Gå til innhold

DET NYE


Gjest dritsur

Anbefalte innlegg

Gjest dritsur

arrrrrggggggggggggg fikk det nye (bladet) i posten i dag....

og det provoserte meg så jævlig det som lensmann andersen sier..er det rart at man er redd for og anmelde når man ser i ett slikt blad hvilke holdninger politiet har.....går og legger meg i sinne nå!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Apostrof

    15

  • leenie

    13

  • Nica

    7

  • dovendyr

    5

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Kampen mot voldtekt og andre overgrep er en kamp som ALLE (ikke bare "oss her inne") "plikter" å kjempe. Å forhindre nye overgrep er ikke "ofrenes jobb", men hele samfunnets jobb.

Holdingsendringer i samfunnet og nytt lovverk kommer dessverre ikke av seg selv, men som et resultat av årelangt hardt arbeid og kampanjer. Det er maktkamp og politikk. Og der kan vi selvsagt være med, med erfaring, gode råd og "å slå folk i skallen til de lytter"! :-)

Strafferammene ble betraktelig øket av den siste Ap regjeringen i august 2000, og straffen for voldtekt under skjerpende omstendigheter er nå den samme som for mord. Men hva pokker hjelper det når rettsvesenet idømmer gjennomsnittsstraffer på under 2 år. Og jeg hørte om en høyesterettsdommer som skal ha uttalt at han aldri kunne dømme menn til mer enn 1 års fengsel for voldtekt....

Men "noen" må arbeide for holdningsendringene i samfunnet. Noen må holde foredrag på skolene, sette opp plakater, fylle brosjyrer i hyller, og alt annet. Man kan være med å gå i tog 8. Mars (under parolen "nei til vold" eller annet), og man kan filleriste folk som kommer med holdninger om at "det er offerets egen feil" eller "incestofre lyver alltid".

===

Du skriver om holdninger i politiet. I min egen erfaring så har holdningene i politiet vært positive, og langt mer hjelpsomme og forståelsesfulle enn hos legevakten. Det er nok mye grums hos politiet også, men ikke døm en hel organisasjon basert på hva en "betalende medlem i tullingforbundet" :-) uttaler.

===

Jeg abonnerer ikke på Det Nye, men kanskje du burde skrive et leserbrev om akkurat hva du synes om slike holdninger?

Alt vel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dritsur

lyst å sitere akkurat ka det er du reagerer sånn på?

ble litt nysgjerrig nå eg....

utsagn fra Harald Andersen fra Laksevåg lennsmannskontor:hvis en kvinne ender i en seng med en mann så er det for sent og si nei!!!!!!

og en annen komentar fra han :det er noen kvinner som ber om og bli voldtatt,som ved sin oppførsel provoserer en mann til og voldta dem.noen kvinner beveger seg på en knivsegg.

og lettkledde og flørtete kvinner må ta ansvaret selv for at de blir voldtatt..

-------------------------------

jeg blir så forbanna SINT!!!

Det er IKKE min skyld at jeg ble voldtatt og når jeg leser dette her så er jeg faen meg glad for at jeg ikke har anmeldt det,for nå får jeg lese svart på hvitt hva de mener på det lennsmannskontoret,at det VAR min egen feil...de hadde sikkert ikke giddet og se på saken en gang.

MEN DET VAR IKKE MIN SKYLD,INGEN HAR RETT TIL OG VOLDTA,OG ETT NEI ER ETT NEI SAMMA FAEN!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utsagn fra Harald Andersen fra Laksevåg lennsmannskontor:hvis en kvinne ender i en seng med en mann så er det for sent og si nei!!!!!!

og en annen komentar fra han :det er noen kvinner som ber om og bli voldtatt,som ved sin oppførsel provoserer en mann til og voldta dem.noen kvinner beveger seg på en knivsegg.

og lettkledde og flørtete kvinner må ta ansvaret selv for at de blir voldtatt..

-------------------------------

jeg blir så forbanna SINT!!!

