Gå til innhold

bekymret


Gjest tieskappa

Anbefalte innlegg

Gjest tieskappa

Vet ikke om du husker den saken der det var mistanke om at jeg hadde Hortons hodepine og der jeg ble henvist til nevrolog. Vel,dette er to måneder siden og jeg er enda ikke kommet inn. Har ikke "anfall nå" men kan til tider (egentlig veldig ofte) være plaget med hodevondt i det eksakte området der hortonsen (Eller hva det nå er) befant seg. Er også plaget med stikking inni øyet. Det mest bekymringsfulle er at øyet virker både stivt og vond hvis jeg tar på det/kommer borti det. F.eks ved make up påføring. Slik har det vært siden jeg fikk denne mystifystiske sykdommen. Er det vanlig? Leste netopp om en som hadde hjernesvulst. Han hadde lignende syptomer. Kan det være det?? Er det slike syptomer ved hjernesvulst eller etter en periode med Cluster?? Når kan jeg håpe på å komme til nevrolog i Molde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære tieskappa

Jeg kan nok ikke svare på når du kan regne med å komme til hos neurologen i Molde, men det kan ganske sikkert neurologisk poliklinikk ved Fylkessjukehuset gjøre hvis du ringer dit.

Ellers er det slik at det typiske ved Hortons hodepine er at man er helt smertefri mellom disse anfallsperiodene. Dermed er du ikke lenger noen helt typisk Horton-pasient.

Hjernesvulst er nok ikke det første jeg ville ha tenkt på ved slike symptomer. Det kan som regel bli sikkert avklart med en CT-undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...