Gå til innhold

feil trening?


xena

Anbefalte innlegg

hei.jeg trener vanligvis hver dag,og har gjort det i noen mnd.

jeg har lavt stoffskifte og vet at jeg derfor har vekt problemer uavhengiv mat/trening.

jeg har vært plaget av spiseproblemer,men nå spiser jeg

relativt sunt(uten om i helgene)

Det jeg lurer på er om det er sant det jeg har lest(skrevet av lege/trenings expert)at man skal ikke trene mer en 3ganger i

uka,fordi muskel-vevet trenger tid på å bygge seg opp etter nedbrytinga fra treninga?jeg lurer oxo på om man ikke kan kombinere aerobics med styrketrening??grunnen til at jeg lurer er at min kondisjon/kroppsform ikke forandrer seg uansett hvor mye og variert jeg trener!jeg håper å få svar,dette er meget viktig for meg! -klem-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen trenger minst 2-3 hviledager i uka, det er bare bra.

Og hver muskelgruppe burde ikke trenes mer enn 1 gang i uka. Men du bør trene hardt hver gang du trener en muskel. Aerobic osv går fint ann å kombinere med stryketrening. Ta aerobic treninga etter styrketreninga, da vil du forbrenne mer en du vil ha gjort ellers. (du bruker opp glykogendepoene under styrketreninga, så at du begynner brenne fett med en gang du starter med aerobicen, eller annen form for kondisjonstrening).

Prøv å hold styrketreninga under 1 time(45min +- 15 min) og samme med kondisjonstreninga.

Bruk tida godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei, xena!

Styrketrening kan utføres med så lite som 1 trening per muskelgruppe per uke. Tre ganger er også aldeles utmerket, men da kan intensiteten med fordel reduseres noe. Starter du med annen trening i tillegg, bør du være klar over at du må begynne forsiktig, da arbeidsmengden vil bli raskt økende. Kondisjonstrening øker faren spesielt for belastningsskader i bindevev og brusk.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...