Gå til innhold

Fy f.


godthåp

Anbefalte innlegg

Nei vel så har jeg valgt å være barnløs helt frivillig -... bare fordi at jeg ikke er enig med deg så er jeg ikke ufrivillig barnløs????? Dette er visst ikke det rette forumet for noen som er uenige med dem som er bitre og ikke unner andre verken barn eller godtar at andre kan få en krise i livet sitt på lik linje med OSS. Jeg har faktisk ikke hatt 6 ivf forsøk for moro skyld - men jeg var "heldig" for jeg fikk tatt dem før det ble betaling det så der var vi kanskje heldige som bestemte oss for å hoppe av før påkjenningen ble større.

Men siden jeg fikk forsøkene mine gratis så er det kanskje mindre verdt det også da..... men om vi hadde måttet betale hadde vi nok hatt de samme forsøkene da også. Så jeg sitter ikke å påstår at du er eller ikke er ufb, og liker faktisk ikke når du sier at jeg er barnløs helt frivillig.

Jeg har masse annet å gjøre for moroskyld enn å sitte å dikte opp slike ting. Nemlig!!!!

Du er nok en av flere som skal legitimere sin rett til å skrive her inne med å dikte opp historier om Ivf eller andre behandlinger.

Morsomtå lese at Dorthe her inne hade brukt 50 000 på ett forsøk i utlandet og betalte tilbake lån med barnetrygden.

Dere burde langsjems. Gjør dere slik på forumet for overgrep og spiseforstyrrelser også. Dikter opp deres egen virkelighet for å være i en verden dere ikke hører hjemme!

Dere må virkelig ha et tragisk liv som synes det er gøy å begi seg ut for tragiske ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • godthåp

    27

  • Dorthe

    4

  • yogi

    4

  • Fane

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nå er det nok

Du er nok en av flere som skal legitimere sin rett til å skrive her inne med å dikte opp historier om Ivf eller andre behandlinger.

Morsomtå lese at Dorthe her inne hade brukt 50 000 på ett forsøk i utlandet og betalte tilbake lån med barnetrygden.

Dere burde langsjems. Gjør dere slik på forumet for overgrep og spiseforstyrrelser også. Dikter opp deres egen virkelighet for å være i en verden dere ikke hører hjemme!

Dere må virkelig ha et tragisk liv som synes det er gøy å begi seg ut for tragiske ting!

Nå tror jeg det er på tide at du gir deg. Den debatten du her har startet er uverdig!

Hvis du har så vanskelig med å tro at det finnes ufrivillig barnløse som har gått igjennom opptil flere behandlinger, men som likevel er i stand til å ikke fordømme enhver som tar abort så kan du tro om igjen!

Jeg liker IKKE dine fordømmende holdninger og nekter å se at du nærmest gjør deg til talsmann for alle ufrivillig barnløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er enormt viktig å innse at vi er alle forskjellige og at vi tenker og mener veldig forskjellig. At hun velger å ta abort får være hennes private sak. At vi har våre meninger får så være, men vi kan ikke dømme andre utfra et innlegg på et forum. Å ønske at andre skal slite med å få barn, synes jeg heller ikke noe særlig om.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende uviten

Jeg er pengefiksert ja. MEN da skulle du ha sett meg når medisiner til en tusenlapp til dagen skulle betales fra dag til dag... Men det var nok heller ikke pengene som var det en var mest fiksert på da heller...Det var målet som var fiksjonen her. Men uten penger ikke et mål i sikte..

Men hvis du selv ikke har opplevd det på kroppen om hvordan det er å få pengene du ikke har til medisiner slik at du kanskje kan bli gravid..

For oss er det å få tak i penger en forutsetning for å kunne ha håp om å prøve å bli gravide!!!

Så kall oss gjerne pengefikserte.... Og at livet er urettferdig synes nok de fleste av oss også. Men vi må godta og leve med det..det er medisinsk og vi har heller ikke valgt det selv.

Er det ingen på abortklinikkene som sier: tenk på alle de som ikke kan få barn...de må betale selv de. Hvis det er så viktig for dem å ta abort som det er for oss å bli gravide må nok dem også klare å trylle fram noen titusener.

Kjære godthåp!

Leser du innleggene mine en gang til, ser du kanskje at jeg også, opplever dette på kroppen.

Jeg har hoppet av ivf-karusellen og venter nå på og få lov til og adoptere, men dette er ikke saken her.

