Gå til innhold

overgansalder og hodepine


beva

Anbefalte innlegg

har alltid at hodepine iforbindelse med mens. er nå 46 år og har begynt å minste mens. i perioder, men hodepinen har økt veldig. har prøvd smertestillende. men dette hjelper ikke. noen råd til meg? hva med hormoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til beva

Ved menstruasjon faller østrogennivået til et meget lavt nivå, som ved overgangsalderen. Det samme kan være tilfelle nå, at ditt østrogennivå -i all fall i perioder- ligger meget lavt. Hvis du har noenlunde regelmessige menstruasjoner, kan du bruke et hormonplaster av svakeste type (25 mikrogram) så lenge du har reglemessige menstruasjoner. Hvis det går lang tid mellom blødningene, vil jeg anbefale f.eks. Trisekvens.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til beva

Ved menstruasjon faller østrogennivået til et meget lavt nivå, som ved overgangsalderen. Det samme kan være tilfelle nå, at ditt østrogennivå -i all fall i perioder- ligger meget lavt. Hvis du har noenlunde regelmessige menstruasjoner, kan du bruke et hormonplaster av svakeste type (25 mikrogram) så lenge du har reglemessige menstruasjoner. Hvis det går lang tid mellom blødningene, vil jeg anbefale f.eks. Trisekvens.

Vennlig hilsen Mette H Moen

takk for rask tilbakemelding. min gynokolog har ferie, er hormonplaster noen man kan få kjøpt uten resept? vil dette ha effekt på min hodepine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

takk for rask tilbakemelding. min gynokolog har ferie, er hormonplaster noen man kan få kjøpt uten resept? vil dette ha effekt på min hodepine?

Du må ha resept.Jeg kan ikke garantere at det virker på hodepinen, men jeg synes det er forsøk verdt om det ikke er annen grunn til hodepine. Snakk med legen om det.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

takk for rask tilbakemelding. min gynokolog har ferie, er hormonplaster noen man kan få kjøpt uten resept? vil dette ha effekt på min hodepine?

Du må ha resept.Jeg kan ikke garantere at det virker på hodepinen, men jeg synes det er forsøk verdt om det ikke er annen grunn til hodepine. Snakk med legen om det.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...