Gå til innhold

frokost


Gjest breakfast girl

Anbefalte innlegg

Gjest breakfast girl

Jeg pleier å spise lettkokte havregryn med skummet melk over, til frokost. Er litt usikker på om dette gir nok næring (spiser ikke før til lunsj igjen). Liker ikke disse ferdig blandede korn/frokostblandingene, spesielt ikke de som er søte. Noen som har tips til hva en kan ha i en frokostblanding, som gir nok næringsstoffer? Gir det for lite næring bare med havregryn og melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest breakfast girl

Jeg pleier å spise lettkokte havregryn med skummet melk over, til frokost. Er litt usikker på om dette gir nok næring (spiser ikke før til lunsj igjen). Liker ikke disse ferdig blandede korn/frokostblandingene, spesielt ikke de som er søte. Noen som har tips til hva en kan ha i en frokostblanding, som gir nok næringsstoffer? Gir det for lite næring bare med havregryn og melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok- jeg er ingen ekspert, men plukket opp "det ultimate frokost alternativ" her en dag:

start med masse vann(ugh)

havregrøt/havregryn med melk. biola. et eple.(frukt) ..

evt tilsette rosiner, andre korn, nøtter i gryna, så blir det bra, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok- jeg er ingen ekspert, men plukket opp "det ultimate frokost alternativ" her en dag:

start med masse vann(ugh)

havregrøt/havregryn med melk. biola. et eple.(frukt) ..

evt tilsette rosiner, andre korn, nøtter i gryna, så blir det bra, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn gir langsomme karbohydrater, protein og litt fett-i kombinasjon med melk er det en fin frokost! Virker ikke som du dynger den i sukker heller:) Men en frukt ved siden av, eller som et mellommåltid før lunch kunne kanskje vært en idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn gir langsomme karbohydrater, protein og litt fett-i kombinasjon med melk er det en fin frokost! Virker ikke som du dynger den i sukker heller:) Men en frukt ved siden av, eller som et mellommåltid før lunch kunne kanskje vært en idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slankern

Jeg spiser Regal Go Dag med Rosin, ikke tilsatt sukker. Den er ganske god og den kom best ut i test i Salatbladet til Grete Roede. Allbrand med kli er visst også bra (tror det er det den heter). Du kan ha rosiner, kli, nøtter, firekorn etc. som du blander sammen. Men jeg synes det er best med Regal rosin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankern

Jeg spiser Regal Go Dag med Rosin, ikke tilsatt sukker. Den er ganske god og den kom best ut i test i Salatbladet til Grete Roede. Allbrand med kli er visst også bra (tror det er det den heter). Du kan ha rosiner, kli, nøtter, firekorn etc. som du blander sammen. Men jeg synes det er best med Regal rosin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest breakfast girl

Havregryn gir langsomme karbohydrater, protein og litt fett-i kombinasjon med melk er det en fin frokost! Virker ikke som du dynger den i sukker heller:) Men en frukt ved siden av, eller som et mellommåltid før lunch kunne kanskje vært en idé?

Har nå funnet på noe lurt: blander regal god dag med rosin, litt kruska kli og havregryn (tar på skummet melk). Det ble ikke så verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest breakfast girl

Havregryn gir langsomme karbohydrater, protein og litt fett-i kombinasjon med melk er det en fin frokost! Virker ikke som du dynger den i sukker heller:) Men en frukt ved siden av, eller som et mellommåltid før lunch kunne kanskje vært en idé?

Har nå funnet på noe lurt: blander regal god dag med rosin, litt kruska kli og havregryn (tar på skummet melk). Det ble ikke så verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Havregryn med melk er en fin frokost som gir både karbohydrat og protein. I tillegg bør du drikke litt juice eller spise en frukt som gir deg ekstra vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Havregryn med melk er en fin frokost som gir både karbohydrat og protein. I tillegg bør du drikke litt juice eller spise en frukt som gir deg ekstra vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankern

Har nå funnet på noe lurt: blander regal god dag med rosin, litt kruska kli og havregryn (tar på skummet melk). Det ble ikke så verst!

Jeg pleier å legge noen bananbiter i musliblandingen min. Da smaker det litt bedre og det er bare sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slankern

Har nå funnet på noe lurt: blander regal god dag med rosin, litt kruska kli og havregryn (tar på skummet melk). Det ble ikke så verst!

Jeg pleier å legge noen bananbiter i musliblandingen min. Da smaker det litt bedre og det er bare sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...