Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Atium

Nytt lovforslag

Åpenhet og ærlighet er viktig i et behandler /pasient forhold. Jeg kan ikke være åpen og ærlig med behandler hvis jeg må frykte tvang og frihetsberøvelse. Det er virkelig flott at det kan bli åpning for å reservere seg mot medisiner og innleggelse. Det burde være en selvfølge og en menneskerett. Jeg tenker det er en latterlig misoppfatning at man i psykose ikke kan tenke klart nok til å bestemme selv om man vil behandles. Det er vel heller at man blir så klartenkt at man innser at samfunnets normer bare er en rettesnor, og også at det er fornuftig å inneha skepsis, i særdeleshet til leger og andre autoriteter som andre tar for gitt. Psykofarmaka er ikke bare bra for kropp og sjel. De fleste har stygge bivirkninger, særlig ved oppstart og seponering. Jeg håper i fremtiden at også psykotiske skal ha selvbestemmelse over egen kropp. Det er så mye blind tiltro til medisiner idag. Antipsykotika fjerner positive symptomer ja vel, men traumene vedblir. For en psykotisk er det ikke de ekspressive uttrykkene som er verst, men de forferdelige traumene som handlingene er reaksjon på. Disse traumene burde det være åpenhet for å snakke om. Behandlere burde søke å forstå pasienter på en eksistensiell-ontologisk måte, ikke bare være reduksjonistiske og lete etter symptomer som kan behandles. Hvis denne forståelsen er uoppnåelig, så la meg heller lide i fred. Jeg har en nullvisjon om all tvang i psykiatri.
  3. Today
  4. Jeg er imot all tvang og vold men jeg synes ikke alt er bra nok i psykiatrien og virker som bare blir verre dessverre. Veldig rart at ingen reagerer. Anonymkode: c7dfb...cf4
  5. Enkelte ting er veldig rart. At ingen reagerer. Men dette er jo ikke det eneste. Anonymkode: 58367...723
  6. Yesterday
  7. Gondor

Hypoman episode

Jeg var hos psykiateren min i dag og fortalte om mine symptomer hvor to-tre vidunderlige dager etterfølges av dager helt i bånn. Han sa jeg var inne i en hypoman episode. Det syntes jeg var veldig rart i og med at jeg går opp og ned hele tiden og ikke er stabilt oppe. Han sa da at de dagene jeg er nede er jeg det fordi jeg har brukt opp alt av mental, emosjonell og fysisk energi de dagene jeg er oppe. Jeg ble ganske glad da han sa da for det betyr at det ikke er noe galt med meg som person, men at jeg har en psykdom som leker ekle leker med hodet mitt. Så nå skal jeg gjøre følgende. Ned fra 300 mg Wellbutrin ti 150 mg fordi Wellbutrin fyrer opp under en hypomani. 1 mg ap ekstra om morgenen. I tillegg har jeg fått en pakke sobril hvis jeg våkner opp og er helt i hundre. Jeg skal ringe ham på mandag for innen da skulle jeg bli stabil, hvis ikke skal han finne på noe annet. Jeg er så glad! Det er håp!
  8. Et sted må de jo spare for å få råd til de høye lønningene til alle ledere....
  9. AnonymBruker

Jeg føler meg som en flue fanget i en menneskekropp

Iallefall ikke sånn malariaflue som gjør folk syke, for det ønsker jeg ikke. Jeg vil bare ha mine rettigheter som flue. På neste pride-feiring vil jeg slå et slag for oss som føler oss som fluer innestengt i en menneskekropp. Jeg vil spesielt slåss for rettighetene til å adoptere barn og til å gifte oss i kirken. Anonymkode: 6c978...982
  10. AnonymBruker

Jeg føler meg som en flue fanget i en menneskekropp

Eller stankelbein var det visst. Anonymkode: 6c978...982
  11. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 6c978...982
  12. AnonymBruker

