Gå til innhold

RYSTET!!!!!!


godthåp

Anbefalte innlegg

Jeg synes absolutt at man bør utrede grundig alle som kommer og krever hjelp til å få barn. Herlighet, så mange unger som nordmenn tyter ut i disse tider, har vi da vitterlig nok med de som kommer på den vanlige måten. Alle prognoser viser jo at det fødes altfor mange barn her, og at det kommer til å bli altfor mange ungdommer i forhold til pensjonister med tiden. Det er en elendig investering for samfunnet å befrukte alle de tankeløse kvinnfolka som plutselig kjenner det rasler i biologien.

Dessuten har kontrollørene og utrederne altfor lite å gjøre. Det er nesten ingen ferdig fødte barn som trenger hjelp, siden de bor i perfekte familier med massevis av ressurser. Så budsjettene for allslags hjelp & trøst bare renner over av penger, og saksbehandlerne kjeder seg. Sett dem igang med å granske de barnløse, disse underarbeidede -nomene og -logene trenger all den trening de kan få.

Jeg vil også gjerne benytte anledningen til å argumentere for min beslektede hjertesak: All forskning og behandling av impotens bør opphøre, eller eventuelt utstyres med egenandel eller forutgående utredning. Vi vet alle at potens kan misbrukes, og det er i samfunnets interesse at ikke feil gruppe menn oppnår dette frynsegodet med skattebetalernes midler. Enkelte hysteriske mannfolk vil kanskje hevde at deres livskvalitet er redusert uten potensen, men den er faktisk ingen menneskerett. De kan finne seg annet innhold i livet - skaffe seg en hobby, kjøpe seg en hund eller satse på karrieren. De mange halvgamle grisene som har levd et lastefullt liv og dermed mistet potensen, får bare klare seg uten

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • BMS!

    15

  • Nord-Trønder

    12

  • molli

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes absolutt at man bør utrede grundig alle som kommer og krever hjelp til å få barn. Herlighet, så mange unger som nordmenn tyter ut i disse tider, har vi da vitterlig nok med de som kommer på den vanlige måten. Alle prognoser viser jo at det fødes altfor mange barn her, og at det kommer til å bli altfor mange ungdommer i forhold til pensjonister med tiden. Det er en elendig investering for samfunnet å befrukte alle de tankeløse kvinnfolka som plutselig kjenner det rasler i biologien.

Dessuten har kontrollørene og utrederne altfor lite å gjøre. Det er nesten ingen ferdig fødte barn som trenger hjelp, siden de bor i perfekte familier med massevis av ressurser. Så budsjettene for allslags hjelp & trøst bare renner over av penger, og saksbehandlerne kjeder seg. Sett dem igang med å granske de barnløse, disse underarbeidede -nomene og -logene trenger all den trening de kan få.

Jeg vil også gjerne benytte anledningen til å argumentere for min beslektede hjertesak: All forskning og behandling av impotens bør opphøre, eller eventuelt utstyres med egenandel eller forutgående utredning. Vi vet alle at potens kan misbrukes, og det er i samfunnets interesse at ikke feil gruppe menn oppnår dette frynsegodet med skattebetalernes midler. Enkelte hysteriske mannfolk vil kanskje hevde at deres livskvalitet er redusert uten potensen, men den er faktisk ingen menneskerett. De kan finne seg annet innhold i livet - skaffe seg en hobby, kjøpe seg en hund eller satse på karrieren. De mange halvgamle grisene som har levd et lastefullt liv og dermed mistet potensen, får bare klare seg uten

synes

og premie for dagens mest ironiske og absolutt beste innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt at man bør utrede grundig alle som kommer og krever hjelp til å få barn. Herlighet, så mange unger som nordmenn tyter ut i disse tider, har vi da vitterlig nok med de som kommer på den vanlige måten. Alle prognoser viser jo at det fødes altfor mange barn her, og at det kommer til å bli altfor mange ungdommer i forhold til pensjonister med tiden. Det er en elendig investering for samfunnet å befrukte alle de tankeløse kvinnfolka som plutselig kjenner det rasler i biologien.