Innlegget ditt, proveserte meg. Jeg unner ikke min værste fiende og bli infertil. Dette er saken her.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er enormt viktig å innse at vi er alle forskjellige og at vi tenker og mener veldig forskjellig. At hun velger å ta abort får være hennes private sak. At vi har våre meninger får så være, men vi kan ikke dømme andre utfra et innlegg på et forum. Å ønske at andre skal slite med å få barn, synes jeg heller ikke noe særlig om.

Mvh

Det skjønner jeg godt Yogi. Jeg ønsker ikke at neon som ønsker seg barn skal slite for å få det til.

NEi det som gjør at jeg vemmes er manges lettvinte holdning til at jeg kan jo bare fjerne det å heller bli gravid en gang det passer.

Hvorfor jeg skriver at jeg håper hun aldri blir gravid igjen. Ja det er et uttrykk for en ikke skal ta det som en selfølge at en bare kan bli gravid og ta abort når det passer seg!

For ikke lenge siden var det helsepersonell som uttrykte sine bekymringer om gravide damer i sin beste alder som tar abort fordi de er midt i en karriere etc.!

SÅ det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det er på tide at du gir deg. Den debatten du her har startet er uverdig!

Hvis du har så vanskelig med å tro at det finnes ufrivillig barnløse som har gått igjennom opptil flere behandlinger, men som likevel er i stand til å ikke fordømme enhver som tar abort så kan du tro om igjen!

Jeg liker IKKE dine fordømmende holdninger og nekter å se at du nærmest gjør deg til talsmann for alle ufrivillig barnløse.

Dette innlegget startet ikke med en forsømmelse av enhver som tar abort! Det har aldri vært saken.

Utenom i ditt hode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er enormt viktig å innse at vi er alle forskjellige og at vi tenker og mener veldig forskjellig. At hun velger å ta abort får være hennes private sak. At vi har våre meninger får så være, men vi kan ikke dømme andre utfra et innlegg på et forum. Å ønske at andre skal slite med å få barn, synes jeg heller ikke noe særlig om.

Mvh

Jeg er desuten meget overrasket at du ikke klarer å se det groteske i først å gå inn for å lage et barn, for så når det er unnfanfget ombestemme seg.

Men du er vel en av dem som skal tale alles sak..

Jeg synes slike groteske handlinger er så frastøtende at det ikke koster meg noenting å si at jeg håper hun aldri mer blir gravid. Og skulle hu ønske seg et så barn til så mye at hun vil gjennomgå assistert befrukntning, så velkommen i køen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du illustrerer godt hvorfor mange velger å ikke være åpne omkring barnløshet.

Slike ekstreme og lite empatiske meninger er dessverre ganske typisk blant UFBere, og det oppleves derfor ofte stigmatiserende å fremstå som UFBer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror du kraftig meg veksler misunnelse med hvor urettferdig det er i samfunnet med alle de som sliter seg ut på alle måter og ikke får barn mens mange bare sier; nei jeg vil ikke alikevel. NEi jeg har akkurat blitt forfremmet på jobben..derfor vil jeg ha abort.

Jeg har veninner i voksen alder som har tatt abort, flere ganger. Tror du jeg har misunt disse, høres helt sykt ut. Jeg har tilbrakt mange timer på å høre på depresjoner som kan komme i etterkant av abortene!

Men jeg vet også hvordan mange slurver med prevensjon. Også godt voksne. Men de kan jo alltids ta abort. Jeg har aldri kunnet si min mening til disse, men sittet i det stille å hørt på at de bare måtte fjerne barnet....Mens jeg i mitt stille sinn samtidig tenkte på de som ønsket seg barn men ikke fikk!

Det du ser som misunnelse...er i mitt uttrykk hvor feil og urettferdig det er i samfunnet. Men disse tingene kan vi gjøre noe med! En kan hjelpe de som trenger hjelp, og stille krav til de som søker abort!

De færreste tar kontakt med AAN.

At jeg ikke ønsker at hu skal få flere barn..jeg skreiv at hovedsakelig ønsker jeg at hu ikke får abort. Hun representerer ikke alle men de som har det laveste synet på det å bare fjerne barnet en først hadde gått inn for å lage.

Jeg synes det er meget uheldig at samfunnet tar så lett på det å ta abort, mens at folk som blir rammet av UFB oss er det tusenvis av, skal jammen meg betale selv..Mens vi skal betale for uforstandie menneskers menneskesyn og sexualliv!

