Gå til innhold

Hva forteller en lav s-kreatinin ?


annemax

Anbefalte innlegg

Jeg vet at høy s-kreatinin tyder på nyresvikt, men jeg har alltid lurt på hva en for lav-verdi skyldes og hva det kan bety. Jeg vet at lav muskelmasse kan gi lave verdier. Er det andre ting også ?

Når jeg var innlagt på barsel i forbindelse med fødsel var verdien min ca 40-45umol/l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Nei jeg kjenner ikke til andre ting enn lav muskelmasse og underernæring som gir lav kreatinin.

Ellers er normalverdier definert slik at 2,5% faller under normalområdet og 2,5% over normalområdet. Det å være utenfor normalområdet betyr derfor ikke sykdom. Jeg legger liten vekt på lave kreatininer.

Spørsmål på Doktor Online kan ikke erstatte legekonsultasjon. Du bør derfor vurdere kontakt med egen lege dersom du ønsker en nærmere vurdering av ditt problem.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...