Gå til innhold

18 mnd - slo tennene.


Mizar

Anbefalte innlegg

I går kveld hadde jenta mi et skikkelig fall på gulvet med tenna først.

Det så ut til at det gikk bra med tennene, men hun blødde kraftig fra den "senen" som er over tennene i overmunnen. Denne ser nå ut til å være slitt av.

Virket ikke som hun hadde smerte i tennene da jeg pusset dem i dag, men når jeg ser i godt lys kan jeg se to horisontale streker i de to fortennene. Er dette et brudd? Kan/Bør det behandles på noe måte? (Kan nevne at hun fikk tenner tidlig og har nå 16 stk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Når skaden først er skjedd er det ikke så mye å gjøre annet enn å følge med. Dersom ungen din etter noen tid skulle vise tegn til smerte bør du får undersøkt saken. Det bør uansett bli tatt et røntgenbilde. Det vil kunne oppstå misfarging av tennene etter noen tid. Som en tommelfinger regel kan vi si at gul misfarginge er ok. Blålig misfarging er det ikke. Selv om det er ille om melketenner skades er det jo anleggene til de blivende tennene som ligger under vi er bekymret for. Merkene i tennene og et røket leppebånd betyr ikke så mye.

Men altså: et tannlegebesøk med den lille !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...