Det er jammen meg flott at det finnes mennesker som deg, mennesker med slik fabelaktig innsikt i egen fortreffelighet. Not.

PS: Har du vurdert å skifte nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje like greit at du er barnløs i og med at innleggene dine er rimelig forstyrret.

Forstyrrende nei, frUstrerte ja.

Her inne gjør folk hva som helst for å se de to blå strekene, den første tidlige ultralyd hvor det vises liv er en gave fra "gud".

Men på den andre siden av fjorden skal de som hverken skyter med "løskrutt" eller har en annen tilstand ikke ha noe som helst ansvar i forhold til det å sette et liv til verden. Det er ikke verre enn å kjøpe seg en bukse for så å vite at ja ja den passer ikke alikevel så jeg leverer den tilbake.

Skal samfunnet og voksne ansvarlige mennesker være bekjent av slike holdninger til en graviditet!

NEI, spør du meg. JEg er frustrert over alle som har skrevet her. Stakkars hun som ble graivd, hvordan kan du si slike stygge ting at hun ikke må få ta abort o.l.

MEn UFb er eer vant med å bli trakassert her inne i mange sammenhenger.

VI har vel aldri fått så mye pepper som da vi talte mot egenbetalingen av slike som ; vi skal ikke betale for deres barn, det er ikke en menneskerett å få barn etc.

MEn en menneskerett å ta abort skal det være!

Det er IKKE en selfølge å få barn lengre.

Det burde ihvertfall ikke være en selfølge at hvem som helst får ta abort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nedover her at dette har jo tatt helt av og det i feil rettning! Slik som innlegget er skrevet må det være lov å reagere og kritisere denne damens valg. Om du bare tar hensyn til innlegget (og det er jo det vi har å forholde oss til her) så ser det unektelig forkastelig ut å skulle ta abort fordi det ikke passet alikevel akkurat nå. Et menneskeliv bør være mere verdt enn det!

Selvfølgelig finnes det mange andre situasjoner og tilfeller hvor abort er den beste løsningen og de jentene må få lov til å ta abort uten å bli dømt for det!

Jeg ser at det ble spydd ut litt vel mye edder og galle nedover her men det MÅ være lov å si at dette var forkastelig for det er jeg så enig med godthåp at det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære godthåp!

Leser du innleggene mine en gang til, ser du kanskje at jeg også, opplever dette på kroppen.

Jeg har hoppet av ivf-karusellen og venter nå på og få lov til og adoptere, men dette er ikke saken her.

Innlegget ditt, proveserte meg. Jeg unner ikke min værste fiende og bli infertil. Dette er saken her.

Vennlig hilsen

Hei!

Beklager, men vi er uenige.

Jeg unner min verste "fiende" å bli infertil.

Jeg skal ikke gå inn på alle mennesketypene jeg tenker på her..

Som de utenforstående sier her inne: det er da ikke verdens undergang å ikke få barn. Tenk på alle de som ikke har noen foreldre....De kan vi jo bare dra og hente.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nedover her at dette har jo tatt helt av og det i feil rettning! Slik som innlegget er skrevet må det være lov å reagere og kritisere denne damens valg. Om du bare tar hensyn til innlegget (og det er jo det vi har å forholde oss til her) så ser det unektelig forkastelig ut å skulle ta abort fordi det ikke passet alikevel akkurat nå. Et menneskeliv bør være mere verdt enn det!

Selvfølgelig finnes det mange andre situasjoner og tilfeller hvor abort er den beste løsningen og de jentene må få lov til å ta abort uten å bli dømt for det!

Jeg ser at det ble spydd ut litt vel mye edder og galle nedover her men det MÅ være lov å si at dette var forkastelig for det er jeg så enig med godthåp at det var det.

HEI Fane -ja dette har tatt helt av..

Alt dette handlet om/startet med mitt innlegg om denne griteske aborten.

Men jeg er full av hormoner i disse dager og blir veldig provosert. Jeg har egentlig ikke tid til å sitte her å skrive men når en brenner for noe så gjør en det!

Slik enkelte holder på minner meg å kaste mat foran en sulten person som ikke får mat!

For så å spørre om vi er misunnelige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI Fane -ja dette har tatt helt av..

Alt dette handlet om/startet med mitt innlegg om denne griteske aborten.

Men jeg er full av hormoner i disse dager og blir veldig provosert. Jeg har egentlig ikke tid til å sitte her å skrive men når en brenner for noe så gjør en det!

