Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Remeron vs brintellix

    Tror dere det er trygt å prøve brintellix når man ble mer deprimert og angstete utover i behandlingen med remeron? Har brintellix en annen mekanisme? Siden den påvirker andre ting? Eller er det er tegn på at det ikke er depresjon eller at man reagerer negativt på antidepressiva? skjønner at svaret er «må bare teste», men kjenner det er en terskel pga min erfaring Har du tanker @ISW Anonymkode: f8148...a7a
  3. Det er helt umulig for oss å vite hva som har skjedd her, vi kjenner henne ikke. Det beste du kan gjøre er å blokkere henne og gå videre, ikke plag deg selv med dette. Anonymkode: 7c9cb...0ef
  4. Vhanja

    Mennesker med it- faktor.

    Av kjentfolk så ha har Erik Thorsvedt blitt litt der for meg. Har sett ham i den nye serien "Spillet" nå og han utmerker seg som en av de virkelig positive, stødige og omsorgsfulle mennesker som klarer å inspirere andre.
  5. AnonymBruker

    Medisinsk rådgiving

    Finnes det noe sted man kan henvende seg for medisinsk rådgiving omkring psykiatriske medisiner og symptome? Som ikke er fastlegen liksom Anonymkode: 40358...d68
  6. AnonymBruker

    Reaktiv depresjon

    Hvordan kan det utvikle seg til klinisk depresjon? Hvis det betyr kjemisk ubalanse i hjernen..? Anonymkode: 5b8cf...a09
  7. nachnoo

    Hva er beste behandling for overspising?

    Jeg er ingen spesialist på dette, men det jeg skrev om er sykdommen Bing- eating. Vanligvis forklares den sykdommen som bulimi uten oppkast.
  8. Kashmir

    Depresjon og forvirring

    Neivel. Det er mange tråder her nå om akkurat samme tema. Les dem?
  9. AnonymBruker

    Depresjon og forvirring

    Er det vanlig at man ikke klarer å gjøre noe? At man blir apatisk og urolig? Anonymkode: 35820...803
  10.  cilie

    Hva er beste behandling for overspising?

    Gis dette til de som «spiser til de kaster opp» eller kan det gis til en (les: meg) som spiser «en bollepose istedenfor middag»- typ. Det er jo noe som gjør at de feil-valgene skjer. Jeg har inntrykk av at mange stadig gjør slike destruktive valg, men at sterkere viljestyrke, lavere appetitt, periodeslanking og hard trening, hindrer at vekta går så mye opp som hos andre. For det er jo ganske sykt å kjøpe en kg smågodt, samtidig som det høyeste ønsket er å gå ned, passe klær, føle seg bra. «Hvorfor drikker Jeppe?» Noen ganger kan livets skyggesider ikke endres. Det vil ikke hjelpe med terapi. Det er kanskje heller ikke grunnlag for terapi? Alle jeg egentlig skriver om nå er vel de som nå går ned masse med Wegovy ol. For de klarer ikke gå ned uten. Det er noe som gjør at de har havnet «på kjøret» og ikke kommer seg ned igjen. Heldigvis vet vi at det ikke er like lett som tidligere trodd, for det er noe med den genetiske komponenten i det samfunnet vi lever i dag. Så til det jeg egentlig lurer på; Wegovy eller burde Topimax være førstevalget? For jeg tenker at alle som kvalifiserer for Wegovy egentlig er litt «binge-spisere» slik jeg forstår det.
  11. AnonymBruker

    Depresjon og forvirring

    Bra forklart. Jeg føler jeg har en glassbolle rundt hodet.. føles helt fysisk Kan man kjenne depresjon fysisk altså ? Men i tillegg så er det ikke helt kontakt innover heller- tankene har stoppa opp og er bare urolige og sirkler rundt at jeg føler meg rar😆 Anonymkode: 35820...803
  12. Vet du hva? Se gjennom tråden og hvor mye kritikk brukeren du skriver til nå får? DU er "primært opptatt" av å ikke skrive noe som sårer noen. Og mulig du ikke sårer, men du hiver deg på i kritikken og bryr deg nada om hvordan DET oppleves for en bruker? Jeg vet. Jeg fikk masse dritt mot meg i en tråd her, og når ting går inn på meg- da er det drøyt! Jeg ble drit sliten og helt på defensiven. Og du var en av dem som bidro til det. Så tenk deg om litt. Er dine bidrag så viktige at den modereringen av deg selv blir glemt? For du blir flere ganger en av flere mot en, og da tenker ikke på å ikke såre. Det blir akkurat som de som plusser angrep på andre her. DE selv har jo ikke skrevet noe, men de uttrykker medhold likevel. Det er ikke et tynt hårstrå bedre- det er dritfeigt! Så før du kommer med moral om å tenke seg om. Tenk du også?
  13. I dag
  14. Glitter

