Gå til innhold

"Boling"


Gjest bjørnar

Anbefalte innlegg

Gjest bjørnar

Hei!, Jeg lurer på om det er trygt å begynne å bole litt når jeg er 16 år (tenker ikke på dopingmidler, kun proteiner og karbohydrater ++). Jeg fikk ganske lyst til å prøve etter å ha sett denne artikkelen : http://www.musclegaintips.com/.

Kan det være skadelig ?, er det trygt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, bra salgstrix=) ...greie nok tips du får, men bildene du ser er ikke sanne! Du vil ikke se slik ut etter 12 uker ved å kjøpe produktet dems eller andres. Tenker du får mer en nok proteiner hvis du spiser vanlig norsk mat. Bare pass på å spis mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har så høye kunnskaper på området at du tror på de reklamene der, samt tror at det å dytte i seg proteiner og karboydrater er det samme som å "bole", så ville jeg holdt meg til morsk kjøttkaker i noen år til, og heller lest litt om kost og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

hehe, bra salgstrix=) ...greie nok tips du får, men bildene du ser er ikke sanne! Du vil ikke se slik ut etter 12 uker ved å kjøpe produktet dems eller andres. Tenker du får mer en nok proteiner hvis du spiser vanlig norsk mat. Bare pass på å spis mye...

Hei,

enig. All grunn til å tvile på reklamebilder som ser ut som forvandlingen fra Langbein til Supermann (internt; Yates), og gjerne på mindre enn 12 uker, hvis ikke 12 dager. Husk at reklamen som oftest lover mer enn den gir.

[email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Så lenge du har så høye kunnskaper på området at du tror på de reklamene der, samt tror at det å dytte i seg proteiner og karboydrater er det samme som å "bole", så ville jeg holdt meg til morsk kjøttkaker i noen år til, og heller lest litt om kost og trening!

Mors kjøttkaker er byggermat. Det er det ingen tvil om.

[email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei Bjørnar!

Du blander litt sammen noen meninger og beskrivende uttrykk. Med "boling" betegnes dopingbruk. Det bør du holde deg unna, for det er helseskadelig og spesielt for en som bare er 16 år gammel.

Proteiner og karbohydrater er kosttilskudd som inneholder kun næringsstoffer. Slike tilskudd benyttes på toppen av et allerede godt og fungerende kosthold for å hente ut det lille ekstra. Det du bør huske ved bruk av kosttilskudd, er at det ikke bare er hva du velger å benytte som er viktig, men også mengde i forhold til kostholdet forøvrig og ikke minst timingen, dvs. når du inntar ernæringstilskuddene.

I valger av merke bør du være kritisk til produsent, vareinnhold og seriøsitet; det finnes nok av merker som ikke innholder det de skal, er av dårlig kvalitet og kanskje verst; inneholder ting som ikke er oppgitt og som ikke skal være der.

[email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...