Gå til innhold

Dr.Mette Moen! (og andre!)


Gjest Lucky

Anbefalte innlegg

Gjest Lucky

Jeg og samboeren sliter med sexlivet, og dette sliter på forholdet igjen! Vi har sex 1-2 ganger i måneden, men ville gjerne hatt mer! Samboeren er det ingenting galt i, det er jeg som holder igjen. Etter hvert samleie får jeg vondt, og det svir nedentil. Etter et par dager får jeg soppinfeksjon, det blir en ond sirkel som bare går om og om igjen! Til tross for at jeg ikke er så gammel, har jeg en herlig unge på 7 mnder (jeg er 18 om ikke så lenge)! Under fødselen ble jeg klippet og sydd, og arret kan kjennes som en liten klump ennå! (Det hender at det kommer et par dråper blod fra der jeg ble klippet etter samleie). Jeg vet bare ikke hva jeg kan gjøre for å få det bedre, uansett hvor forsiktig han er, og jeg VET med sikkerhet at jeg er tilstrekkelig opphisset, så blir det vondt etterpå. Hjelp oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vask deg nøye etter samleie, uansett hvor lenge det har vart.

Det kan også være lurt om partneren din gjennomgår en soppkur, sånn at dere er sikre på at ingen av dere har det neste gang dere har samleie.

Det er dessuten visse stillinger som er mer belastende både på nedre og øvre del av skjedeåpningen.

Syv måneder burde være nok til at det ikke skulle blø fra arret(hvor mange sting sydde du?), men du kan myke opp området i de periodene dere ikke har sex ved å massere der.

Dette er bare amatør-råd, men jeg tror ikke jeg har sagt for mye galt her nå. :-)

Uansett, så ønsker jeg deg lykke til både med den lille og den store. :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Har du fått mensen tilbake etter fødselen? Hvis ikke kan det være hormonmangel som gir svakhet i slimhinnene. Forsøk med Ovesterin-krem et par ganger i uken. Det skader ikke barnet om du ammer. Hvis du har fått mensen, er det ikke hormonmangel. Da anbefaler jeg at du får foretatt en undersøkelse, det kan f.eks. være en liten polypp i arret.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucky

Har du fått mensen tilbake etter fødselen? Hvis ikke kan det være hormonmangel som gir svakhet i slimhinnene. Forsøk med Ovesterin-krem et par ganger i uken. Det skader ikke barnet om du ammer. Hvis du har fått mensen, er det ikke hormonmangel. Da anbefaler jeg at du får foretatt en undersøkelse, det kan f.eks. være en liten polypp i arret.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg har fått mensen tilbake for en god stund siden! Og jeg ammer ikke lengre. Takk for svar, tror jeg skal gå til legen og få meg en undersøkelse ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucky

Vask deg nøye etter samleie, uansett hvor lenge det har vart.

Det kan også være lurt om partneren din gjennomgår en soppkur, sånn at dere er sikre på at ingen av dere har det neste gang dere har samleie.

Det er dessuten visse stillinger som er mer belastende både på nedre og øvre del av skjedeåpningen.

Syv måneder burde være nok til at det ikke skulle blø fra arret(hvor mange sting sydde du?), men du kan myke opp området i de periodene dere ikke har sex ved å massere der.

Dette er bare amatør-råd, men jeg tror ikke jeg har sagt for mye galt her nå. :-)

Uansett, så ønsker jeg deg lykke til både med den lille og den store. :-)))

Hvor mange sting jeg sydde vet jeg ærlig talt ikke. Men takk for svar! Vi har begge gjennomgått soppkurer, det kan jeg love deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...