Slik enkelte holder på minner meg å kaste mat foran en sulten person som ikke får mat!

For så å spørre om vi er misunnelige....

Det jeg synes er ille her inne er all "mobbingen" fra de som ikke har opplevd å være i denne situasjonen. Jeg misstenker mange av dem for kun å provosere under anledningen av at de er anonyme. Internett, chat og forum hvor man kan være anonym får frem det værste i folk. Tror nemlig ingen hadde hatt guts nok til å stå for meningene sine "face to face" under mange av debattene som har vært her inne!

Lykke til (hørtes som du var i gang med ett forsøk?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR et rabalder du har skapt :)

Jeg har lest nedover tråden her, og du får endel bank for synet ditt som mange synes du fortjener.

Jeg synes ikke det, du brenner for ditt syn og du forsvarer det med nebb og klør nedover hele tråden. Jeg kjenner det igjen. I mine argeste øyeblikk sender jeg forbannede tanker både hit og dit - noen ganger skriver jeg også det på dol. Det må være takhøyde for det.

Nok om det. Jeg forstår sinnet ditt - jeg har selv en tendens til å føle det samme sinne overfor abort som det du gjør. Jeg tenker ikke så mye på penger, men jeg blir forbannet fordi vi har så lite respekt for menneskelivet. Min påstand er som din - det er altfor lett å ta abort. Andres påstand er at DET er det ikke. Jo, det er lett å få abort - det er for mange også lett å ta abort (jeg har selv tatt abort så det vet jeg)

Så får man noen år på baken og man ser rundt seg. Noen våkner når de får SE et abortert foster (faen, det er jo et barn!), andre våkner når de tar inn over seg at tusen på tusen av jenter tar abort og fosteret blir slengt i en søppelsekk. Du kan ta abort inntil uke 12 - har du blitt utsatt for voldtekt eller det er fare for liv og helse (også psyk. helse) kan du få innvilget abort på senere tidspunkt. Greit nok, tenker de fleste - de har jo behov for det. Jo, tenker jeg - men hvordan er det vi ser på mennesker? Jeg mener - i Japan har de klart å redde et barn i 21,6 uke - det lever!!!! De fleste aborter skjer før den tid, men nå skrumper jammen meg ukene inn - fra når vi skal kunne ta abort til når vi kan redde barn.

Som ikke det er nok. Vi har de som så gjerne vil ha barn, men som mister barna fordi de føder så altfor tidlig. Hva skjer så på sykehuset. Jo, i ene rommet tas det abort og fosteret slenges i en søppelsekk - i det andre rommet sitter det sørgende foreldre, barnet blir velsignet får et navn og en anstendig begravelse.

Konklusjon: menneskeverdet er bare av betydning for oss - hvis det er ønsket.

Selvfølgelig kan jeg skjønne at kvinner har behov for å ta abort - det er ikke det, men jeg reagerer på innlegget (linken du la ved) akkurat som deg. Hvor i helvete er respekten for livet?? Hvordan kan man planlegge et liv den ene dagen, for så å ta det bort neste - fordi det ikke passer inn? Jovisst skal vi kvinner bestemme over egen kropp, men det betyr ikke at vi skal glemme at her er enda et liv som skal tas hensyn til. Er det virkelig slik alltid at dette barnet må bøte med livet - kan vi ikke utsette den skolegangen noen år, kan vi ikke snu litt på drømmene, utsette ambisjonene? Er det ikke muligheter for at faren kan ha omsorgen?

Vi mennesker vi har bevist og vist om og om igjen at vi er tilpasningsdyktige. Ingenting i dette livet er absolutt. Javel hadde vi planer og drømmer, men det er ikke bare EN vei frem til målet. Noen ganger må vi snu og vende litt på ting, vi må ta ting og hendelser inn over oss og gjøre det beste ut av det. Og tro at vi skal kunne planlegge alt er å føre seg selv bak lyset.

Når man har sex så kan man bli gravid - sånn er det bare. Så enkelt. Og for meg har selvbestemt abort en bitter bismak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er desuten meget overrasket at du ikke klarer å se det groteske i først å gå inn for å lage et barn, for så når det er unnfanfget ombestemme seg.

Men du er vel en av dem som skal tale alles sak..

Jeg synes slike groteske handlinger er så frastøtende at det ikke koster meg noenting å si at jeg håper hun aldri mer blir gravid. Og skulle hu ønske seg et så barn til så mye at hun vil gjennomgå assistert befrukntning, så velkommen i køen!

