Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. TILLEGS INFORMASJON: Jeg er nå inne på skatteetaten sine sider og det står at jeg hadde en inntekt på 300 448 kr i 2023, så det er vel det Lånekassen ser på når de skal bestemme hvor mye gjeld jeg får slettet så kanskje jeg er heldig og får slettet alt likevel? Noen som har peiling på dette? Anonymkode: 2272c...f9b
  3. Den gjør så at depresjonene ikke blir så dype eller så lange. Så merket den jo ikke før depresjonen kommer og jeg klarer å "leve" med den. Anonymkode: c42b4...47a
  4. Hei! Jeg finner ikke igjen det brevet som jeg fikk av Lånekassen etter at jeg søkte om å få studiegjelden min slettet. Jeg søkte i fjor og er 100% ung ufør med minste trygd eller hva det nå heter. Jeg har ett lån for 1 år med studier så det er vel på over 100 000 kr. Jeg har en inntekt før skatt på 31 765 kr, dette er da 100% uføretrygd og inntekt fra 20% deltids jobb. Da jeg sendte søknaden hadde jeg ikke jobb ved siden av uføretrygden så da var inntekten min lavere. Så jeg lurer på fire ting: 1) Når får man svar på søknaden? Blir det ved slutten av dette året her siden jeg søkte i fjor? 2) Hvor mye gjeld kan jeg få slettet? 3) I følge det jeg finner på Lånekassen så er maks inntekt for å få slettet all gjeld 380 302 kroner så det vil vel si at jeg tjener 1000 kr for mye i året for å få slettet all gjeld? Jeg regner med de er veldig firkantete så jeg kommer ikke til å få innvilget å slettet all gjeld selv om det bare er snakk om 1000 kr for mye for hele året? Tjener man over grensen står det at ny gjeld blir 76 859 kr, vil det si at jeg bare får slettet 30 000 kr av gjelden min på 100 000 kr da? Link til informasjon: https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/ufor/ 4) Dersom jeg tjener for mye i år til å få slettet all gjelden, kan jeg da søke på nytt om å få slettet gjeld neste år da? Det kan jo hende de har økt grensen da og da får jeg kanskje slettet all gjelden da eller får man bare søke en gang om sletting? Anonymkode: 2272c...f9b
  5. Det tok lang tid for min del, måtte ha ganske stor dose før det ble nok effekt. Nå har jeg vært stabil på 500 mg i flere år😊 Anonymkode: c5bbb...57b
  6. AnonymBruker

    Kan man virkelig bli helt frisk fra depresjon?

    Det virker jo ikke slik. Ikke alle som vil, eller ønsker, å gjøre seg bedre heller Anonymkode: e7602...a7e
  7. AnonymBruker

    Sliter med ekstrem angst.

    Så du er for redd til å eksponere deg å ønsker at medisinene skal fikse alt? Anonymkode: c65d2...021
  8. AnonymBruker

    Nyter du livet?

    Jeg nyter livet. Voksne barn som klarer seg, god mann, reiser mye, som er viktig for min lykke. Etter jeg ble ufør har jeg vært helt stabil med min bipolaritet, da jeg tar hensyn til den. Så altnibalt gjør det meg lykkelig ( jada har dårlige dager, men fokuserer ikke på de). Anonymkode: 11e9e...e2e
  9. Jeg også likte den første boken
  10. emilie321

    Nyter du livet?

    Takk!
  11. Tusen takk for svar dere, da fikk jeg bestilt to stykker til 75 kr på Ikea, det var jo en super pris for andre steder skulle de ha sånn 300 kr. Bare ett tips om andre skulle komme over tråden og ha bruk for gryterist/bordskåner/stort gryteunderlag. Anonymkode: 65ec2...9bf
  12. AnonymBruker

    Hvor får man kjøpt Lantana/ vandre blomst?

