Gå til innhold

Muskelknute og sterk blødning


monass

Anbefalte innlegg

Jeg har ei muskelknute (ca.6cm/diam) som ligger i livmorhalsen. Denne har jeg ikke fått fjernet tidligere fordi jeg ble fortalt at man ikke kunne garantere meg at livmora ikke måtte fjernes samtidig pga. blødninger. Nå har jeg fått de barna jeg vil ha, jeg er sterilisert og plaget av sterke blødninger under menstruasjon. Det blør så kraftig at jeg føler at jeg ikke kan bevege meg utendørs de første 2-3 dagene i hver periode. Jeg bruker største tampong + nattbind til daglig og må skifte hver halvannen time. Om natten må jeg bruke bleie for å slippe med å stå opp en gang for å skifte. Dette er plagsomt og ekstra plagsomt nå som jeg er begynt å jobbe igjen. Er det sannsynlig at muskelknuten er skyld i dette problemet? Og hvordan kan jeg gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Litt rart at en så stor knute ligger i livmorhalsen. Men det er typisk at knuter kan gi rikelige blødninger. Man kan forsøke Cyklokaprontabletter, men det sikreste er å fjernes livmoren. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...