Jeg har ikke skrevet noe i mitt innlegg om hva jeg mener om hun som tar abort på et slikt grunnlag, så hva du baserer din første setning på lurer jeg litt på. Det jeg skriver er at en skal ikke dømme slikt uten videre ved å lese et innlegg på et forum. Vi har kun lest saken fra en side. Du burde vite at det finnes alltid minst to sider av en sak.

Jeg lurer også på hvor du har det fra at jeg er en av dem som skal tale alles sak, men trekker den konklusjonen at det var nok bare en påstand som var lett å slenge ut sånn uten videre.

Og jeg mener fremdeles at det er stygt å ønske ufrivillig barnløshet på andre. Jeg kjenner nå at jeg blir sinna når jeg leser hva du skriver, for det vitner om at du har mye igjen å lære om medmenneskelighet på akkurat dette området. Vi er ikke tjent med at noen UFB’ere ønsker vårt problem skal spre seg til andre fordi vi ikke er enige i deres valg. Tenk deg godt om før du kommer med et slikt utsagn igjen. Harde ord for meg å være denne gang, men du skal vite at jeg hadde ikke hatt noen problemer med å stå foran deg i RL og sagt det samme.

Til slutt vil jeg si at jeg ser ikke helt vitsen i å ha en debatt om selvbestemt abort på dette forumet, for det er jo det dette er.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet noe i mitt innlegg om hva jeg mener om hun som tar abort på et slikt grunnlag, så hva du baserer din første setning på lurer jeg litt på. Det jeg skriver er at en skal ikke dømme slikt uten videre ved å lese et innlegg på et forum. Vi har kun lest saken fra en side. Du burde vite at det finnes alltid minst to sider av en sak.

Jeg lurer også på hvor du har det fra at jeg er en av dem som skal tale alles sak, men trekker den konklusjonen at det var nok bare en påstand som var lett å slenge ut sånn uten videre.

Og jeg mener fremdeles at det er stygt å ønske ufrivillig barnløshet på andre. Jeg kjenner nå at jeg blir sinna når jeg leser hva du skriver, for det vitner om at du har mye igjen å lære om medmenneskelighet på akkurat dette området. Vi er ikke tjent med at noen UFB’ere ønsker vårt problem skal spre seg til andre fordi vi ikke er enige i deres valg. Tenk deg godt om før du kommer med et slikt utsagn igjen. Harde ord for meg å være denne gang, men du skal vite at jeg hadde ikke hatt noen problemer med å stå foran deg i RL og sagt det samme.

Til slutt vil jeg si at jeg ser ikke helt vitsen i å ha en debatt om selvbestemt abort på dette forumet, for det er jo det dette er.

Mvh

Fordi en diskusjon om abort er også en diskusjon om menneskeverd. Dere diskuterer vel sånt her også, gjør dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fy skam deg

Du er nok en av flere som skal legitimere sin rett til å skrive her inne med å dikte opp historier om Ivf eller andre behandlinger.

Morsomtå lese at Dorthe her inne hade brukt 50 000 på ett forsøk i utlandet og betalte tilbake lån med barnetrygden.

Dere burde langsjems. Gjør dere slik på forumet for overgrep og spiseforstyrrelser også. Dikter opp deres egen virkelighet for å være i en verden dere ikke hører hjemme!

Dere må virkelig ha et tragisk liv som synes det er gøy å begi seg ut for tragiske ting!

Du får tro hva du ønsker, for ut fra hva du skriver så er du ikke åpen for andre meninger enn din egen, og alle andre som sier noe imot er det noe galt med. Jeg har faktisk ikke diktet opp noe i mine innlegg her, men håper at du ikke virklig mener at viss det skal prioriteres i staten så skal ufb få dekket sine medisiner før de med alvorlige sykdommer.

For viss du er så heldig at du blir gravid så håper jeg for et barn sin del at du lærer å se to sider av en sak.

Det finnes en verden utenfor ufb, og jeg vet faktisk at det kan være hardt å se og glede seg over denne når en selv er som mest deprimert. Men alikevel så går det en grense når en ønsker at andre skal få gå gjennom det samme h....te som dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tone-tone

Jeg synes du illustrerer godt hvorfor mange velger å ikke være åpne omkring barnløshet.

Slike ekstreme og lite empatiske meninger er dessverre ganske typisk blant UFBere, og det oppleves derfor ofte stigmatiserende å fremstå som UFBer.

..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...