Gå til innhold

-desverre, vi tar ikke imot nye pasienter!


Gjest xine

Anbefalte innlegg

Har nettopp flyttet fra Oslo hjem til fødebyen min på vestlandet, og har hele forrige uke prøvd å få tak i en legetime. Har over lengre tid hatt problemer med hjertebank, hoste og stølhet i brystet, samtidig som om jeg er veldig trett.

Etter å ha prøvd, tror jeg, samtlige legekontor i byen, vet jeg ikke lenger hva som skal til for å komme seg til en undersøkelse. Jeg vil ikke påstå at dette er et akutt tilfelle, men det plager meg og går utover arbeidssituasjon og psyke å være i dårlig form over lang tid! Legevakten føler jeg ikke er det rette å oppsøke, ettersom det helt sikkert er flere akutte tilfeller enn meg som krever legebehandling der og da, og hva skjer hvis sønnen min på 2 1/2 også skulle bli syk en gang? Jeg kunne få time i slutten av November, noe jeg mener er håpløst! Jeg vet at jeg ikke er den eneste i landet som er i denne situasjonen, og at det ikke står om livet å gjøre, men jeg føler behov for en undersøkelse for å være på den sikre siden....

Må jeg legge meg ned og spille ekstra syk? Vil ikke bli stemplet som hypokonder heller....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har krav på å få time hos allmennlege der du tilhører.

Du kan ringe helseombudet der du bor for å finne ut hvor du hører til og også for å klage på behandlingen du får eller ikke får.

Alle har rett på lege, enten det gjelder livstruende eller "bare" plagsomme ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Jeg vil anbefale at du kontakter kommunelegen for råd mtp.hvor du kan få kontakt med lege,og hvor dere kan få opprettet en primær legekontakt.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...