    Åja, det var jeg ikke klar over. Jeg har lite peiling på blomster. Men hvis den er giftig så er det kanskje like greit å holde seg unna da? Har du kanskje noe peiling på planer og har tips til fine planter til å ha ute på en balkong i 3. etasje i blokk? Gjerne med blomster på 😊 Balkongen er plassert slik at den får mye sol i løpet av dagen, så jeg vil tro der er varmt om sommeren, om det har noe å si... Anonymkode: 83055...90e
  13. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Ja det er sant. To ganger du ble operert ja, det må ha vært tøft. Ja søvn betyr så mye for alt. Fortsatt god bedring ❤️
  14. Eneste jeg har sett er en gammel lapp på døra til søppelrommet der det står at det ikke er lov å kaste annen søppel enn restavfall/vanlig søppel. De har nettside på vibbo (tror det er sånn standard nettside mange borettslag bruker), men det står veldig lite informasjon der om hvordan ting gjøres her da. Det er bare oppslag om ting som har skjedd der, som at de skal/har pusset opp vinuder, at noen har mistet nøkklene sine og slike ting. Men de burde jo hatt det lett tilgjengelig slik informasjon ja... Anonymkode: 09ef1...b5f
  15. I dag
  16. Ja, ta en kikk rundt i søppelrommet. Kanskje det står et oppslag der om sortering? Jeg bor ikke i blokk, men finnes det en nettside eller fb- side for borettslaget? Vil jo tro at slik informasjon skal ligge et sted lett tilgjengelig?
  17. emilie321

    Nyter du livet?

    Ja, det er mye lettere å spise for mye når en sover lite. Sulthormonet øker + at motstandskraften synker pga en blir så sliten av for lite søvn. Så det er helt normalt å bli mer sulten og fysen da. Jo, ble operert i to etapper. Det går mye bedre, men synes det går utrolig sakte framover nå. Det har nok sammenheng med for lite søvn og andre ting jeg står i nå. Blir frustrert når jeg ikke greier/orker det jeg har lyst til å gjøre iløpet av dagen. Men er selvfølgelig glad for den bedringen som er.
  18. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Bra det da.
  19. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Ja må vel finne noe jeg liker. Bra du nyter livet, det er de små tingene som teller ja.
  20. Tusen takk for tips. I følge kommunens nettsider er det noe som heter Årim som har ansvar for renovasjon. Det står at all plast skal sorteres i disse gjennomsiktige sekkene som jeg nevnte. Kan godt være som du sier. Jeg er usikker på om der er en dunk for plast på søppelrommet men det kan jeg jo se etter. Jeg kan jo kanskje satse på å spørre vaktmester eller naboer hvis jeg treffer på en av de, det er jo litt mindre plagsomt enn å sende en spesifikk e-post om det. For det haster jo ikke akkurat så jeg føler ikke at jeg kan sende e-post nummer 3 denne uka bare for å spørre om plast sortering? Det hentes vel sikkert bare en gang i måneden eller noe sånt uansett så jeg får jo ikke gjort noe med det nå når det nettopp har blitt hentet så er det sikkert en måned til neste gang liksom. Anonymkode: 09ef1...b5f
  21. Grendel

    Nyter du livet?

    Jeg gjør det. Jeg har flaks med at jeg er frisk, og da er det enklere. For min del handler det om å veksle mellom å yte (trene eller jobbe) og nyte (spise noe godt. Se TV). Det er ikke nytelse hvis man spiser og ser TV hele dagen. Det er ikke bare å kopiere den oppskriften hvis man ikke har helse til det. Det forstår jeg også.
  22. Vhanja

    Nyter du livet?

