Gå til innhold

Hvorfor valgte du det nicknavnet du har?


Franzeska

Anbefalte innlegg

Jeg har hengt her mye helt siden jeg var gravid med minstemann (som snart blit tenåring). Vi tre som visste om ham, kalte ham "laban" mens han var en hemmelighet i magen min. Han var hemmelig ganske lenge, for svangerskapet virket lite lovende en lang stund.

Kallenavnet hans foreslo jeg for barnefaren og storesøsteren etter at en gynekolog som tok ultralyd på meg, bemerket at "på dette stadiet likner de en seigmann".

Det fantes ikke seigdamer da jeg skulle velge nick, ellers hadde jeg kanskje kalt meg labine siden jeg er hunkjønn. Senere kom det en annen hit som brukte det nicket, men hun er her ikke så ofte - eller har byttet.

Jeg liker også assosiasjonene til "en skikkelig laban" etc. Dette er medvirkende til at jeg bruker liten forbokstav. Dessuten liker jeg alt som er uavhengig av ekstrataster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Franzeska

    11

  • morsan

    7

  • mrxx

    3

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Jeg skulle skrive et innlegg undertegnet "en mor" eller noe lignende, men kunne ikke bruke det. Jeg valgte da "morsan", også inspirert av en godt voksen kar jeg kjenner som til min store irritasjon hele tiden kalte moren sin for "morsan" (de er/var begge helt norske, ingen svenske referanser her)

Og så ble jeg bare stuck med et nick som ikke var spesielt gjennomtenkt eller utvalgt, og derfor er det også liten forbokstav. Jeg synes det ser litt rart ut når andre kaller meg for Morsan, he he.

''Og så ble jeg bare stuck med et nick som ikke var spesielt gjennomtenkt eller utvalgt''

Haha, slik var det for meg også. Husker jeg prøvde et par andre nick først, som jeg har brukt i andre fora, men de var opptatt, men husker ikke hvordan jeg endte med dette.

Synes fortsatt nicket mitt er hakket for "jålete", men det liksom for sent å bytte :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg som barn (og som voksen for den saks skyld) elsket/r filmen Mary Poppins :)

Ja det er en flott dame, og et flott nick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner meg om en fransk film! :0)

Jeg tenderer mot å komme flaksende inn fra oven og sørge for et helvetes leven, uten å overhodet mene det eller ønske det. Og så farer jeg videre og etterlater et jævla krater og sure folk.

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva betyr egentlig "jubalong"? Forbinder det med ballonger og fest, men er ikke sikker :)

Tja, betyr det noe da? Jeg forbinder det med moro, fest og "baluba" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og så ble jeg bare stuck med et nick som ikke var spesielt gjennomtenkt eller utvalgt''

Haha, slik var det for meg også. Husker jeg prøvde et par andre nick først, som jeg har brukt i andre fora, men de var opptatt, men husker ikke hvordan jeg endte med dette.

Synes fortsatt nicket mitt er hakket for "jålete", men det liksom for sent å bytte :P.

''men det liksom for sent å bytte :P.''

Føler det på akkurat samme måten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner meg om en fransk film! :0)

Jeg tenderer mot å komme flaksende inn fra oven og sørge for et helvetes leven, uten å overhodet mene det eller ønske det. Og så farer jeg videre og etterlater et jævla krater og sure folk.

;0)

''Jeg tenderer mot å komme flaksende inn fra oven og sørge for et helvetes leven, uten å overhodet mene det eller ønske det. Og så farer jeg videre og etterlater et jævla krater og sure folk. ''

I tilfelle folk ikke vet om Enola-Gay, slik jeg ikke gjorde før du sa det i en annen tråd, legger jeg her ut en link ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Enola_Gay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monicaen

Jeg ville ta Monica, som er fornavnet mitt. Men det var opptatt. Så da ble det Monicaen, noe min bestevenninne fra Bergen kaller meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk lang tid før jeg leste mrxx og ikke mrxxl av en eller annen grunn ;-)

Hehe, ja ikke sant? Egentlig hadde det passet bedre med mrxxl:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle skrive et innlegg undertegnet "en mor" eller noe lignende, men kunne ikke bruke det. Jeg valgte da "morsan", også inspirert av en godt voksen kar jeg kjenner som til min store irritasjon hele tiden kalte moren sin for "morsan" (de er/var begge helt norske, ingen svenske referanser her)

Og så ble jeg bare stuck med et nick som ikke var spesielt gjennomtenkt eller utvalgt, og derfor er det også liten forbokstav. Jeg synes det ser litt rart ut når andre kaller meg for Morsan, he he.

Morsan er vel det svenske uttrykket for "muttern". Koseligere med morsan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ta Monica, som er fornavnet mitt. Men det var opptatt. Så da ble det Monicaen, noe min bestevenninne fra Bergen kaller meg.

Sånn sett blir du ikke veeldig anonym?

Uansett en grei løsning. Ser flere vrir om et egennavn i bestemt form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi ikke nylig hatt ent råd om dette?

Uansett - regner med at nicket mitt er selvforklarende;-)))

Ja, kan tenke meg at dette spørsmålet har kommet opptil flere ganger i årenes omløp. Som ved så mange andre dol spørsmål. Det må vi bare regne med.

Kjekt at folk svarer likevel, siden de færreste av oss er her inne hver eneste dag og ikke kan få med seg alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nick har nok en naturlig forklaring, selv om jeg ikke akkurat husker det.

He he, da var det nok bare en veldig kjedelig grå onsdag, siden du ikke husker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...