Gå til innhold

Sykelig sjalu.....


000000

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 23 år som sliter utrolig mye med at jeg er så sjalu...

Jeg vet at jeg trenger hjelp, for dette bare ødelegger livet mitt.

Jeg er i et samboerforhold og jeg vet med 110% sikkerhet at jeg kan stole på han, men allikevel klarer jeg ikke å kvitte meg med denne "jævelige" følelsen.

Han har aldri gitt meg noe som helst grunn til å bli sjalu og jeg vet at dette foregår oppi hue mitt.

Hva kan jeg gjøre for å bearbeide/ kvitte meg med denne vonde følelsen. Jeg vil ikke være sjalu! Det ødelegger så utrolig mye... Føler at jeg hele tiden må ha kontroll og hvis jeg plutselig ikke har det, begynner tankene mine å vandre. Og det gjør så utrolig vondt. Jeg vet at jeg bare ødelegger for meg selv og vårt forhold.Men det hjelper ikke.

Vi har pratet mye om det og jeg/ vi er bestemt på at jeg skal klare takle dette på en mer normal måte. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal begynne eller hvor jeg kan henvende meg. Finnes det noen spesialister på området?

Hva kan for eksempel en psykolog gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er hvertfall kommet langt når du fatter at dette er ditt problem og noe du må jobbe med, og ikke kjæresten din som kan gjøre noe!

En psykolog vil kanskje kunne hjelpe deg med å se mønstre, finne tu hva du tenker, hva du er redd for og hvorfor. Kanskje du har opplevd tap, bli forlatt, ikke kunne stole på folk, bli sviktet følelsesmessig. Kanskje du bør være forbanna på dem som gjorde dette, i stedenfor å la det gå ut over kjærsten som ikke har gjort deg noe. Skjelle ut foreldre/tidligere kjærester/andre som har vært fæle, sørge over hva som er skjedd, og la kjærsten være i fred.

Syns nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...