Det er IKKE min skyld at jeg ble voldtatt og når jeg leser dette her så er jeg faen meg glad for at jeg ikke har anmeldt det,for nå får jeg lese svart på hvitt hva de mener på det lennsmannskontoret,at det VAR min egen feil...de hadde sikkert ikke giddet og se på saken en gang.

MEN DET VAR IKKE MIN SKYLD,INGEN HAR RETT TIL OG VOLDTA,OG ETT NEI ER ETT NEI SAMMA FAEN!!!!!!!!!!!!

Alle vet at det er farlig å kjøre bil uten å bruke bilbelte. Derfor gjør stort sett alle det. Og de som ikke gjøre det, vet at de utsetter seg selv for fare.

Nå viser det seg jo også at det er en viss risiko forbundet med å gå lettkledd. Man utsetter seg for fare. Selvfølgelig er det tragisk, men sånn er det!

Alikevel forfekter vi vår rett til det, og fortsetter å gå lettkledd! Selv om det har vist seg at det ikke er trygt! Ville ikke det bli som å insistere på å kjøre bil uten bilbelte? Faren for å komme til skade er absolutt til stede, men vi velger å overse det?

Regner med jeg får en haug med sinte innlegg etter meg nå, men jeg måtte bare lufte disse tankene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at det er farlig å kjøre bil uten å bruke bilbelte. Derfor gjør stort sett alle det. Og de som ikke gjøre det, vet at de utsetter seg selv for fare.

Nå viser det seg jo også at det er en viss risiko forbundet med å gå lettkledd. Man utsetter seg for fare. Selvfølgelig er det tragisk, men sånn er det!

Alikevel forfekter vi vår rett til det, og fortsetter å gå lettkledd! Selv om det har vist seg at det ikke er trygt! Ville ikke det bli som å insistere på å kjøre bil uten bilbelte? Faren for å komme til skade er absolutt til stede, men vi velger å overse det?

Regner med jeg får en haug med sinte innlegg etter meg nå, men jeg måtte bare lufte disse tankene...

De første setningene ble litt klønete... Poenget mitt er selvfølgelig at stort sett alle BRUKER bilbelte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dritsur

Alle vet at det er farlig å kjøre bil uten å bruke bilbelte. Derfor gjør stort sett alle det. Og de som ikke gjøre det, vet at de utsetter seg selv for fare.

Nå viser det seg jo også at det er en viss risiko forbundet med å gå lettkledd. Man utsetter seg for fare. Selvfølgelig er det tragisk, men sånn er det!

Alikevel forfekter vi vår rett til det, og fortsetter å gå lettkledd! Selv om det har vist seg at det ikke er trygt! Ville ikke det bli som å insistere på å kjøre bil uten bilbelte? Faren for å komme til skade er absolutt til stede, men vi velger å overse det?

Regner med jeg får en haug med sinte innlegg etter meg nå, men jeg måtte bare lufte disse tankene...

om man så ligger på stranden i syden og soler seg toppløs så er det ens egen feil at man blir voldtatt??? NEI

man skal kunne gå med hva man vil uten og bli voldtatt!!

ser du en stilig bukse utenfor en butikk,som henger på stativ,kan du da bare ta den da? for den var jo så stilig,fin,tøff...NEI du blir straffet for det,DET ER EN FORBRYTELSE!!!!!'

MEN DET ER HELT GREIT OG VOLDTA EN SOM GÅR MED NOEN UTFORDRENE KLÆR???

det er det dummeste jeg noen gang har hørt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man så ligger på stranden i syden og soler seg toppløs så er det ens egen feil at man blir voldtatt??? NEI

man skal kunne gå med hva man vil uten og bli voldtatt!!

ser du en stilig bukse utenfor en butikk,som henger på stativ,kan du da bare ta den da? for den var jo så stilig,fin,tøff...NEI du blir straffet for det,DET ER EN FORBRYTELSE!!!!!'

