Gå til innhold

Psykolog eller psykiater?


Gjest Millie

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å gå til psykiater i forhold til psykolog? Jeg driver å ringer land og strand rundt for å sette meg på ventelister, men vet ikke om jeg skal prioritere å ringe til psykiatere eller psykologer. Hva er forskjellen egentlig (vet at psykiatere er leger osv....men utover det liksom?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Jeg liker ikke psykiatere nettopp fordi de er leger med ekstra utdannelse i psykologi. Lege tankegangen har grodd alt for godt fast i dem. De tenker at de skal finne problemet ( en diagnose ) også gi behandling akkurat for det problemet og så er alt bra igjen.

Desverre funker det ikke slik innen psykologi. Ting er mere sammensatt enn som så. Derfor liker jeg psykolog bedre. De vet at ting er sammensatte og alt ikke består av bare et problem.

Men det var nå min mening da. Vet at andre har veldig god erfaring av å gå til psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ooooooooops

En psykiater kan skrive ut medisin til deg - det kan ikke en psykolog.

En psykiater er (som alle skolemedisinutdannede) som regel mye raskere til å gi deg medisiner enn en psykolog.

Ønsker du selv medisiner, så velg en psykiater.

Tror du selv at du er best tjent med å bearbeide tingene uten medisinpåvirkning, så velg psykolog.

Ellers er det veldig perssonavhengig. Kjemien må stemme. Noen har gått til psyfkiater og psykolog uten å få hjelp, for så å få hjelp av en psykiatrisk sykepleier feks. Det er MENNESKET bak tittelen som teller.

En må dessverre prøve og feile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...