Gå til innhold

Åpent brev fra mammaen til lille Torres


laban

Anbefalte innlegg

Til alle trenere og andre ansvarlige rundt vårt bydelsstadion

Dere trodde vel ikke han hadde noen mor, han som henger rundt stadion sent og tidlig med nr. 9 Torres på ryggen og samme hårfarge som original-Torres har akkurat nå. Til info så har han både far, mor og storesøster - og som mor er det jeg som sørger for at den drakten faktisk er ren omtrent hver eneste dag. Han har andre klær også, men dem vrenger han av seg så snart skolen er slutt, til fordel for den røde Liverpooldrakten. Det er ikke genetisk, jeg har aldri holdt med det laget, selv om de har en flott supportersang.

Han har faktisk innetider også, men han ringer stadig hjem (med pappaens gamle mobil som ligger i sekken, slik at det ikke er noen vits i at _vi_ ringer _ham_, det hører han uansett ikke) og sier at det er midt i en eller annen kamp eller trening som han har fått være med på, slik at han bare MÅ være en halvtime til.

Jeg vet at han ser ut til å leve av flaskepant, men han har mat og drikkeflasker i sekken. Men det er klart det er morsomt å stikke rundt hjørnet med en stappfull pose og handle helt alene. Jeg har skjønt at noen av dere av og til snakker om sunt kosthold, det er fint - vi er sikkert enige, og kanskje han hører mer på dere.

Jeg er glad stadions sideområder er åpent for hvemsomhelst, men jeg skulle ønske vi slapp å få huset fullt av små, svarte plastkuler og grønne kunstgress-strå. Disse siste går ut av sokkene hans i vaskemaskinvannet og fester seg til resten av vasken, så alle klærne våre blir pyntet med noe som ser ut som stive, grønne afrohår. Mangler dere noen svarte småkuler - stadion må da snart være tomt - så ta med en støvsuger og bruk den rundt trappa vår der jeg tømmer fotballskoene hans. Resten befinner seg i vår egen støvsuger.

Dere vet jo at han elsker å trene, og han er veldig stolt når han får være med på kamper og treninger for de som er store nok til å bruke stadion til dette. Som noen av dere sikkert har fått høre, tilhører han G9, så han har noen år igjen på grus ennå.

Men nå vet dere at han _har_ et hjem, så det går an å be ham stikke dit hvis han er i veien. Det er ikke sånn at dere redder ham fra en ellers vond barndom, han har valgt dette selv.

Skulle det mot all sannsynlighet bli fotballspiller av ham, skal jeg sørge for at han ikke glemmer hvor han kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der høres ut som en gutt som virkelig kan komme langt!

Både lidenskapen (for fotball) og den økonomisk sans (kremmerånden) er tydeligvis på plass, ja slike gutter det vil Norge (forhåpentligvis) ha!

Eg er imponert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Var jeg moren hans, hadde jeg dratt for å hente ham, til den avtalte tiden for å være hjemme, bare for å vise at det er noen som bryr seg om ham.

Evt. kan du jo se kampen ferdig sammen med ham.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o)

Sååå utrolig bra skrevet, og for en artig story!

Vi har også en lille-Torres, så jeg vet hva du snakker om...

La ham bare holde på, fotballbanene er ikke det værste stedet han kunne vanket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Dette hørtes ut som en med interessefeltet sitt i orden ja :-)

Du får stikke innom treningene iblant så trenerne kjenner deg også og vet at han får mat iblant :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hørtes ut som en med interessefeltet sitt i orden ja :-)

Du får stikke innom treningene iblant så trenerne kjenner deg også og vet at han får mat iblant :-)

Barnefotballen er foreldredrevet, og blant trenerne i årgangene i nærheten av hans egen, er det en god del som kjenner oss.

Det er litt verre når han menger seg med G15, J14 og andre kull langt unna hans egen aldersgruppe. Taktikken hans er f.eks. å henge rundt og se om noen mangler keeper. I eldre årskull er det mer faste plasser på banen, så de putter helst ikke en utespiller i buret hvis de målvakten uteblir fra trening. Til tross for Torres-forbildet stiller junior like gjerne i mål som i angrep.

I mai engang kom han hjem dødelig fornærmet, fordi noen fjortisjenter han sto i mål for, hadde kalt ham "søt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som min gutt det der. Han henger også rundt fotballbanen titt og ofte. Han trener og trener og trener men blir vist ikke god nok for sin aldersklasse.

Han vil gjerne være med på laget som er 1 år eldre, men treneren der "ser" ham ikke.

Kanskje 1 ukes fotballskole hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Barnefotballen er foreldredrevet, og blant trenerne i årgangene i nærheten av hans egen, er det en god del som kjenner oss.

Det er litt verre når han menger seg med G15, J14 og andre kull langt unna hans egen aldersgruppe. Taktikken hans er f.eks. å henge rundt og se om noen mangler keeper. I eldre årskull er det mer faste plasser på banen, så de putter helst ikke en utespiller i buret hvis de målvakten uteblir fra trening. Til tross for Torres-forbildet stiller junior like gjerne i mål som i angrep.

I mai engang kom han hjem dødelig fornærmet, fordi noen fjortisjenter han sto i mål for, hadde kalt ham "søt"...

Haha - han _er_ jo søt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fotballmamma

:-) Herlig. Jeg kjenner meg virkelig igjen. 8-9-årsalderen må være den alderen fotballfanatismen virkelig begynner. Mitt 99-barn henger også rundt på binger og baner, og vi er nå blitt overtalt til det drastiske skritt å gå til innkjøp av yndslingslagets fotball_gardiner_ (!) til podens soverom...

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Så flott skrevet! For en herlig gutt du har!

Jeg har vært på min første fotballturnering i dag, og sett på guttungen spille. Og selv om jeg var ganske sikker på at dette ikke var min greie, så ble jeg sjarmert jeg også gitt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg moren hans, hadde jeg dratt for å hente ham, til den avtalte tiden for å være hjemme, bare for å vise at det er noen som bryr seg om ham.

Evt. kan du jo se kampen ferdig sammen med ham.

Hilsen

Det hender vi "lusker" litt på ham, selvom han helst ikke vil ha publikum når han spiller med de som er større.

At jeg ikke kan ta ut erstatsningskeeperen midt i en trening eller kamp, forstår selv jeg :-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ser ham for meg. Veldig godt skrevet, laban:)

Hvis det ikke var for at han kun vil ha på seg fotballdrakt kunne du laget en t-skjorte der det stod "Joa, jeg HAR et hjem", eller noe sånt. Button?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig .-)

Jeg har tilbrakt siste uka med en 'jenter 96' i klubbens kiosk et par dager, som tilskuer på trening en dag, på loddsalg i går og i dag var pappaen på kamp med dem - alt sammen med en toåring med vannkopper på slep. Vi har latt som om vi ikke visste det var smittefarlig :-/

En av standardfrasene til lillefrøkna er 'jeje pille oppball' - spørs om ikke hun blir en god reservespiller for jenter -96 om noen få år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...