Gå til innhold

Problemer, problemer


Gjest Marietta

Anbefalte innlegg

Gjest Marietta

Nå krangler vi igjen. Det som startet det hele denne gangen IGJEN, var at han fikk en tekstmelding, og at jeg spurte hvem det var fra. Det skulle jeg aldri ha gjort.

Følte på meg at han løy da han sa det var broren, for jeg svarte at jeg trodde det var eks`en. Dermed var helvete løs igjen.

Idag innrømmet han at det var henne som bare skulle gi en uskyldig beskjed, så hvorfor i helvete kunne han ikke være ærlig i går å si det da? Argumentet hans mot det var at han trodde jeg kom til å bli forbannet. Det er bare tull,- jeg blir mer forbannet når han prøver å holde det skjult og lyver! Da har jeg i allefall grunn til å bli mistenksom.

Når jeg får meldinger, så spør han hvem det er fra. Jeg svarer alltid. Har kuttet ut enkelte mannlige venner for hans del, men han nekter å kutte kontakten med sine utallige eksdamer for min skyld. (Han har rykte på seg for å være kvinnfolkgal, og har vært utro mot meg et par ganger.)

Idag gjorde han det slutt med meg til tross for at vi når som helst skal flytte inn i nytt hus og venter barn.

Noen timer etterpå ba han om unnskyldning og sa at han ikke mente det,- han ble bare så forbannet....

Men jeg gidder ikke å leve slik som dette, det skjer litt for ofte.

Jeg er gravid nå og trenger trygghet og forutsigbarhet i livet, er for "gammel" til å ha et useriøst forhold.

Har prøvd å snakke med han om dette hundre ganger, men han sier at alt er min feil,- han selv er feilfri, og når han er sint sier han at hans eneste problem er meg.

Slik har vi det hver fjortende dag. I mellomtiden er vi verdens lykkeligste som er livredd for å miste hverandre.

Leste nylig at tre av ti par har minst en høylytt krangel i uka. Men det er ingen trøst for meg.

Har av og til mest lyst til å forlate ham, og fortsette alene, men tror ikke jeg blir noe lykkeligere av det. Vi har bodd sammen en stund nå, så dette er vel slik vårt forhold kommer til å være.

"Take it or leave it"......

Håper jeg får noen kommentarer på dette.

Marietta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ærlig

Det er synd at han ikke kan være ærlig når du spør han. Jeg vet ikke hva det er, men jeg syntes at det er ekkelt å spøre samboeren min om hvem som sender melding til han jeg.

Jeg har mange guttevenner og noen venninner. Jeg sender meldinger med alle mine venner og er åpen om det, så jeg går ut fra at min samboer ikke går bak min rygg (jeg velger å stole på han selv om jeg av og til lurer på hvem han melder med).

Jeg syntes at det er barnslig av kjæresten din og lyve og deretter bli sur fordi at du treffer spikeren på hodet.

Snakk med han og si ærlig hva du mener.

Til slutt!!!

Hadde jeg vist at den jeg er sammen med har vært utro mot meg (en eller flere ganger)så hadde jeg kvittet meg med han tvert!

Han kommer til å gjenta det! Det er jeg sikker på.

Du finner deg noe bedre.

Jeg er ganske tolerant, men utroskap kan jeg ikke forsvare eller tilgi.

Lykke til med kjærligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei Marietta!

Det høres slitsomt ut å svinge mellom brudd den ene dagen og til å være verdens lykkeligste par den neste. Men sånn er altså dere to som par. Og dere er nok bidragsytere til det begge to.

Jeg kjente en gang et par med hele 30 års samliv bak seg. De bar tydelig preg av mye krangling og svingninger mellom toppen og bunden. Da paret så endelig var enige om at nå måtte noe gjøres for å få det roligere, ble det helt galt. Det jevne og forutsigbare var ikke noe for dem. De trengte sine utblåsninger hver uke for å ha det godt sammen.

Men dette paret er nok unntaket.

Dere er unge i parforholdet deres og venter både barn og innflytting i nytt hus. Det er forståelig at du ønsker ro og forutsigbarhet i den fasen du nå er i. Du sier at du har forsøkt å prate med mannen din 100 ganger uten hell.

Det høres ut for meg som om dere ikke kjenner hverandre særlig godt når det gjelder hvilke behov og forventninger dere har til hverandre, hvem dere er og hva dere trenger for å bli trygge.

Hvorfor vet han f.eks. ikke at du heller liker å høre sannheten enn å bli lurt når x-en ringte.

Tror du dere kunne ha nytte av å bruke mer tid på denne siden av samlivet deres - altså å bli kjent med de mer usynlige sidene ved dere selv?

Hvis dere ikke greier å få til slike samtaler på egen hånd, kan dere bruke et familiekontor eller andre til å komme i gang med prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...