Gå til innhold

fødselspenger/dagpenger


Gjest caspara

Anbefalte innlegg

Gjest caspara

Hei!

Jeg er en gift kvinne på 28 år, som ønsker barn.

Min mann er student, jeg jobber 100% i et oppdrag for et vikarbyrå og antageligvis 50% etter jul.

Hva må til for at jeg får fødselspenger?

Har jeg krav på dagpenger for den 50% jeg mister etter jul?(jobbet 100% i 5mnd).Regner man fødselspenger av dagpenger?

Hva vil lønne seg for meg og min mann, vi vil ikke stå i fare for å bare få engangsstønad.

Håper du kan svare meg på dette, da jeg begynner å bli litt utålmodig etter små....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...
Gjest Regor

Hva som vil lønne seg for dere er en vurdering jeg ikke kan ta her. Men du kan ha rett på dagepenger, se

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-015.html#4-3

For å få rett til dagpenger må du ha tjent 1,25 ganger grunnbeløpet forrige år (ca. 60.000). For å få rett til fødselspenger må du ha jobbet 6 av 10 siste mnd før termin. Er du delvis arb.ledig frem til fødselsperm. blir fødselspengene gjennomsnittet av lønnen/dagpengene i seks av de ti siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...