Gå til innhold

Flyskrekk-en mnd før take off/medi.-NHD/andre


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Jeg får ikke sove, og når jeg får det kommer det mareritt. Det begynner nemlig å gå opp for meg at jeg faktisk skal på en London-tur i begynnelsen av august - noe som innebærer at jeg MÅ FLU!

Det er jo i realiteten ikke noe å ha skrekk for. Det har jeg forstått, men det hjelper meg lite. Jeg får pustebesvær av tanken på det. Kanskje virker det sprøtt at jeg gir meg ut på noe jeg er så full av angst for, men jeg vil tross alt oppleve noe. Innerst inne vet jeg at turen er verdt det (hvis man kommer fram da hehehe...)

Problemet er bare at denne angsten er så j... plagsom! Grrr

Dette er noe jeg etter hvert skal prøve å få orden på. Men alle behandlingstilbud har jo sine ventetider. Men en dag skal jeg klare å fly uten å ta ei pille.

Hittil har jeg prøvd både sobril(20mg) og valium(10mg) uten at det har hjulpet noe særlig. Det demper den værste angsten, men ikke på langt nær så mye som jeg skulle ønske. Jeg sitter fortsatt anspent, og føler meg temmelig utrygg. I farta er det vel lurt å nevne at jeg nesten aldri tar slike medisiner.

Noe jeg håper NHD kan svare meg på er følgende:

Jeg har vurderingstime hos en psykiater (egentlig tilbud om gruppeterapi) i slutten av måneden.

Derfor lurer jeg på om jeg kunne høre med henne om zanor kunne være noe å prøve. Eller finnes det andre alternativer jeg kan diskutere med primærlegen min?

Jeg håper du har tid til å svare - føler meg litt desperat når jeg ikke får sove/får mareritt pga. den fordømte flygreia.

Sier på forhånd kjempetakk til alle som svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl

Poenget er vel at angsten skal dempes slik at du er i stand til å gjenomføre reisen - ikke slik at du overhode ikke kjenner ubehag.

Synes du kan fortsette med Valium 10 mg eller Sobril 25 mg. Det har tidligere vært tilstrekkelig.

Xanor kan sikkert også være greit, men det vet du ikke på forhånd.

Uansett blir du nødt til å akseptere en del angst også når du skal på "flyskrekkurs".

Se på det at du flyr med en del angst også som en begynnesle på den senere behandlingen.

God tur til London :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...