MEN DET ER HELT GREIT OG VOLDTA EN SOM GÅR MED NOEN UTFORDRENE KLÆR???

det er det dummeste jeg noen gang har hørt.....

*sukk*

Det var ikke det jeg sa... Men om man tar ansvar for seg selv og bruker bilbelte i bil , fordi det er farlig å kjøre uten, hvorfor går vi da lettkledde på byen, når det også har vist seg å være farlig? Skal vi ikke ta ansvar for oss selv da også?

Så klart, i en perfekt verden ville jo ingen ha blitt voldtatt og ingen biler ha kollidert, men verden er ikke perfekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man så ligger på stranden i syden og soler seg toppløs så er det ens egen feil at man blir voldtatt??? NEI

man skal kunne gå med hva man vil uten og bli voldtatt!!

ser du en stilig bukse utenfor en butikk,som henger på stativ,kan du da bare ta den da? for den var jo så stilig,fin,tøff...NEI du blir straffet for det,DET ER EN FORBRYTELSE!!!!!'

MEN DET ER HELT GREIT OG VOLDTA EN SOM GÅR MED NOEN UTFORDRENE KLÆR???

det er det dummeste jeg noen gang har hørt.....

Jeg kan også forfekte min rett til å kjøre bil uten å bruke bilbelte, men det hjelper meg forsvinnende lite den dagen jeg treffer en annen bil...

Skjønner du hva jeg mener? Antagelig ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dritsur

Jeg kan også forfekte min rett til å kjøre bil uten å bruke bilbelte, men det hjelper meg forsvinnende lite den dagen jeg treffer en annen bil...

Skjønner du hva jeg mener? Antagelig ikke...

jo jeg skjønner deg,men tror ikke du skjønner meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første setningene ble litt klønete... Poenget mitt er selvfølgelig at stort sett alle BRUKER bilbelte...

Hei leenie.

Og stortsett alle kvinner tar forhånsregler for å ikke bli voldtatt. Likevel blir kvinner voldtatt. Jeg har hatt den samme diskusjonen på samliv. Jeg tror ikke dette er det rette stedet å lufte slike tanker. Det blir som å sparke dem som allerede ligger.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utsagn fra Harald Andersen fra Laksevåg lennsmannskontor:hvis en kvinne ender i en seng med en mann så er det for sent og si nei!!!!!!

og en annen komentar fra han :det er noen kvinner som ber om og bli voldtatt,som ved sin oppførsel provoserer en mann til og voldta dem.noen kvinner beveger seg på en knivsegg.

og lettkledde og flørtete kvinner må ta ansvaret selv for at de blir voldtatt..

-------------------------------

jeg blir så forbanna SINT!!!

Det er IKKE min skyld at jeg ble voldtatt og når jeg leser dette her så er jeg faen meg glad for at jeg ikke har anmeldt det,for nå får jeg lese svart på hvitt hva de mener på det lennsmannskontoret,at det VAR min egen feil...de hadde sikkert ikke giddet og se på saken en gang.

MEN DET VAR IKKE MIN SKYLD,INGEN HAR RETT TIL OG VOLDTA,OG ETT NEI ER ETT NEI SAMMA FAEN!!!!!!!!!!!!

takk for infoen!

E ikkje så veldig lenge siden det var mye oppstyr rundt liknende utsagn her...da en viss politiker kom med uttalelser som likna veldig på dette her... desverre finnes det veldig mange som ikkje forstår i det hele tatt! Må innrømme at det er like før eg sku ønske at DE ble voldtatt, så kunne de se om de klarte å si det samme etterpå. Men..ikkje misforstå..eg unner ingen å gå igjennom det uansett!

og til leenie og dritsur..tror dere begge har litt rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei leenie.

Og stortsett alle kvinner tar forhånsregler for å ikke bli voldtatt. Likevel blir kvinner voldtatt. Jeg har hatt den samme diskusjonen på samliv. Jeg tror ikke dette er det rette stedet å lufte slike tanker. Det blir som å sparke dem som allerede ligger.

