Gå til innhold

ankelskade


kat

Anbefalte innlegg

Jeg har tråkket over sinnsykt mange ganger de sist 6 årene. Er aktiv fotballspiller. Skaden bli nesten bra hver gang, men av og til kommer det smerter først på høyre side at høyre ankel, etter noen dager kjennes smertene i på høyre side av leggen også. Hvis dette vedvarer før jeg også smerter i akillesen. Har tatt røntgen, men disse vist ingenting. Hva er det som er galt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil det si å ha skaddet vevet? Hva bør da gjøres hvis det er tilfelle?

Dersom du har tråkket over sinnsykt mange ganger ville jeg tapet beinet et par måneder på alle treninger og kamper. Lær skikkelig taping hos en fysioterapeut eller idrettslege. Ikke spar på tapen. Et treningsprogram med balanse- og styrketrening er også viktig.

Ta gjerne en tur til en idrettslege for å teste stabiliteten i ankelen din. En operasjon kan gjøre underverker og tiden det tar etter operasjon til du er igang igjen trenger ikke ta lenger tid enn en skikkelig overtråkk.

Om du ikke får anbefalt operasjon, får du sannsynligvis gode råd om styrke- og balansetrening, spesielt er styrketrening på yttersiden viktig.

Alle skader er individuelle og du bør oppsøke en lege med god kunnskap om dette område for å få riktig råd om din ankel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...