Gå til innhold

Bacteriell vaginose


Gjest lei og oppgitt

Anbefalte innlegg

Gjest lei og oppgitt

Jeg har nå vært konstant plaget av BV i nesten 2,5 år. Jeg har vært hos ulike gynekologer ved Olafiaklinikken, men føler at jeg ikke blir tatt på alvor.

Jeg har prøvd ulike behandlinger, og BV'n har forsvunnet - for en ukes tid, og så er den tilbake igjen. Begynte med p-piller i november 99, omtrent, og legen som skrev ut resepten sa at hun hadde hatt erfaring med at kvinner ble kvitt problemet etter å ha begynt på p-piller. Det har ikke skjedd meg.

Til slutt vil jeg si at jeg tildels har klart "å leve med det", men er utrolig LEI! og ønsker å bli tatt på alvor legene. Er også bekymret for å bli steril, hvis det er mulig pga. dette.

Håper min frustrasjon kommer til syne, jeg er bare 23 år, og orker ikke dette i 60 år til!

Mvh LEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sundance Kid

Har du forsøkt Vivag (kapsler til innsetting i skjeden) for å gjenopprette bakteriefloraen i skjeden etter hver menstruasjon?

Det har hjulpet bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundance Kid

Har du forsøkt Vivag (kapsler til innsetting i skjeden) for å gjenopprette bakteriefloraen i skjeden etter hver menstruasjon?

Det har hjulpet bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg forstår din frustrasjon, men BV er en kroniske tilstand i skjeden hvor kroppen av en uforklarlig årsak ikke klarer å holde på den normale bakterieflora og det derfor kommer unormal oppblomstring av bakterier som medfører lukt og utflod. Det kan ikke fjernes effektivt for alltid, men vil ofte forsvinne av seg selv med årene. Det gir heldigvis ikke risiko for sterilitet, og mannen smittes ikke. Jeg vil anbefale deg Climdamycinkrem (på resept) som du kan bruke i et par dager når du merker at det begynner å komme tilbake.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...