Gå til innhold

Efexor forever?


lupus

Anbefalte innlegg

I sommer var jeg på besøk hos noen venner. En av dem fortalte at hun skulle gå på Cipramil resten av livet pga. panikkangst. Selv har jeg gått på 150 mg Efexor i ett og ett halvt år. Legen mener at jeg minst må gå på dette i fem år, for jeg har hatt depresjoner i 5-års "sykluser". Er det vanlig at man må ta medisiner så lenge. Hvordan finner man ut om man må ta dem hele livet? Jeg føler at jeg blir avstumpet av disse medisinene som holder depresjon og angst på avstand, for jeg er aldri glad, ikke lei meg, synes aldri jeg koser meg. Humøret mitt blir helt flatt. Jeg går også på zyprexa. Før brukte jeg Rivotril mot angst når jeg fikk harde anfall, men de trenger jeg ikke lenger. Jeg har ikke lyst til å gå på Efexor så veldig lenge - er det noen som tør å synse litt om når jeg kan trappe ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl

Dersom en har hatt 3 eller flere depressive episoder, bør en diskutere livslang behandling. Dette fordi antall tidligere episoder er det som i størst grad forutsier om en kommer til å bli deprimert igjen.

Det er dessverre alt for få som har behandlere som har skjønt dette. Derfor pådrar de seg stadig nye depresjoner når de prøver å slutte med medisinene.

Av og til kan en ikke få det ideelle, men må velge det minste av flere onder. For deg kan det være Efexor forever.

Kun en vurdering live hos psykiater eller erfaren allmennlege kan sikkert avgjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...