Gå til innhold

Går ikke ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!
Vekten har stått helt stille nå leeenge. Trener 4-6 ganger i uken.  Spiser ca 1300- 1400 kcal og prøver å spise opp de kaloriene jeg forbrenner under trening. Har fortsatt 13 kg formye. Veier 77kg og er 170 høy. Trener kondisjon ca 3 ganger og styrke 3 ganger i uka. Det vises heller ingen endring på cm. Blir helt frustrert av dette. Vekten har vært slik nå i over 1mnd. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips? 
 

 

Anonymkode: 16a1f...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Vekten har stått helt stille nå leeenge. Trener 4-6 ganger i uken.  Spiser ca 1300- 1400 kcal og prøver å spise opp de kaloriene jeg forbrenner under trening. Har fortsatt 13 kg formye. Veier 77kg og er 170 høy. Trener kondisjon ca 3 ganger og styrke 3 ganger i uka. Det vises heller ingen endring på cm. Blir helt frustrert av dette. Vekten har vært slik nå i over 1mnd. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips? 
 

 

Anonymkode: 16a1f...d9f

Du ser sikkert flott ut du, mener nå jeg med dine 77 kilo. Det er vel vanskeligere å gå ned til mindre kilo man harå ta av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Vekten har stått helt stille nå leeenge. Trener 4-6 ganger i uken.  Spiser ca 1300- 1400 kcal og prøver å spise opp de kaloriene jeg forbrenner under trening. Har fortsatt 13 kg formye. Veier 77kg og er 170 høy. Trener kondisjon ca 3 ganger og styrke 3 ganger i uka. Det vises heller ingen endring på cm. Blir helt frustrert av dette. Vekten har vært slik nå i over 1mnd. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 16a1f...d9f

Du er normalvektig og siden du trener såpass mye så har du antagelig mye muskler. Muskler har høyere egenvekt enn fett og jeg tror ikke du er tykk, men muskuløs og flott. Du må i alle fall ikke finne på å spise enda mindre når du trener så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er en jente på 21 år. Så føler jeg har litt å ta av. Har vært nede på 72kg men etter påskensgode tider økte tallet 😓

Anonymkode: 16a1f...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er en jente på 21 år. Så føler jeg har litt å ta av. Har vært nede på 72kg men etter påskensgode tider økte tallet 😓

Anonymkode: 16a1f...d9f

Ikke se deg blind på vekta. Ta frem målebånd og mål deg rundt byste, midje, hofter og lår i stedet. Som jeg sa lengre oppe så har du antagelig mye muskler og ikke så mye fett som du tror. Nyt livet - ikke bruk tiden på å bekymre deg for fett som ikke finnes! Om 20 år vil du se på bilder fra i dag og lure på hva i all verden du tenkte på - du er jo kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Vekten har stått helt stille nå leeenge. Trener 4-6 ganger i uken.  Spiser ca 1300- 1400 kcal og prøver å spise opp de kaloriene jeg forbrenner under trening. Har fortsatt 13 kg formye. Veier 77kg og er 170 høy. Trener kondisjon ca 3 ganger og styrke 3 ganger i uka. Det vises heller ingen endring på cm. Blir helt frustrert av dette. Vekten har vært slik nå i over 1mnd. Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen tips? 
 

 

Anonymkode: 16a1f...d9f

Dette var litt uklart for meg.

Du "prøver å spise opp" de kaloriene du forbrenner under trening? Spiser 13-1400 kcal pluss det du anslår at du forbrenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Gargamel skrev:

Dette var litt uklart for meg.

Du "prøver å spise opp" de kaloriene du forbrenner under trening? Spiser 13-1400 kcal pluss det du anslår at du forbrenner?

Ja, bruker pulsklokke når jeg trener så ser hvor mye jeg forbrenner på en økt.

Anonymkode: 16a1f...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, bruker pulsklokke når jeg trener så ser hvor mye jeg forbrenner på en økt.

Anonymkode: 16a1f...d9f

Så du spiser altså like mye kalorier som du forbrenner + det du trenger til den daglige forbrenningen for at kroppen skal leve? Det må da bli fryktelig mye? Jeg trodde du spiste 13-1400 kcal pr. dag. Hvis du gir kroppen like mye som du trener bort så vil den jo ikke gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, bruker pulsklokke når jeg trener så ser hvor mye jeg forbrenner på en økt.

Anonymkode: 16a1f...d9f

Det er vanskelig å si hvordan regnestykket blir til slutt. Jeg antar at vanlige tall for kaloribehov også forutsetter en viss aktivitet, så det er mulig du ikke kan forvente å gå fort ned i vekt. En måned er uansett veldig kort tid.

Hvordan tror du det hadde vært for deg å legge vekk kalkulatoren? Fortsette å trene, men ikke spise mer enn at du er akkurat mett? Det funker for meg når jeg vil ned i vekt, men kanskje ikke for alle.

Uansett så har du ikke mange kg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...