skjønn liten flue er hekta på å "kysse" meg i leppa

Daaakars, da. Tenk å være en sjel som er innestengt i en fluekropp, da. Det må jo være mye verre enn å være en kjønnsforvirra sjel som er født i feil menneskekropp. Tenk hvis det var motsatt da, at jeg følte meg som en flue født i en menneskekropp. Hva skulle ha stått i passet mitt, da? Og så kommer spørsmålet om hvilken type kjønn jeg føler meg som ved å være flue. Hunnflue, eller hanflue? Hmmm.. Og hvis jeg følte meg som en hunnflue, kunne jeg ha sittet på veggen på herretoalettet da, og sett på penisene til alle som går inn for å tisse? 😁 Anonymkode: 8515e...b94
  13. Et slagsmål med kniv er alltid svært alvorlig - dessverre alt for ofte dødelig. De fleste slike slagsmål skjer internt og i såkalte "belastede miljøer". Om en observerer et slikt slagsmål, må en aldri prøve å blande seg inn - selv om det er i beste mening. Heller bør en trekke seg unna så raskt og trygt som mulig og ringe politiet på 112. Heldigvis er det svært liten risiko på dagtid for at en selv kommer ut for noe slikt. Det beste er, som de andre skriver, å fortsette sitt liv som før inkl. å gå på den samme plassen.
  14. Nicklusheletida

Har du hatt noe godt å spise i dag eller feirer du ikke st.hans?

Det gjorde vi også før i tiden. Reker på båten i middagsbukta
  15. Veldig enig med deg. Anonymkode: c7dfb...cf4
  16. Er man psykotisk " går det ikke inn" iallefall ikke i den form man kanskje tror. På den annen side har man kanskje ingen hjelp å gi men behandlingsapparatet vil ikke " miste ansikt". Enkelte mennesker burde forholde seg mer til seg selv og sitt eget liv kanskje etter hva de råder andre etter mitt syn. Anonymkode: c7dfb...cf4
  17. Hei. Lurer rett og slett på om det er mulig å ha asperger og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse samtidig? Noen tanker? Anonymkode: 95749...010
  18. kupton

Er på ferie og har glemt medisinen hjemme!

Du har ikke tilfeldigvis en gyldig e-resept liggende inne. Da kan du hente på alle landets apotek. Når det først skulle være så ille, har du kjempeflaks med at det er Fontex med så lang halveringstid. Det vil nok gå rimelig ok om du må vente til lørdag.
  19. I første omgang bør en behandler gi uttrykk for at h*n er bekymret og hvorfor. I sin tur er det hensiktsmessig å snakke om hvordan man kan ta tak i situasjonen. Ved umiddelbar fare for liv og helse, er det innleggelse som gjelder.
  20. AnonymBruker

Pride -de heterofiles fremvisning

Vi er ikke alle som orker mer tror jeg bare av underlige mennesker med sine underlige liv. Anonymkode: d1196...395
  21. Skjønner godt at det var ubehagelig, ville blitt ganske satt ut selv. Om jeg virkelig hadde vært i situasjonen vet jeg ikke helt hvordan jeg hadde fått det i etterkant, men det ville skaket meg opp. Her virker det som det var et oppgjør mellom de to personene, ikke en umotivert handling mot andre. Eneste man kan gjøre er nok å fortsette med å ta banen som før. Sannsynligvis er dette mer uvanlig enn vanlig.
  22. issomethingwrong

Nytt lovforslag

Det som irriterer meg mest er at fellesskapet pådras stadig større kostnader til behandling som ikke fungerer fordi diverse kvasifagmiljøer forlanger det og fordi det er fint for å fiske stemmer. For min del kunne du sikkert avskaffet enhver tvang, men med den konsekvens at enhver ble mer ansvarlig for sine egne handlinger. Da kunne ikke Staten vært overformynder og finansiert vanviddet. Og psykotiske kriminelle måtte havnet i forvaring framfor i behandling.
  23. Det er ofte ikke så lett å vite hva som er feil. Anonymkode: c796d...a09
  24. stjernestøv

Ja fikk frysninger da ❤️
  25. Blomsterfluen

så vakkert
  26. stjernestøv

ISW/medisiner

Ja mulig det var rett da og jeg gjorde som hun sa, så på henne som en guru. Men jeg mener nå er jeg sterkere og er klar for det åndelige.
  27. Bergogdal

ISW/medisiner

Kanskje denne healeren faktisk var "hel ved" for han gav deg et godt råd.
  28. AnonymBruker

Oppsigelse og referanser

Du velger selv hvem du har som referanse. Hvis du ikke kan ha ledere så velger du kollega. Hvis ingenting er negativt så kan du helt sikkert få noen av lederne. Velg den du liker best. Det er antageligvis bedre å ta den sjansen enn å ikke ha leder. Hvis lederne er glade for å bli kvitt deg så gir de deg en ordentlig referanse. Anonymkode: 54480...3c4
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...