Gå til innhold

Sykehjem i Syden?


Gjest Sunnydriver

Anbefalte innlegg

Gjest Sunnydriver

- for norske brukere.

Har hørt om det, men hvor finnes de, og hvem eiger de.

Hvordan foregår rekrutteringen?

Noen som veit noe, eller har noen gode linker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anne Rita Øksengård, Lege

Kjære Sunnydriver,

Truls Bjerke ved Sagenehjemmet i Oslo opplyser på telefon 23007311/12 at de driver stiftelsen Sagenebjørka med 12 sykehjemsplasser i Spania. Hjemmeside: www.sagenehjemmet.no/spania.htm

Andre bydeler og kommuner har anledning til å kjøpe plasser. Søkeren bør tilfredstille kravene til å inneha en sykehjemsplass i sin bydel/kommune, og man må ha betalingsgaranti fra sin bydel/kommune hvis man ikke skal betale med egne midller. Søknader fra andre bydeler/kommuner sendes gjennom hjemmetjenesten i den bydel/kommune man er bosatt i. Søkeren har anledning til å betale oppholdet selv, og da gjelder samme satser som for sykehjemsopphold i Norge (1130 kr. pr.døgn). I tillegg må man selv betale for flyreisen.

Andre liknende tilbud er planlagt bl.a for beboere i Bærum kommune. Du kan kontakte Sagenehjemmet direkte og evt. sosionom ved hjemmetjenesten i din bydel/kommune for å få vite mer om et slikt tilbud er mulig for deg/dine. Lykke til !

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunnydriver

Kjære Sunnydriver,

Truls Bjerke ved Sagenehjemmet i Oslo opplyser på telefon 23007311/12 at de driver stiftelsen Sagenebjørka med 12 sykehjemsplasser i Spania. Hjemmeside: www.sagenehjemmet.no/spania.htm

Andre bydeler og kommuner har anledning til å kjøpe plasser. Søkeren bør tilfredstille kravene til å inneha en sykehjemsplass i sin bydel/kommune, og man må ha betalingsgaranti fra sin bydel/kommune hvis man ikke skal betale med egne midller. Søknader fra andre bydeler/kommuner sendes gjennom hjemmetjenesten i den bydel/kommune man er bosatt i. Søkeren har anledning til å betale oppholdet selv, og da gjelder samme satser som for sykehjemsopphold i Norge (1130 kr. pr.døgn). I tillegg må man selv betale for flyreisen.

Andre liknende tilbud er planlagt bl.a for beboere i Bærum kommune. Du kan kontakte Sagenehjemmet direkte og evt. sosionom ved hjemmetjenesten i din bydel/kommune for å få vite mer om et slikt tilbud er mulig for deg/dine. Lykke til !

Med vennlig hilsen

Mange takk!

Men nå har heldigvis verken meg eller mine behov for sykehjemsplass.

Han sa ikke noe om rekrutteringen også?

Eventuelle ledige stillinger, er det i lokalavisene for den kommunen det gjelder de blir utlyst?

Hvor mange pleiere jobber på et slikt sykehjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Rita Øksengård, Lege

Mange takk!

Men nå har heldigvis verken meg eller mine behov for sykehjemsplass.

Han sa ikke noe om rekrutteringen også?

Eventuelle ledige stillinger, er det i lokalavisene for den kommunen det gjelder de blir utlyst?

Hvor mange pleiere jobber på et slikt sykehjem?

Hei igjen,

Jeg vil anbefale deg at du tar kontakt med Sagenehjemmet (Oslo) direkte, så får du sikkert de beste svar på dine spørsmål.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunnydriver

Hei igjen,

Jeg vil anbefale deg at du tar kontakt med Sagenehjemmet (Oslo) direkte, så får du sikkert de beste svar på dine spørsmål.

Med vennlig hilsen

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ike om det er gode nyheter men for å kunne arbeide ved fincaen må du være ansatt på Sagenehjemmet først . Det er kun et par faste stillinger der nede . Ellers bruker de også spansk hjelp . Hver mnd drar det ansatte fra sagenehjemmet til fincaen og jobber der en mnd . de får da reise og opphold betalt av stiftelsen som driver fincaen . Du må dessuten være fast ansatt på Sagenehjemmet . De som reiser beholder også sin vanlige norske lønn . Mens de som jobber der fast der nede over lengre tid får SPANSK lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunnydriver

Vet ike om det er gode nyheter men for å kunne arbeide ved fincaen må du være ansatt på Sagenehjemmet først . Det er kun et par faste stillinger der nede . Ellers bruker de også spansk hjelp . Hver mnd drar det ansatte fra sagenehjemmet til fincaen og jobber der en mnd . de får da reise og opphold betalt av stiftelsen som driver fincaen . Du må dessuten være fast ansatt på Sagenehjemmet . De som reiser beholder også sin vanlige norske lønn . Mens de som jobber der fast der nede over lengre tid får SPANSK lønn.

OK, ikke spesielt gode nyheter nei..., men takk skal du ha likevel! *s* Greit å vite!

Men, brukerne da, de bor vel fast der nede, eller?

Hvis ikke, de må da bli stressa av å bare ha to faste?

Så mange forskjellige å forholde seg til?

Hehe, hvis jeg gjør spanjol av meg da, kanskje jeg da får arbeide der* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

OK, ikke spesielt gode nyheter nei..., men takk skal du ha likevel! *s* Greit å vite!

Men, brukerne da, de bor vel fast der nede, eller?

Hvis ikke, de må da bli stressa av å bare ha to faste?

Så mange forskjellige å forholde seg til?

Hehe, hvis jeg gjør spanjol av meg da, kanskje jeg da får arbeide der* :-)

Det finnes noen faste som bor der nede 10? tror jeg . Desuten har de som reiser ned med seg noen pasienter enten fra sagenehjemmet eller andre sykehjem som har kjøpt seg en plass i solen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...