Hilsen

Hei:-) Du skriver alltid så fine svar her!! Ville bare du skulle få vite det. Du har hjulpet meg også.

KLem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare spør generelt: ER VI IKKE KOMMET LENGER!!!!!! Hvilke holdninger er det slike mennesker har? Dersom noen har bestemt at de vil gjøre nettopp meg noen vondt, hva betyr det da hvilke klær jeg har på meg?? Klem fra en som blir så sinna av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei leenie.

Og stortsett alle kvinner tar forhånsregler for å ikke bli voldtatt. Likevel blir kvinner voldtatt. Jeg har hatt den samme diskusjonen på samliv. Jeg tror ikke dette er det rette stedet å lufte slike tanker. Det blir som å sparke dem som allerede ligger.

Hilsen

Hvor skal jeg lufte tanker om overgrep, om ikke på forum for overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Du skriver alltid så fine svar her!! Ville bare du skulle få vite det. Du har hjulpet meg også.

KLem fra

Hei vicca.

Takk for fine ord. Det varmer. Det er godt å vite at jeg kan hjelpe noen med det som jeg svarer her. Vi hjelper faktisk hverandre og også de som ikke tør å skrive her.

Bare det å tørre å stå fram med sine tanker og historier hjelper. Vi kan identifisere oss med hverandres historier. Og vi lærer av hverandre. Jeg som egentlig er på slutten av min prossess lærer også av dere.

Det minner meg på at jeg har hatt det like tøft som dere og at jeg ikke må glemme det, selv om jeg nå er lykkelig og overgrepene ikke preger mitt liv. Det er ikke for å plage meg selv at jeg er her å leser, men fordi jeg trenger å huske. Det høres sikkert rart ut, men overgrepene er en del av meg og min person. Jeg kan ikke endre på det og vil heller ikke glemme det.

Jeg vet at det finnes så utrolig mange stumme offer, vi er også deres stemmer. Offer som har møtt påstander om at det bare var å bruke bilbeltet. Som sitter igjen med en ødeleggende skyldfølelse og føler at samfunnet rundt dem også skylder på dem. Når de leser her så tør de kanskje de også.

Jeg har merket meg flere innlegg, anonyme, hvor noen spør om de kanskje har opplevd et overgrep. Noe som de har båret på lenge kanskje, og de har hatt skyldfølelse for, men aldri snakket om. Disse spørsmålene kommer fordi de har lest noe her som de har kjent seg igjen i. Og dere har hjulpet personen til å ta det første tunge skrittet til et fullverdig liv.

Alle som er her er uvurderlige og fantastiske og dere gjør en kjempe jobb når dere skriver her.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg lufte tanker om overgrep, om ikke på forum for overgrep?

Unnskyld, men de var ikke deg jeg siktet til,men personen i bladet. Jeg er til en viss grad enig med det du sier. Det er bare litt skummelt at JEG tenker litt slik. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men de var ikke deg jeg siktet til,men personen i bladet. Jeg er til en viss grad enig med det du sier. Det er bare litt skummelt at JEG tenker litt slik. OK?

Helt i orden... Jeg føler meg på tynn is som lufter slike tanker, men jeg lurer faktisk på sånne ting. Helt seriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden... Jeg føler meg på tynn is som lufter slike tanker, men jeg lurer faktisk på sånne ting. Helt seriøst...

Hei jeg tror du har helt rett i at VI er på tynn is her. Jeg tror nemlig at vi som er offer for overgrep ikke tillater oss slike spørsmål. Det handler liksom om ikke å kaste stein når du selv sitter i glasshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg tror du har helt rett i at VI er på tynn is her. Jeg tror nemlig at vi som er offer for overgrep ikke tillater oss slike spørsmål. Det handler liksom om ikke å kaste stein når du selv sitter i glasshus.

Skjønner hva du mener... Det er å legge hodet på hoggestabben... Men det gjør jeg jo hele tiden likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...