    Sunn mat er godt, du må bare finne noe du liker. Du vil aldri klare å spise sunt hvis du for hvert måltid må presse i deg mat du ikke liker. Generelt sett nyter jeg livet. Jeg er bevisst viktigheten av å se gleden i de små ting, for det er de hverdagsgleder vi har mest av. Store hendelser som ferie, barnefødsel, giftemål, jubileumsfest, ny jobb osv er selvsagt veldig stas, men det skjer veldig skjelden sett i sammenheng med hvor mange dager vi har i livet. Så jeg går ikke rundt og venter på det "neste store" for å nyte livet, jeg nyter det i hverdagen på de små ting.
  23. Det varierer litt fra kommune til kommune hvordan sorteringsløsningene er for private husholdninger. Det første du kan gjøre er å gå inn på nettsiden til kommunen din og søke på renovasjon. Da finner du ut hvem som har ansvar for avfall/renovasjon i din kommune (hvis du ikke vet det). Da kan du ringe/maile dem hvis du lurer på noe. Du kan også bruke nettstedet/appen sortere.no Der skriver du inn kommunenivå først, og så kan du skrive inn f.eks "plastemballasje" eller "isboks" eller liknende. Da får du vite om det er system for sortering av plastemballasje. Akkurat hvordan dere gjør det praktisk i blokka der du bor, må du nesten spørre vaktmester/styret/naboer om. Det kan tenkes at du skal samle plast i bærepose og legge i en dunk i søppelrommet? Eller at alle leilighetene egentlig skal ha hver sin sekk, og så er de litt treige med det?
  24. Thebutterfly

    Klarer du en uforutsett utgift på 20.000 kr?

    Det er sant. Ja, folk har ulike situasjoner og inntekter. Så det er vanskeligere for noen enn hva det er for andre. Fins folk som ikke har arbeid osv. Regner med at de kan ha vansker med å spare. Å klare en stor uforutsett stor utgift kan bli vanskelig for noen mennesker.
  25. Hei! Jeg skulle jo egentlig spurt borettslaget men jeg har nettopp sendt 2 andre e-poster om andre ting og jeg har nettopp flyttet inn her så jeg er redd for å være plagsom. Så det som er er at jeg nettopp har flyttet inn i en leilighet i borettslag i en blokk og jeg har ikke helt skjønt hvordan vi som bor her skal sortere plast. Jeg måtte be borettslaget om å få søppel bøtte og poser til matavfallet og det fikk jeg sammen med en sånn rød boks til elektrisk avfall. Jeg ba også om å få slike store gjennomsiktige poser til plast innsamling men det fikk jeg ikke, og jeg glemte helt av og spørre når jeg fikk det levert om jeg ikke skulle få poser til plast og hvordan de sorterte dette. Jeg så at vaktmesteren hadde satt ut papp dunkene til levering her om dagen. Og da lå der ca 7 store plast sekker med plast innsamling også ved siden av. Men det er jo ikke per beboer da det er nok heller per oppgang (her er sikkert 7 oppganger vil jeg tippe på). Her er sånt eget søppelrom i kjelleren da her er egen søppel sjakt i hver etasje der du kan hive søppelet ditt. Der henger det også EN sånn plast sekk til plast innsamling. Men det er jo veldig lite med en sekk per oppgang da? Her er 16 leiligheter i hver oppgang og sikkerrt over 100 leiligheter til sammen. Kanskje de ikke sorterer plast her? Vet ikke om det ville blitt for mye styr dersom alle over 100 leilighetene/personene her skulle levere en plast sekk hver gang det skulle samles inn med søppel bilen? Er det kanskje noen som bor likens som meg (i blokk/borettslag) og som sorterer plast som kanskje vet hvordan det gjøres og hvor/hvordan man får levert den plasten som man samler selv i stor, gjennomsiktig sekk? Anonymkode: 09ef1...b5f
  26. frosken

    En behandler sa til meg

    Psykologers råd om utdanning bør ikke vektlegges noe mer enn andres oppfatninger av hva du bør utdanne deg til.
  27. Lillemus

    Lage brownies fra Toro pose

    Jeg mener det het "Mat og helse" for 10-15 år siden da mine barn hadde det på skolen.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...