smertene snart gir seg.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk hastetime på sykehuset i dag pga smerter. Det gjør like vondt og jeg spiser morfintabletter utskrevet av legen min. Spiralen ble satt inn i narkose grunnet psykiske problemer. Jeg ble lovet i går at de skulle ta ultralyd av magen min i dag. Men kort fortalt jeg har nå blitt mistenkt for å misbruke beroligende tabletter samt smertestillende. Sist pakke med beroligende ble hentet ut i mars 2017 og morfinen ble hentet ut i 2014. Dvs jeg er dårlig på å misbruke tabletter. 

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre nå, jeg føler meg uverdig behandlet av sykehuset. Om spiralen må fjernes eller om det går seg til vet jeg ikke. Akkurat nå er jeg bare fryktelig lei meg.. 

Anonymkode: 7ea8f...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Har du vært til ultralyd i dag? Det er jo ditt valg om du vil se det an, men smertene pleier å gi seg etterhvert. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei :) Jeg leste det grusomme innlegget ditt den dagen du postet det. Føler med deg og smertene. Hvordan går det med deg? Er du i bedre form? Er motstander av spiral pga smertene og at du kan få cyster på eggstokkene over tid med spiral. Det er for godt til å være sant at det bare er positivt med spiral. I tillegg hadde jeg gått i 5 år etterpå og hatt det i bakhodet at den spiralen skulle ut igjen.

Anonymkode: d34a1...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...