Gå til innhold

Kvalm og ikke mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 

jeg er trøtt og kvalm fortiden, har ubehag nede til venstre i magen. Føler at magen er strammere/hardere enn vanlig. (Det er sikkert bare i hodet) har fått «kviser» rundt brystvorten, vet ikke hva det er? Sluttet på p-piller for 5 uker siden. Var hos gynekolog for 4 uker siden, for en vanlig sjekk. Alt var fint sa hun. Har ikke hatt mensen etter jeg sluttet på p-pillene. Hvor lang tid tar det før jeg får mensen igjen?

Anonymkode: 5abde...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig forskjellig hvor lang tid det tar å få menstruasjon tilbake. Hvor gammel er du, hvor lenge har du brukt p-pillen? Det er viktige opplysninger.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

I den tid du har gått på p-pillen har eggstokken med hormonproduksjon og eggmodning/eggløsning vært satt ut av spill. Nå skal den ta opp jobben, og det kan ta sin tid. De fleste får menstruasjon innen 6 uker etter avsluttet p-pillebruk, men hos noen kan det gå lengre tid. Har du ikke fått menstruasjon innen 3 måneder, kan du søke lege. Husk at du kan bli gravid før du har fått menstruasjon tilbake.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker

Har endelig fått mensen ! Tok bare over 2 måneder, så nå er jeg glad. Har de siste 2-3 dagene, hatt såre og ømme nippler .. jeg skal ikke ha mensen nå og lurer egentlig på hva dette kan være 😛  

Anonymkode: 5abde...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...