Gå til innhold

mensturasjon etter fødsel


ena

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har gått igjennom alle innlegg, men jeg kan ikke finne noen som tar opp mitt problem.

Jeg har nå en datter på 16 mnd, og jeg har fortsatt ikke fått igjen mensen.

Jeg var hos lege for 4 mnd siden, men jeg fikk beskjed om å ikke bry meg med det.

Jeg ammer fortsatt, men kun for kosens skyld tidlig på morgenen, men jeg er usikker på om det har noe å si fordi alle mine venninder har fått igjen mensen mens de har fullammet sine barn (dvs før 6 mnd).

Jeg håper å få et svar på dette, da jeg er bekymret - og jeg føler at min lege ikke har tid til å forklare meg hvorfor hun synes at jeg ikke behøver å bry meg om det. Kan noe være galt ? - Ber om svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Selv fikk jeg den tilbake etter 11 mnd. Da ammet jeg fortsatt tre ganger om dagen. Jeg tror dette kan variere veldig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det er gått så lang tid, så ville jeg anbefale at du får en utredning av dine hormoner. Det kan være hormonforstyrrelser. Be din lege om en utredning, evt henvisning til en gynekolog. Det er meget sjelden at amming kan forklare at mensen ikke kommer tilbake etter så lang tid. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...