Gå til innhold

Angrer helt sykt på noe jeg gjorde et par år tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er en 17 år gammel gutt som for ca 4 år siden var med en kompis og da tok han en sånn slikkepinneplast (den du holder den i) og vi røykte den.. ikke masse men litt av den, og så med fyrstikker tok vi og tente på de og så sugde inn med en gang for og få røyk ut munnen. Dette er så tåpelig og skrive om, skammer meg. Det med plastikken skjedde bare 1 gang men det med fyrstikkene var litt flere ganger. 

 

tror dere dette er noe fare i senere tid? Jeg føler meg helt dominert av de tankene der, helt forferdelig.

Anonymkode: a3300...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plasten gikk ikke med i lungene forresten, bare inn i munnen og ut igjen. 

Anonymkode: a3300...aed

Ikke bekymret for hendelsen i seg selv men jeg er bekymret over at du 4 år etter(!) faktisk er plaget av du gjorde det. 

Anonymkode: 10d72...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ok. Sikkert ikke sunt, men neppe noe å bekymre seg over. Etter "phossy jaw" affæren er det ikke veldig giftige stoffer i fyrstikker. Hvordan skulle det gått med røykerne om fyrstikker var *så* giftige? 

Det er ikke mange stoffer vi omgir oss med som er så farlige at man blir skadd for livet av å puste inn røyken én gang. Stoffer som bly og asbest blir gjerne faset ut. 

@påskelilje vet nok mer om dette enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Ok. Sikkert ikke sunt, men neppe noe å bekymre seg over. Etter "phossy jaw" affæren er det ikke veldig giftige stoffer i fyrstikker. Hvordan skulle det gått med røykerne om fyrstikker var *så* giftige? 

Hvorfor måtte jeg google phossy jaw. Til dere andre - ikke gjør det. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 år så burde ikke dette være noe mer å bry seg om.  Det høres ikke som om du har tatt skade av noe som helst, så slutt å tenke noe mer på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror ikke det hjelper at jeg sier ingen fare, men jeg sier det allikevel 😀

Anonymkode: b27ee...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange ulike ting rundt oss som kan være helseskadelige dersom vi får det i oss - men det er ekstremt få ting som er veldig farlige i små doser og/eller ved inntak kun én gang.

Når en tester giftighet og hvor stor toleranse ulike typer kjemiske sammensetninger har på ulike planter eller dyr, ser en at naturen som regel klarer å takle veldig mye selv. Men dersom en utsettes for farlige stoffer over tid, altså mange ganger, kan det være med på å øke risikoen for ulikr typer sykdommer. 

Du kan slappe helt av når det gjelder det som skjedde den ene gangen for fire år siden. Hadde du gjort det ofte og over lang tid, kunne det ha økt risikoen for enkelte sykdommer. Men det er ikke slik at alle som får i seg farlige stoffer over lang tid, blir syke. 

Legg det bak deg og ikke gruble mer over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ååå :( jeg klarer ikke å legge dette fra meg!! nå kom jeg nettop på at jeg har drevet og tent på fyrstikker og sugd inn... Det er helt forferdelig tankekjør, jeg var bare 14 år når jeg gjorde dette.. Vil dette lage noe lungekreft? kan det ha laget lungekreft? 😫😫😫

Anonymkode: a3300...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det fyrstikk greiene gjorde jeg flere ganger over lang tid

Anonymkode: a3300...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fyrstikk greiene gjorde jeg flere ganger over lang tid

Anonymkode: a3300...aed

Javel. Jeg synes dette høres mest ut som et psykologisk problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri tenkt på dette før.. Har en ekstrem helseangst nå da

Anonymkode: a3300...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1
På 26.4.2018 den 20.37, Gargamel skrev:

Ok. Sikkert ikke sunt, men neppe noe å bekymre seg over. Etter "phossy jaw" affæren er det ikke veldig giftige stoffer i fyrstikker. Hvordan skulle det gått med røykerne om fyrstikker var *så* giftige? 

Det er ikke mange stoffer vi omgir oss med som er så farlige at man blir skadd for livet av å puste inn røyken én gang. Stoffer som bly og asbest blir gjerne faset ut. 

@påskelilje vet nok mer om dette enn meg. 

Enig med dette. Sikkert ikke sunt men ingenting å bekymre seg for. Dette går bra. Vet hvordan det er å bekymre seg for unødvendige ting. Veldig lett. Jeg kan være ganske lik sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...