Dessuten har kontrollørene og utrederne altfor lite å gjøre. Det er nesten ingen ferdig fødte barn som trenger hjelp, siden de bor i perfekte familier med massevis av ressurser. Så budsjettene for allslags hjelp & trøst bare renner over av penger, og saksbehandlerne kjeder seg. Sett dem igang med å granske de barnløse, disse underarbeidede -nomene og -logene trenger all den trening de kan få.

Jeg vil også gjerne benytte anledningen til å argumentere for min beslektede hjertesak: All forskning og behandling av impotens bør opphøre, eller eventuelt utstyres med egenandel eller forutgående utredning. Vi vet alle at potens kan misbrukes, og det er i samfunnets interesse at ikke feil gruppe menn oppnår dette frynsegodet med skattebetalernes midler. Enkelte hysteriske mannfolk vil kanskje hevde at deres livskvalitet er redusert uten potensen, men den er faktisk ingen menneskerett. De kan finne seg annet innhold i livet - skaffe seg en hobby, kjøpe seg en hund eller satse på karrieren. De mange halvgamle grisene som har levd et lastefullt liv og dermed mistet potensen, får bare klare seg uten

synes

*ler*

Takk skal du ha! Jeg trengte noe å le av idag. :o)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede alt for mange saker hvor omsorgsovertakelse er nødvendig.

Vi trenger ikke _hjelpe_ uegnede til å bli foreldre.

Dessuten finnes det bedre ting å bruke pengene på.

Med forbehold om at du nhd er personidentisk med fagpersonen nhd her på forum tillater jeg meg et aldri så lite "ER DET MULIG?"

Jeg har tidligere blitt overrasket over hvor fullstendig unyanserte, fordomsfulle og ugjennomtenkte holdninger du forfekter - jeg forventer egentlig noe annet fra et menneske med din bakgrunn og utdannelse. Er dette et eksperiment fra din side; er det reaksjonene våre du er ute etter?

Har du noen som helst ide om hva du snakker om her? Har du noen statistikk som viser hvor mange av de barna som blir til ved ulike former for assistert befruktning som siden blir utsatt for omsorgsovertakelse? Jeg har ikke sett den statistikken, men noe sier meg at det er liten grunn til å tro at "våre" barn er overrepresentert der.

Hvem skal få oppgaven med å vurdere hvem som er "egnede" foreldre, og hvordan skal denne vurderingen finansieres? (Vent litt - jeg vet svaret: egenbetaling. Selvfølgelig!)

Og jada - det finnes bedre ting å bruke pengene på. Hva var det igjen? Tvangssterilisering av uegnede foreldre, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trebarnsmamma

Vi har allerede alt for mange saker hvor omsorgsovertakelse er nødvendig.

Vi trenger ikke _hjelpe_ uegnede til å bli foreldre.

Dessuten finnes det bedre ting å bruke pengene på.

Eh... er du identisk med fagpersonen nhd her inne?

Kan en fagperson komme med et så ukritisk, ureflektert og useriøst innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt at man bør utrede grundig alle som kommer og krever hjelp til å få barn. Herlighet, så mange unger som nordmenn tyter ut i disse tider, har vi da vitterlig nok med de som kommer på den vanlige måten. Alle prognoser viser jo at det fødes altfor mange barn her, og at det kommer til å bli altfor mange ungdommer i forhold til pensjonister med tiden. Det er en elendig investering for samfunnet å befrukte alle de tankeløse kvinnfolka som plutselig kjenner det rasler i biologien.

Dessuten har kontrollørene og utrederne altfor lite å gjøre. Det er nesten ingen ferdig fødte barn som trenger hjelp, siden de bor i perfekte familier med massevis av ressurser. Så budsjettene for allslags hjelp & trøst bare renner over av penger, og saksbehandlerne kjeder seg. Sett dem igang med å granske de barnløse, disse underarbeidede -nomene og -logene trenger all den trening de kan få.

