Gå til innhold

Legen sa at jeg måtte ned i vekt


Gjest Snoooopy

Anbefalte innlegg

Gjest Snoooopy

Er 159 og 55 kg. Han sa at jeg måtte minst ned 2-3 kg. Er jeg altså livstruende? Hjertet liksom???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kroll

Og hvorfor må du ned i vekt da???

Jeg syns ikke akkuratt 55 kg på 159 cm var spesielt mye.

Nei, nei ,nei!

Du er helt perfekt etter mitt syn!

For all del, ikke begynn å slanke deg. Kommer bare til å angre likevel...Tro meg, snakker av erfaring. Du er så absolutt ikke for tung. Hold deg slik du er, du.

Tenker på deg, skulle gjerne vært som deg jeg også... Ta det som et kompliment.

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raisty

Sa virkelig legen det?????????????????????????

Det er helt sykt!

Du har jo idealvekt, LANGT fra overvekt!

Du kan umulig være feit med mindre du har superlett benbygning...!

Kom deg vekk fra den "legen", det er helt feil!

Dessuten så hadde ikke 2-3kg holdt for de som har alvorlig overvekt!!! De må nok slanke seg mer skulle de komme seg ut av faresonen; hvor du ABSOLUTT umulig kan være!!!!!

(ps! www.doktoronline.no/tema/vekt/vekt.htm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Vilde

Bytt lege!!!!!Og pass på å fortelle ham hvorfor først, klart og tydelig. Sånne leger skaper spiseforstyrrelser...Man er utrolig påvirkelig, spesielt hvis man ikke er helt fornøyd i utgangspunktet. Mens jeg var innlagt og fikk sondeernæring, sa en lege til meg at jeg ikke var farlig tynn, og den tilstanden jeg var i da, det var livsfarlig!

Så bytt lege, jeg er sikker på at du er kjempefin!!!

Klem fra mr\eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cindymarie

Nei, nei ,nei!

Du er helt perfekt etter mitt syn!

For all del, ikke begynn å slanke deg. Kommer bare til å angre likevel...Tro meg, snakker av erfaring. Du er så absolutt ikke for tung. Hold deg slik du er, du.

Tenker på deg, skulle gjerne vært som deg jeg også... Ta det som et kompliment.

Klem...

Kjære snoooopy!

Dette går det ikke an å akseptere! En lege skal gjøre en frisk,- ikke syk!!!!!

Du er helt sikkert fin og frisk og trenger absolutt ikke å gå ned. Hvis det skulle være noe galt ville jeg heller si at du må gå OPP. Men du har nok idealvekten din nå du:-)Nå har du bare en ting å gjøre: BYTT LEGE! Hils fra meg og si at han er på feil sted.

*KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snoooopy, jeg henger meg på de andre her, dette kan ikke sies av mange nok!!! Legen din må ha vært psykotisk da han sa det. Det med "tung" og "lett" benbygning har heller intet å si, det utgjør så uhyrlig lite. Jeg er 160 cm og veier litt under 60, og jeg synes jeg er helt ok (og det gjør legen min også).

Spis normalt og tren litt for styrke og kondis, og du vil leve lenge i landet...

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoooopy

Kjære snoooopy!

Dette går det ikke an å akseptere! En lege skal gjøre en frisk,- ikke syk!!!!!

Du er helt sikkert fin og frisk og trenger absolutt ikke å gå ned. Hvis det skulle være noe galt ville jeg heller si at du må gå OPP. Men du har nok idealvekten din nå du:-)Nå har du bare en ting å gjøre: BYTT LEGE! Hils fra meg og si at han er på feil sted.

*KLEM*

Takker for hjelpen fra alle sammen!!

Jeg er klar over at jeg ikke er for overvektig, men at jeg må passe meg. ar aldri likt leger noe uansett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Thor-Øistein Endsjø

Kjære Snoooopy.

Som pasient blir man vel noen ganger "målløs" når man hører ting som dette. Jeg håper du vil spørre om begrunnelsen for dette rådet, eller var det en misforståelse.

For en sikker vurdering av problemstillingen(e) du tar opp i innlegget, må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen Thor-Øistein Endsjø. Barnelege med spes. interesse ungdom og idrettsmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...