Gå til innhold

Hard kul i tannkjøttet


myllyten

Anbefalte innlegg

Kjære tannlege!

Jeg er ei jente på 25 år. For 2-3 uker siden merket jeg med tunga at jeg hadde en kul inni munnen. Den sitter på innsiden av tannraden nede, nedenfor 12-årsjekselen og er ca. 0.5 cm. i diameter. Kan det være rota på denne tanna som er på vei ut? Er det tannbyll? Men kan de være harde?? Og så er jeg litt redd: kan det være en kreftsvulst?? Kan man få det i munnen? Kulen er helt hard, kan ikke flyttes på, og gjør ikke noe vondt. Hva tror du dette kan være? PÅ grunn av min jobbsituasjon er det vanskelig å komme seg av gårde til tannlege, så jeg lurte på om du kunne gi meg et svar på hva dette kan være. Lurer fælt!

:-))

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei myllyten.

Vi blir så redde når vi kommer over kuler her og der.

Jer tror ikke du trenger frykte.

Det er helt normalt å ha forbenede utvekster på stedet du nevner.

Sjekk det med tannlege og husk:Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege, lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei myllyten.

Vi blir så redde når vi kommer over kuler her og der.

Jer tror ikke du trenger frykte.

Det er helt normalt å ha forbenede utvekster på stedet du nevner.

Sjekk det med tannlege og husk:Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege, lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...