Jeg vil også gjerne benytte anledningen til å argumentere for min beslektede hjertesak: All forskning og behandling av impotens bør opphøre, eller eventuelt utstyres med egenandel eller forutgående utredning. Vi vet alle at potens kan misbrukes, og det er i samfunnets interesse at ikke feil gruppe menn oppnår dette frynsegodet med skattebetalernes midler. Enkelte hysteriske mannfolk vil kanskje hevde at deres livskvalitet er redusert uten potensen, men den er faktisk ingen menneskerett. De kan finne seg annet innhold i livet - skaffe seg en hobby, kjøpe seg en hund eller satse på karrieren. De mange halvgamle grisene som har levd et lastefullt liv og dermed mistet potensen, får bare klare seg uten

synes

Tusen takk for innlegget ditt, som virkelig fikk satt ting i perspektiv + ga meg noe å gapskratte av en mandag morgen ;-)

Jeg er spesielt begistret over ideen om impotensbehandlingen, og om du tillater det vil jeg gjerne fortsette å markedsføre den tanken i passende sammenhenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt at man bør utrede grundig alle som kommer og krever hjelp til å få barn. Herlighet, så mange unger som nordmenn tyter ut i disse tider, har vi da vitterlig nok med de som kommer på den vanlige måten. Alle prognoser viser jo at det fødes altfor mange barn her, og at det kommer til å bli altfor mange ungdommer i forhold til pensjonister med tiden. Det er en elendig investering for samfunnet å befrukte alle de tankeløse kvinnfolka som plutselig kjenner det rasler i biologien.

Dessuten har kontrollørene og utrederne altfor lite å gjøre. Det er nesten ingen ferdig fødte barn som trenger hjelp, siden de bor i perfekte familier med massevis av ressurser. Så budsjettene for allslags hjelp & trøst bare renner over av penger, og saksbehandlerne kjeder seg. Sett dem igang med å granske de barnløse, disse underarbeidede -nomene og -logene trenger all den trening de kan få.

Jeg vil også gjerne benytte anledningen til å argumentere for min beslektede hjertesak: All forskning og behandling av impotens bør opphøre, eller eventuelt utstyres med egenandel eller forutgående utredning. Vi vet alle at potens kan misbrukes, og det er i samfunnets interesse at ikke feil gruppe menn oppnår dette frynsegodet med skattebetalernes midler. Enkelte hysteriske mannfolk vil kanskje hevde at deres livskvalitet er redusert uten potensen, men den er faktisk ingen menneskerett. De kan finne seg annet innhold i livet - skaffe seg en hobby, kjøpe seg en hund eller satse på karrieren. De mange halvgamle grisene som har levd et lastefullt liv og dermed mistet potensen, får bare klare seg uten

synes

Point taken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegget ditt, som virkelig fikk satt ting i perspektiv + ga meg noe å gapskratte av en mandag morgen ;-)

Jeg er spesielt begistret over ideen om impotensbehandlingen, og om du tillater det vil jeg gjerne fortsette å markedsføre den tanken i passende sammenhenger!

Jeg skrev et innlegg om at jeg ikke ønsket at mine skattepenger skulle bli brukt til denslags luksusbehandling, på den tiden da debatten om full egenbetaling raste som verst. Innlegget var en del av en tråd som utartet noe veldig, slik at den ble slettet av Webmaster. Men det vakte litt munterhet blant de som rakk å lese det, og nå syntes jeg det passet å ta opp saken igjen. Ble litt inspirert av Nord-Trønders utredning av behov for gjenoppbygning av kvinnebryst nedenfor her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julianne

Jeg synes absolutt at man bør utrede grundig alle som kommer og krever hjelp til å få barn. Herlighet, så mange unger som nordmenn tyter ut i disse tider, har vi da vitterlig nok med de som kommer på den vanlige måten. Alle prognoser viser jo at det fødes altfor mange barn her, og at det kommer til å bli altfor mange ungdommer i forhold til pensjonister med tiden. Det er en elendig investering for samfunnet å befrukte alle de tankeløse kvinnfolka som plutselig kjenner det rasler i biologien.

