Gå til innhold

Er jeg sy`k?


skinny

Anbefalte innlegg

Heisann.

Moren min klager over at jeg er så tynn i ansiktet.

Er jeg syk`?

Jeg er 19 år og er ca 182 høy og veier 67kilo.

Jeg eter masse mat så jeg har ikke problemer med det.

Kan det være at jeg er syk?

Jeg jobber en del og stresser litt i den forbindelse. Har ikke de beste matvaner på jobben heller.

Håper på svar :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Moren min klager over at jeg er så tynn i ansiktet.

Er jeg syk`?

Jeg er 19 år og er ca 182 høy og veier 67kilo.

Jeg eter masse mat så jeg har ikke problemer med det.

Kan det være at jeg er syk?

Jeg jobber en del og stresser litt i den forbindelse. Har ikke de beste matvaner på jobben heller.

Håper på svar :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er tynne i ansiktet, andre er runde. Det kommer an på skjelettoppbyggingen av kinnbein, kjeve ol.

Dersom du føler at du spiser normalt og ikke merker tegn til at du er svak/trøtt, eller har lite energi, syns jeg ikke du skal plage deg selv med hypokondriske tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er tynne i ansiktet, andre er runde. Det kommer an på skjelettoppbyggingen av kinnbein, kjeve ol.

Dersom du føler at du spiser normalt og ikke merker tegn til at du er svak/trøtt, eller har lite energi, syns jeg ikke du skal plage deg selv med hypokondriske tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Hvis du føler deg frisk og er i fin form, er det ingen grunn til å anta at du er syk. Det er helt naturlig for noen å være tynne i ansiktet. Din vekt er normal i forhold til høyden din, selvom den er i nederste grense av det normale. Det avhenger også av hvor mye muskler du har, i.o.m. at muskler veier mer fett. Du vil selvfølgelig ha godt av å stresse ned og legge til deg bedre matvaner. Prøv det og se om du føler deg bedre. Hvis du fortsatt lurer på om du er syk, bør du kontakte lege. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Hvis du føler deg frisk og er i fin form, er det ingen grunn til å anta at du er syk. Det er helt naturlig for noen å være tynne i ansiktet. Din vekt er normal i forhold til høyden din, selvom den er i nederste grense av det normale. Det avhenger også av hvor mye muskler du har, i.o.m. at muskler veier mer fett. Du vil selvfølgelig ha godt av å stresse ned og legge til deg bedre matvaner. Prøv det og se om du føler deg bedre. Hvis du fortsatt lurer på om du er syk, bør du kontakte lege. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...