Gå til innhold

Hvordan steker jeg kyllingvinger?


Pappa Bjørn

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn

Har en to-kilos pakke med kyllingvinger som jeg kjøpte i Sverige. Hvordan tilberederjeg dem? Må de krydres med noe spesielt før de stekes? og hvor lenge skal rå kyllingvinger steke? De er ganske store.

Svar fort. Jeg er sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg eter mengder av det, her er min metode:

Hoffs pommfrikrydder, noen poser.

Tin dem i micro. Legg dem på folie og krydre baksiden først, det trengs godt med krydder, ca en spiseskje til en kilo +/-. Til slutt forsiden, forsiden har nupper. Hvis kryderet ligger tørt på overflaten, dynk med litt vann på en pensel.

Stek i 30 min på 200 grader. Ikke grill.

Vipp dem rundt i folien ved å dra i hjørner så de blir innsatt med fettet og krydderet. Loff og smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med å ta litt olje (soyaolje, solsikkeolje el.l) i en liten kopp, og blander i krydder (pepper, kyllingkrydder eller litt paprikakrydder, event. litt salt)

Så pleier å legge vingene på en rist, pent og pyntelig etterhverandre, pensler en og en på begge sider med olje-krydderblandingen og setter risten inn i ovnen. (husk å sette en plate under for å samle opp fett som renner av)

Ovnen pleier jeg å ha på 180-200 grader, og hvor lenge er avhengig av hvor store vingene er. Du må se på dem etterhvert, ca. 45 min??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i ovnen

stek dem en halvtime i ovn på 200 grader. Tiden avhenger av størrelsen, skjør inn til benet og sjekk at det ikke er rødt, da er de ferdige. Rå kylling = salmonellarisiko, det må stekes godt!

Krydre med det du har og liker, olivenolje, hvitløk, paprika, andre krydder, grillsauser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa Bjørn

Hva?! Kan ikke du detta? ;)

Niks, det her var nytt for meg.

Det finnes sikkert et eller annet sex-leketøy eller en type dildo et sted du ikke har forsøkt også vel?*L*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Niks, det her var nytt for meg.

Det finnes sikkert et eller annet sex-leketøy eller en type dildo et sted du ikke har forsøkt også vel?*L*

Ha! Angrep er beste forsvar?! *rekker tunge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa Bjørn

Ha! Angrep er beste forsvar?! *rekker tunge*

Ja, det merker jeg jo.*L*

Bare kos deg du Tiger`n. Jeg bare bøller litt med deg. Kom heller ned hit så skal du få en kylligvinge. De ser ut til å bli steike gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...