Gå til innhold

`Frisør eller lærling


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Selv har jeg gått en del ganger til lærlinger fordi de er billigere. Vet jo ikke om de gjør det like bra som en utlærd frisør, men jeg har ikke vært misfornøyd akkuratt heller.

Hva foretrekker andre, evt. hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg går ikke til lærling mer nei.. ikke etter at hu farga håret mitt nesten svart!!!!

etter at jeg hadde streivd med bleiking og nesten ødelagt håret for å få vekk tidligere svartfarge!!

det skulle bli en brun nyanse. ikke svart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klippet meg hos lærling en gang og det var i grunnen nok. Ble greit nok, men som hun masa og kjasa om at jeg hadde tørr hodebunn! Holdt på å bli sprø jeg. Så vidt jeg vet har ikke spesiellt tørr hodebunn, men... Fikk klippet Tiril (da 1 1/2 år) hos lærling en gang og det gikk kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mer lærling for meg, nei! Fytte grisen!

En gang i 1995 lot jeg en lærling slippe til på håret mitt hos Auster frisør. Jeg gikk ut derfra med panneluggen kuttet av omtrent ved hårfestet! Jeg var helt på gråten, jeg så ikke ut.

Og det verste av alt var at jeg satt og SÅ at det ville skje. Lærlingen var skikkelig motbydelig. Hun glodde alle andre plasser enn ned i mitt hår! Er det mulig, er det virkelig mulig å stå der og klippe noen, men glo til siden mens du holder på???

Jeg så inn i speilet, og dama tok tak i panneluggen min med kammen. Istedenfor å la kammen gli gjennom hårlengden og ut mot tuppene, lot hun bare kammen stå der. Og mens hun glodde mot siden, satte hun saksa i luggen min og klippet den rett av!!! Jeg hylte ut, men det var for sent.

Forbannade drittkjerring, Håper hun aldri fikk jobb der etter lærlingtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går ikke til lærling mer nei.. ikke etter at hu farga håret mitt nesten svart!!!!

etter at jeg hadde streivd med bleiking og nesten ødelagt håret for å få vekk tidligere svartfarge!!

det skulle bli en brun nyanse. ikke svart!!!

Synd dere har vært så uheldige. Jeg synes vel kanskje lærlingene burde tatt enda mindre betalt enn hva de gjør. Selv har jeg betalt opptil 200 kr. hos en lærling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Men de må jo øve for å lære.?. Tenker heller at det er de utlærte frisørene sitt ansvar å følge opp. Jeg lot en lærling stripe håret mitt. Da var det en erfaren inne å korrigerte og passet på hele tiden. Da gikk det greit. Det eneste var at det tok veldig lang tid. 

Men selvfølgelig er jo hår alvorlige saker så da må man nok tenke seg litt om før man slipper en lærling til ;)

Anonymkode: 205f1...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

SORRY!! Her har jeg virkelig bomma på datoen for ikke å si året .. Aner ikke hvordan jeg har rota frem dette . :D

Anonymkode: 205f1...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...