    Depresjon og forvirring

    Vet ikke helt. Men er jo som å få en gullfiskbolle som du putter på hodet også prøv å se, høre og sanse verden utenfor. Blir litt sånn.
  15. AnonymBruker

    Depresjon og forvirring

    Ok takk. Vet du hvorfor? Anonymkode: 35820...803
  16. AnonymBruker

    Depresjon og forvirring

    Nei? Anonymkode: 35820...803
  17. Ja, jeg forsøker å ikke fokusere på de/det svarene jeg har fått som ikke er til hjelp for meg. Men jeg tar veldig til meg kritikk og negativitet så det er ikke så lett, men det er stadig noe som jeg jobber med å bli bedre på. Lurt å informere teamet om det og be de skrive det den, så det skal jeg få gjort tenker jeg. Jo, det er jo helt klart lov å trå feil i livet og beklage seg etterpå, for det er jo noe som absolutt alle gjør og som jo egentlig er en helt naturlig del av det å være menneske og leve livet. Det ble dessverre ikke tatt hensyns til ASD diagnosen min sist, ettersom teamet jeg hadde i kommunen nok var rundt 12-15 stykker og jeg fikk nesten alltid en ny person hver eneste gang og de var der to dager i uka. Så akkurat det ble jo egentlig mer stress enn til hjelp egentlig dessverre. Men jeg vet at de nå har gjort litt endringer i teamet som har gjort at ett par av dem bare jobber dagtid kl 8-16, og det er da mulighet til å få bare den ene personen på besøk da. Så jeg håper at der er ledig plass der sånn at jeg kan bli fulgt opp av bare en i kommunen. Anonymkode: 8afdd...e02
  18. Kashmir

    Depresjon og forvirring

    Er det deg? Har du lagd flere slike tråder?
  19. Glitter

    Depresjon og forvirring

    Ja det er vanlig.
  20. AnonymBruker

    Depresjon og forvirring

    Hæ? Anonymkode: 35820...803
  21. Kashmir

    Depresjon og forvirring

    Er det du som lager tråder om dette igjen og igjen?
  22. AnonymBruker

    Depresjon og forvirring

    Er det noen som har hatt alvorlig depresjon og opplevd at man går rundt i en slags forrvirring og er helt fjern ? Anonymkode: 35820...803
  23. AnonymBruker

    Dere som har fått ad mot angst

    Tok det noen av symptomene som uvirkelighetsfølelse hjernetåke tankekjør? Anonymkode: b74b6...6d6
  24. Eva Sofie

    Å ha en behandler som er 2 år eldre enn en selv

    Det handlet om en artikkel jeg skulle søke opp... Åpenbart har det plaget min samvittighet mer enn andres at jeg ikke har funnet den... Uff, dette ble visst bare rot...
  25. Kashmir

    Nok en familie drept i Norge i år.

    Jeg ser hva du mener og ar det er noe å tenke på. Hva med de ensomme der ja... Hm
  26. stjernestøv

    Det er skremmende mye ignoranse..

    Ja jeg føler nå at jeg tar mer ansvar ved å ta medisiner, det er jo et valg det og. Og selv om jeg helst vil klare meg uten tar jeg dem, ellers ødelegger jeg for meg selv og de rundt meg. Sånn jeg ser det nå.
  27. Eva Sofie

    Nok en familie drept i Norge i år.

    Jeg opplever det er et svik mot bygdas innbyggere når en ordfører står frem og uttaler at "alle kjenner alle på dette stedet". Min første tanke når jeg hører en slik uttalelse er: "Da skaper en økt følelse av ensomhet blant de i bygda som ikke har kontakt med andre sambygdinger". Det sitter garantert folk rundt omkring som har lite kontakt med andre. En åpner opp et rom hvor samfunnet er lite inkluderende for ensomme og tilbaketrukkede - tvert imot hva som er hensikten. Det er påfallende å se enkelte uttalelser som f.eks. NRK hentet fra sambygdinger en dag eller to etter drapene, som visste om familien, men ingen kjente til de personlig. Et fellestrekk for små bygder, er at sladder, sprer seg som ild i tørt gress. Det har jeg selv fått kjenne på kroppen, inntil jeg selv flyttet fra et knøttlite sted som 19-åring. Og jeg er enig med @ISW - børen med f.eks. å la naboer se annonser om hus, bil etc. ligge ute på tvangssalg, kan bli for tøff å bære for mange på små steder der fasaden helst skal være komplett. Politiet sier at de ønsker å komme til bunns i sakene, og det håper jeg de gjør, ikke minst for å forstå hva som skjer. I den siste saken har politiet begjært innsyn i farens helseopplysninger.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...