Dessuten har kontrollørene og utrederne altfor lite å gjøre. Det er nesten ingen ferdig fødte barn som trenger hjelp, siden de bor i perfekte familier med massevis av ressurser. Så budsjettene for allslags hjelp & trøst bare renner over av penger, og saksbehandlerne kjeder seg. Sett dem igang med å granske de barnløse, disse underarbeidede -nomene og -logene trenger all den trening de kan få.

Jeg vil også gjerne benytte anledningen til å argumentere for min beslektede hjertesak: All forskning og behandling av impotens bør opphøre, eller eventuelt utstyres med egenandel eller forutgående utredning. Vi vet alle at potens kan misbrukes, og det er i samfunnets interesse at ikke feil gruppe menn oppnår dette frynsegodet med skattebetalernes midler. Enkelte hysteriske mannfolk vil kanskje hevde at deres livskvalitet er redusert uten potensen, men den er faktisk ingen menneskerett. De kan finne seg annet innhold i livet - skaffe seg en hobby, kjøpe seg en hund eller satse på karrieren. De mange halvgamle grisene som har levd et lastefullt liv og dermed mistet potensen, får bare klare seg uten

synes

Råbra!! *fniiis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julianne

"Subsidier" er overhode ingen begrunnelse for at UB skal siles ut for "test for egnethet". Det ville isåfall si at folk som gikk privat slapp denne testen...

Ser ikke problemer i at privatpraktiserende klinikker skulle følge evt regler om at parene skal være godkjente. Og jo, jeg mener fortsatt at dersom man skal sette mennesker til verden ved hjelp av subsidier så bør man kunne klare å vise at man i utgangspunktet kan klare den oppgaven det faktisk er å veilede et barn fra baby til voksen.

Ingen bør kunne 'kreve' å få barn, slik ufb'ere gjør.

"Dersom man skal sette mennesker til verden ved hjelp av subsidier så må man kunne vise at man kan klare å ta seg av dem etterpå?" Skjønner hvor du vil, og tanken er jo fin den, men enn om vi viderefører den til annen økonomistyring i helsevesenet:

Dersom vi skal behandle deg for denne lungekreften din, må du utvise en uklanderlig sunn livsførsel og leve 100 % sunt resten av livet. Ellers gjør vi det ikke

Skal du få operert denne menisken din, har du heretter forbud mot trening, skigåing og fotballspilling. Du må pent holde deg i ro heretter, ellers får du bare gå rundt med skaden din.

Skal vi gi deg denne aborten, kan du heretter ikke ha ubeskyttet sex mer, ei heller onenightstands eller forhold til menn du ikke har til hensikt å stifte familie med.

Det jeg mener: Skal vi virkelig gå inn og vurdere en pasientgruppe til om de "fortjener" å få medisinsk hjelp over trygdebudsjettet? Hva er konsekvensen om de ikke "fortjener" denne medisinske hjelpen: Skal de da betale den selv, eller skal de nektes behandling?

Og hva er hensikten med å bruke ressurser på denne vurderingen av "fortjener du dette da"? Trodde helsebudsjettene var sprengt nok fra før jeg...

Bare lurte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julianne

der tar du nok feil for det finnes sykdommer som du blir bedre og bra av om du føder barn som f.eks endometriose

Ifølge min gamle sjef som er en sliten men erfaren overlege i gynekologi er det stor bedringsprosent av endometriose etter gjennomført svangerskap. Bedringen varer fra seks til tjuefire måneder etter fødselen. Denne bedringen omfatter midlertislig stans av spredningen av endometriose, inntørking av allerede eksisterende endometrioseflekker, og til og med delvis løsning av sammenvoksninger mellom perineum og organer. Med resultat færre smerter og færre andre symptomer. Så man kan som du sier trygt mene at IVF kan være behandling av sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes videre at barnløse(og alle mennesker), skal få en sjanse til og prøve seg som foreldre akkurat som alle oss andre ikke-barnløse har fått lov til

'Prøve seg som foreldre'?

