Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Nicklusheletida

For mange røde dager i påsken?

Ja, det er jo enkelt å ønske seg dette når en selv ikke jobber. For oss som jobber er 3 fridager sårt tiltrengt. Jeg kjenner i hvert fall at de 3 dagene gjorde meg godt og at jeg har fått fornyet energi etter påske.
  3. AnonymBruker

En gang ustabil- alltid ustabil

Det er gjerne slik man føler når man endelig har åpnet opp og snakket med noen om vanskelige føleser. Det kan være skikkelig « skummelt» og vondt. Har opplevd dette selv. Man føler seg « naken» , avslørt og uten forsvar og den veldig ubehagelige følesen av skam dukker gjerne opp. Skam er egentlig en følelse av uverdighet og man får behov for å skjule seg igjen. Man føler at andre dømmer en og blir veldig følsom for kritikk når man har det slik. Etter hvert har det blitt lettere å stole på folk og jeg har forstått at vi mennesker ikke er så ulike. Mye rart vi mennesker både tenker og føler på. Håper du klarer å forsette å være åpen med hvordan du har det og finner noen du kan stole på og få god hjelp. Anonymkode: b36eb...27a
  4. stjernestøv

Vil mer ned pr dag.

Ok. Jeg fikk ikke topimax, det var for mange bivirkninger sa psykiateren.
  5. Gargamel

Hvordan vite om ho er oppriktig?

Ikke til å stole på.
  6. stjernestøv

Vil mer ned pr dag.

Ja det er lettere å gå ned masse dess tykkere man er.
  7. stjernestøv

Vil mer ned pr dag.

Uff nei det skal vel ikke det.
  8. stjernestøv

Vil mer ned pr dag.

Ja det kan diskuteres.
  9. elina777

Vil mer ned pr dag.

Jeg har gått opp fra 80 kg til 85 etter at de seponerte topimax snart er jeg vel 90 kg igjen skal be om mysimba i morgen, men får den garantert ikke pga bipolar
  10. AnonymBruker

Du er jo følelsesmessig ustabil. Du kan hate det herfra til månen, men det hjelper ingenting. Første skritt mot å ikke være det resten av livet er å erkjenne at du er det - nå. Det er ikke noe du har valgt. Du er blitt sånn av en grunn. Du kan kun velge å reagere annerledes når du først tar eierskap og ansvar for dine følelsesmessige reaksjoner, sånn de utspiller seg nå. Anonymkode: 03908...c78
  11. elina777

Fatter ikke hvordan du greier tolke det sånn
  12. Ann Christin

Hvordan ser man når andre er innlogget samtidig med deg selv?

Takk for svar, skal sjekke opp i det. Jeg kommer inn på profilen til folk, men mulig det er en avskrudd funksjon pga noe. Ann Christin, admin
  13. AnonymBruker

Jeg skjønner. Men jeg tolker det som at jeg blir sett på som ustabil (resten av livet) fordi jeg over tid har fortalt noen hvordan jeg har det på innsiden. Jeg hater å bli sett på som ustabil og har hele livet bestrebet meg på å fremstå som stabil og ikke vist følelser. Derfor var dette ekstremt sårt for meg, og jeg kommer aldri til å stole på noen mer. Skulle aldri åpnet opp. Anonymkode: cea0d...230
  14. Usikkermann28

Hvordan vite om ho er oppriktig?

Jeg var i et forhold som var ganske tøft i over 1 år og det endte med at vi ikke er forlovet lengre og har nå gått fra hverandre. Ho har funnet en ny allerede, og virker som ho har kastet meg vekk som søppel. Men så har vi barn sammen som gjør det vanskelig for oss og ikke ha kontakt, vi har snakket ofte om oss når vi har vært rundt hverandre pga barna, og det virker som på meg at ho venter på at jeg skal bli den glade, positive mannen jeg engang var. Får ofte slike nattameldinger hvor det er hjerter, kyssetegn, vennen /vennen min osv. Får god morgen meldinger av og til og. Å itillegg så har ho sagt, at hvis jeg får gjort noe for meg selv, og viser at jeg har blitt den mannen med stabilt godt humør og tuller/tøyser så kan det være ho går fra han for å være med meg. Burde jeg stole på det ho sier? Eller et det kun noe ho sier for å "holde" meg nærme og ikke miste den gode støtten ho har fra meg?  For meg er ho virkelig ekte kjærlighet, bare og få en melding, se ho, ja skal ingenting for at jeg blir glad så fort det kommer noe fra ho. Bare å hente barna og se ho i 2 min gir meg sommerfugler i magen fortsatt 
  15. Today
  16. laban

Jeg tolker det svaret @Kupton "likte", slik: Man blir ikke sett på som "alltid ustabil" selv om man tidligere har vist eller fortalt at man har vært det. Det er hvorvidt man framstår som konstant ustabil, som er avgjørende. Et (sikkeet litt teit) eksempel: Mange kvinner kan fortelle at de hadde (tilløp til) spiseforstyrrelser som tenåringer. Det er velkjent at noen av disse kommer til å slite med mat og spising store deler av livet. Hvis to kolleger du pleier å spise lunsj med, forteller deg at de hadde en slik periode da de var unge, ville du da automatisk anta at begge fortsatt hadde spiseforstyrrelser? Eller ville du skjelnet mellom hun som forsyner seg normalt i kantina og tar et kakestykke når noe skal feires, og hun som alltid har med seg matpakke med to gulrøtter og en proteinkjeks? Jeg mener ikke å være flåsete. Håper ikke dette svaret gjør ting verre for deg.
  17. laban

Vil mer ned pr dag.

