Gå til innhold

Gravid og mulig deprimert...


Gjest nybakke

Anbefalte innlegg

Gjest nybakke

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

Jeg er 28+3 idag og har i 3-4 mnd slitt med det jeg tror er depresjon...

Den er ikke konstant, men noen ganger dersom jeg blir litt sliten spesielt kan jeg bare bli liggende og gråte og gråte, jeg er fullstendig trøsteløs.....

Føler meg tom for følelser, utmattet, tvers gjennom trist, ingenting hjelper, samboern gjør sitt og passer på å holde rundt meg og være der for meg... Men det hjelper ikke....

Har lenge trodd at det er en depresjon jeg har, menhar ikke villet innrømme det ovenfor samboer selv når han har spurt meg rett ut....

Har endelig klart å åpne meg litt for han.... men klarer liksom ikke helt å beskrive hva jreg føler for han....

Han har spørt om jeg vil prate med lege eller slikt, men jeg tror ikke jeg klarer.

Jeg har veldig vanskelig for å åpne meg i det hele tatt. Samnboern er den eneste jeg klarer det til og likvel er det vanskelig å prate med han om dette...

Dessuten vil jeg føle meg litt rar på en måte ved å gå til psykolog.......Vet ikke engang om jeg har råd til det eller om hvordan jeg skal forholde meg til å ta kontakt...

Har ikke lyst til å ta dette med legen jeg går til kontroll oss, en eldre mann gynekolog, som jeg ikke helt vet hvilken holdning han hr til det psykiske...

Hører også med at jeg har vært sykmeldt så og si fra april og til nå, prøvde meg to og en halv uke på jobb 100% i mai, men det gikk ikke, jeg knakk sammen når jeg kom hjem bare...

Nå i begynnelsen av august prøvde jeg med 50% sykmelding, men det gikk heller ikke....

Kan noen hjelpe meg med råd og tips, kanskje noen som har opplevd det samme selv også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Skriv ut ditt utmerkede innlegg og ta det med til gynekologen, fastlegen eller jordmoren din. Det er et godt utgangspunkt for å komme i gang med en samtale.

Det er mye mulig at du har en depresjon. Det bør du få hjelp med for din egen, barnets og din manns skyld.

Kanskje du kan ta med deg mannen din til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nybakke

Skriv ut ditt utmerkede innlegg og ta det med til gynekologen, fastlegen eller jordmoren din. Det er et godt utgangspunkt for å komme i gang med en samtale.

Det er mye mulig at du har en depresjon. Det bør du få hjelp med for din egen, barnets og din manns skyld.

Kanskje du kan ta med deg mannen din til legen?

Så jeg er nødt om å prate med legen og få en henvisning videre av han?

Hvor mye koster behandling hos psykiater/psykolog og får man frikort etterhvert dersom man overstiger egenandelskortet?

Lot samboern min lese både mitt innlegg fra igår og ditt svar og han forsto meg mye bedre..

Han støtter meg uansett om jeg ville til lege eller ikke...og sa han ville hjelpe meg gjennom dette så godt han kunne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så jeg er nødt om å prate med legen og få en henvisning videre av han?

Hvor mye koster behandling hos psykiater/psykolog og får man frikort etterhvert dersom man overstiger egenandelskortet?

Lot samboern min lese både mitt innlegg fra igår og ditt svar og han forsto meg mye bedre..

Han støtter meg uansett om jeg ville til lege eller ikke...og sa han ville hjelpe meg gjennom dette så godt han kunne....

1. Du er nødt til å snakke med lege.

2. Sykdommer oppstått i svangerskapet skal behandles uten egenandel (slik var det i hvert fall før da jeg var i allmennpraksis).

3. Når du kommer dit at du må betale egenandel, går dette inn på kvitteringskortet frem til du får frikort. Gjelder også hos psykiater og psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nybakke

1. Du er nødt til å snakke med lege.

2. Sykdommer oppstått i svangerskapet skal behandles uten egenandel (slik var det i hvert fall før da jeg var i allmennpraksis).

3. Når du kommer dit at du må betale egenandel, går dette inn på kvitteringskortet frem til du får frikort. Gjelder også hos psykiater og psykolog.

Ok, fint at dette gjelder psykiske problemer også.

Jeg skal ta kontakt med legen min, vet det vil være vanskelig og at jeg kansjke ikke klarer det med en gang, men jeg har klart å prate med samboern min til slutt og da må jeg klare å mane meg opp til å prate med legen også...

Det er liksom det som er vanskeligst, men når jeg først har gjort det er jeg liksom igang.

Vil si takk for råd du har gitt meg.

Tror jeg ville stått litt fast hadde det ikke vært for det... Litt lettere å spørre om ting over nettet, hvertfall for å komme igang...

Det har hvertfall gitt meg en start...

Skal prøve å ringe legen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nybakke

1. Du er nødt til å snakke med lege.

2. Sykdommer oppstått i svangerskapet skal behandles uten egenandel (slik var det i hvert fall før da jeg var i allmennpraksis).

3. Når du kommer dit at du må betale egenandel, går dette inn på kvitteringskortet frem til du får frikort. Gjelder også hos psykiater og psykolog.

Ringt og pratet med legen idag, han noterte det i journalen min og sa at vi skulle prate litt mer om det, jeg skal til kontroll 6/9, og da skulle jeg få henvisning til psykiater/psykolog alt ettersom hva han mente jeg burde prøve etter å ha pratet med MEG...

Så da er jeg hvertfall igang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...