Ja, du skjønte vel hva jeg mente, ikke sant?Men kverulere,DET skal du uansett!Dette var altså min måte og uttrykke meg på.Jeg mener at alle ufb-ere skal få den samme sjansen som alle andre som _ikke_ har problemer med og produsere barn!Jeg mener at ingen skal bli forhåndsdømt, slik det foreslås nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden rammes et menneske hardere enn den dagen en får beskjed om at en ikke kan få barn lengre på egen hånd.

Barna til oss ufb er sjelden mer ønsker og planlagt enn andres barn. Vi er i et stabilt og trygt samliv. Ingen barn her blir bare til, men bak ligger enorme anstrengelser psykisk, fysisk og økonomisk.

Etter å ha gått i mange år med barnløshet som de aller fleste av oss har gjort helt ufrivillig er det for meg umulig å se at noen som her skulle være uskikket som foreldre. Sjelden finner en så mange motiverte mødre og fedre som går igjennom ild og vann for å bli gravide med ønskebarna...

Par i utrygge forhold som ikke kan ta vare på seg selv og sine tar ikke kontakt med fertilitetsklinikkene.

Meget skikkede foreldre kan få kriser i livet som gjør dem uskikket til å ta seg av sine barn. Slike forhold kan en ikke se på forhånd vil skje.

...men det å ønske seg barn noe så innmari gjør ikke foreldre nødvendigvis til godt egnete foreldre - like lite som det at jeg ble gravid uten å ønske det gjør meg til noen dårlig mor.

Vi er nok de foreldre vi er i egenskap av hvilke _personer_ vi er - ikke i egenskap av hvordan vi ble gravide og hvor lenge vi prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "Det var vel snakk om de parene som samfunnet subsidierer for å få barn?"

Meg bekjent er alle fødestuer "subsidiert"..

Alle skoler er subsidiert....

Dvs - ALLE fødsler/barn, og ikke kun de som er ufrivillig barnløse.

Jada, når man først er gravid er alt subsidiert (legekontroller, fødsler, skoler etc) - forskjellen her - som jeg antar "helt riktig" sikter til - er at for flertallet er ikke selve unnfangelsen subsidiert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

...men det å ønske seg barn noe så innmari gjør ikke foreldre nødvendigvis til godt egnete foreldre - like lite som det at jeg ble gravid uten å ønske det gjør meg til noen dårlig mor.

Vi er nok de foreldre vi er i egenskap av hvilke _personer_ vi er - ikke i egenskap av hvordan vi ble gravide og hvor lenge vi prøvde.

Du, jeg kom til å lese i en gammel tråd... Men det du sier her var godt sagt. Finskåret vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg kom til å lese i en gammel tråd... Men det du sier her var godt sagt. Finskåret vil jeg si.

Takk. Jeg bruker uansett "svar til meg", så jeg får det med meg, selv om tråden er gammel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede alt for mange saker hvor omsorgsovertakelse er nødvendig.

Vi trenger ikke _hjelpe_ uegnede til å bli foreldre.

Dessuten finnes det bedre ting å bruke pengene på.

Jeg er bedt om å kommentere mitt forrige innlegg, og det skal jeg gjøre.

I mitt arbeid som psykiater kommer jeg innimellom bort i personer med store personlighetsavvik og/eller rusmiddelmisbruk som samtidig er i gang med kunstig befruktning. Dette er personer som definitivt ikke er i stand til å ta seg av barna sine, og hvor omsorgsovertagelse er overveiende sannsynlig dersom de får barn.

I disse tilfellene synes jeg det må være riktig å nekte dem kunstig befrukting inntil de over tid er kommet i en så stabil situasjon at det er rimelig sannsynlig at de selv kan ta seg av barna.

Jeg står fast ved at i et helsevesen hvor penger er en begrensende faktor, må det være galt å bruke penger kunstig befruktning på akkurat disse personene på dette tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Men man kan jo få avslag på hjelp til ass befruktning allerede. Legene vurderer hvert tilfelle og gir avslag til f.eks funksjonshemmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...