Den serien handler jo i stor grad om folk som stapper i seg tomme kalorier fra morgen til kveld. Det er lettere å gå ned mye når man har så mye som er enkelt å endre på ("enkelt" i logisk forstand, jeg mener ikke at det er noen bagatell for dem det gjelder). Med så usunne vaner vil det fort gi resultater å leve mer normalt.
  18.  cilie

Døden kom på besøk

Kondolerer🌺
  19. Worrysome plenty

Døden kom på besøk

Kondolerer. Det er altid trist med døden.
  20. AnonymBruker

Vil mer ned pr dag.

Jeg ser på en amerikansk serie som heter Farlig Fedme. Dette dreier seg om svært feite mennesker. 250-350 kg. Noen av de går ned 40 kg på en måned. Hvor mye du kan gå ned en måned, avhenger nok av hvor stor du er. En skikkelig blubbe kan nok gå ned mange kilo i måneden. Mens en rundt 100 kg, vil nok slite mer. Selv er jeg ganske feit. Jeg sliter for å gå ned. Anonymkode: d0aaf...744
  21. Lillemus

Vil mer ned pr dag.

Nei, det er jo ikke nødvendigvis bare tull, selv om det for en kropp med mye muskler blir noe misvisende. For meg som er knappe halvannen meter høy skal det ikke mange kiloene til før jeg regnes som overvektig.
  22. AnonymBruker

Preses i den Norske Kirke

Det er uforståelig. Anonymkode: 2d26b...b48
  23. AnonymBruker

https://tara.no/livsstil/meninger/kommentar-pass-opp-for-offerrollen Anonymkode: ff7ed...1b3
  24. Maggie55

Preses i den Norske Kirke

Det er på en måte så mange strømninger både i verden og det norske samfunn i dag. Vi har jo også de store partiene som har satt igang valgkamptreskemaskinene sine. Man kan ikke se og høre på nyhetsbildet i dag uten det som et lite bakteppe i minne føler jeg. Jeg synes vel også at politikerene i dag kan ikke være riktig kloke. Jeg tenker ikke på disse barna som vel først og fremst krever barnepsykologer og kompetanse vi kandkje ikke har. Det er jo så vanskelig nå bare å få en time om man har hauger av diagnoser også for unge. Det er ikke disse barna. Jeg er mest engstelig for at man ikke vet hva man nå slipper løs på Norge. Her har det stått i media mye om papirløse flyktninger. Uten noe vern. Bare tragisk. Så systemene kan ikke være særlig godt slik de er. Hvordan er de kommet over grensen. Og politi og rettsapparat er jo sprengt fra før. Det hører vi jo mye om. Noe ingen vanlige personer betviler tror jeg. Man blir ganske engstelig. Ikke først og fremst for seg selv som ikke er person som søker drama og fart og spenning. Men for Norge. Men dette er politiske ansvar tror jeg. Er og blir.
  25. AnonymBruker

Synes du IS krigerne/hustruene bør få komme "hjem"?

Men vil de egentlig hjem. Aftenposten har vært i flyktningleiren i Hol i Syria, hvor en 32-årig kvinne uttaler seg. Eneste grunn hun vil hjem er for å få en operasjon. - Jeg er 50/50 på om jeg vil til Norge. Jeg vil helst leve blant muslimer, men trenger en operasjon, og det jeg hører om sykehuset her, er virkelig ikke bra, sier hun. – Jeg vil egentlig ikke reise tilbake til Norge, men det er bedre enn å være her. – Vi har hatt det veldig fint i Den islamske staten. Når jeg ser det jeg ser nå, og hvordan det var i Norge, så mener jeg at Den islamske staten ga oss bedre behandling enn noen andre steder, sier hun. – Jeg ser ikke for meg så mye til liv i Norge. Jeg tror jeg kommer til å havne i fengsel. Jeg kan ikke si at Den islamske staten var dårlig. Jeg kan bare si sannheten og sannheten er at Den islamske staten er noe av det beste jeg noen gang har opplevd. Og, https://news.yahoo.com/blood-knees-defeated-jihadists-still-defiant-160042423.html Beskjeden fra flere IS-kvinner som nå forlater den siste IS-posten i Syria, er ikke til å misforstå. De i Vesten som fremdeles tror at de fleste av disse kvinnene vil tilbake til sine hjemland og leve normale liv, bør prøve å ta innover seg de barske realitetene. Kvinner mener selv at de har produsert og oppdratt den neste IS-generasjonen. "Kalifatet er ikke over", som en av dem sier. Anonymkode: b4307...f3a
  26. AnonymBruker

Idag fikk jeg også se hvor lite verdt jeg faktisk er. Men jeg skal aldri slippe noen inn på meg mer. Ingen skal få se hvordan jeg sliter med følelser, og jeg skal unngå alt og alle som trigger meg. Jeg stoler ikke på noen. Takk også til Kupton som i denne tråden bekrefter hvilket syn han har på meg. Anonymkode: cea0d...230
  27. AnonymBruker

Synes du IS krigerne/hustruene bør få komme "hjem"?

Men vil mødrene gi fra seg barna? Det tror jeg ganske så sikkert de ikke vil. Anonymkode: b4307...f3a
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden