Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. farløs

    Noen som har en fortid med rus ...

    Ser nå at det stod "og svar til dette",beklager. Jeg leste for fort.
  3. Babette

    Gi meg din aller beste middagsrett akkurat nå

    Laksefilet stekt i airfryer. Først legger jeg stykkene i en gugge som består av soyasaus, flytende honning og appelsinjuice, og krydrer med sitronpepper på begge sider. Dette ligger en halvtimes tid og godgjør seg. Så i airfryer, tror det er 12 minutter på 200 grader. Rester av gugga blir med i airfryeren, og kan også øses over ved servering. Tilbehør: Kokte poteter, rømme, agurksalat, frisk dill, stekte grønnsaker.
  4. farløs

    Noen som har en fortid med rus ...

    Hvorfor slettet du det jeg skrev? Jeg har skrevet som anonymbruker 3 ganger tilsammen hele min tid på forum, og 2 av de var rettelse på meg selv på samme tråd. Og det er lenge siden.
  5. Vhanja

    Gi meg din aller beste middagsrett akkurat nå

    Ja, jeg liker også squash-pasta. Bruker fullkorn akkurat nå for å gjøre det litt sunnere. Jeg elsker pasta og ønsker ikke å kutte det ut. Glemte også i forrige innlegg at jeg også har gulrot oppi. Gulrot i små biter gir litt sødme som konstrast til den kraftige tomatsmaken. Sunnere enn å ha sukker i.
  6. Krøll47

    Dere med Bp2. Jobber noen fulltid?

    Jobber fulltid. Men vet ikke hvordan det blir på sikt.
  7. farløs

    Gi meg din aller beste middagsrett akkurat nå

    Det høres godt ut☺️ Jeg synes kjøttdeigsausen fra toro med stekt kjøttdeig med litt hvitløkssalt, og stekt løk og stangselleri oppi er veldig godt. Det er godt på både div pasta men også på masse stekt squash "naturell" da blir det bittelitt lavkarboish.
  8. Admin

    Noen som har en fortid med rus ...

    Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Det er heller ikke lov å poste med brukernavn og som anonymbruker i samme tråd. Admin
  9. Glitter

    Noen som har en fortid med rus ...

    Nei. Det er kun ett slikt tilbud her i byen og det er mange års ventetid. Jeg ble søkt inn dit i fjor, men fikk avslag. Pga eier egen bolig.
  10. påskelilje

    Hva har vært det beste med denne dagen sålangt?

    Husker da jeg begynte med hest, ar jeg ble så overrasket over hvor fint det var å stelle hesten! Trodde at det var ridingen som var stas, og at stellet bare var "nødvendig ". Veldig fin aktivitet, som jeg hadde storkost meg med igjen, dersom jeg hadde kommet i en stall igjen.
  11. erik123

    Fratatt lappen p.g.a medisiner spm

    Det er ikke gunstig å gå på Truxal i 50 år. Da kan du få noe med på "kjøpet" .......
  12. stjernestøv

    Noen som har en fortid med rus ...

    Jeg ruset meg i tenårene i mange år, etter jeg fikk unger ble det bare alkohol. Nå er det veldig lenge siden jeg har smakt alkohol så lurer på hvordan det hadde vært.
  13. AnonymBruker

    Dere med Bp2. Jobber noen fulltid?

    Jeg jobber deltid. Ønsker å stå i full jobb, men jeg vet ikke om jeg er i stand til der på sikt. Anonymkode: 9c205...ebf
  14. AnonymBruker

    Frustrert over dps

    Jeg har ikke opplevd det du beskriver, jeg ville bare si at jeg hadde strevd selv med slikt intervall mellom timene. Det høres tøft ut. Hva er din diagnose? Bp2-depresjon her. Jeg får time med 1 eller 2 ukers mellomrom og hadde garantert fått telefon-konsultasjon om det gikk så lenge mellom timene. Anonymkode: f75d1...0e6
  15. AnonymBruker

    Noen som har en fortid med rus ...

    Er det mulig å søke seg inn i et bofellesskap i kommunen? Anonymkode: bd42a...1c8
  16. ISW

    Fratatt lappen p.g.a medisiner spm

    OK. Jeg oppfattet at du skrev "medisiner er synderen". Nei, jeg spøker ikke med dette. Jeg forstår at det er alvorlig.
  17. Vhanja

    Gi meg din aller beste middagsrett akkurat nå

    Pasta med kjøttdeig og grønnsaker (løk, hvitløk, brokkoli/squash og paprika) i krydret tomatsaus. Masse, masse krydder.
  18. I dag
  19. stjernestøv

    Veie oss hver fredag?

    Så flinke dere er Her går det bare opp
  20. erik123

    Fratatt lappen p.g.a medisiner spm

    Men poenget er at jeg antakelig har fått Parkinson. Jeg har også brukt antipsykotika. Jeg har slitt med "dårlige nerver og lite søvn" siden 1973. Så at jeg blir syk er ingen "bombe" Så her frykter jeg det verste. Og det er ikke noe å spøke med.
  21. AnonymBruker

    Hva har vært det beste med denne dagen sålangt?

    Så kjekt da. Ja, jeg synes det å møte hester/være med hester/ri hester bare gir en helt spesiell god følelse som er vanskelig å sette ord på. Jeg gleder meg hele uken til ridetimen og det er alltid like koselig å komme inn i stallen og hilse på/klappe den hesten som jeg rir fast nå. Også ja det å strigle og alt sånt også, kunne lett gjort det i mange timer hehe. Anonymkode: 27fce...826
  22. farløs

    Hva er ditt favoritt pålegg til å ha på brødskiver?

    Tok på mer agurk. Ja det var friskt som du sa. Hm.. veldig vanskelig å forklare. Var jo godt på en måte men på helt ny måte, en rar måte, haha artig☺️
  23. farløs

    Hva er ditt favoritt pålegg til å ha på brødskiver?

    Nå skjer det! Hopper uti
  24. Glitter

    Noen som har en fortid med rus ...

    Jo du har rett I det. Når jeg feks er med min venninne i Trondheim så tenker jeg minimalt på rus. Men skal også sies at jeg elsker å ruse meg. Så er ikke bare for å flykte unna, men fordi det føles godt. Og det sosiale samværet hvis jeg tar kontakt med noen i miljøet. Det gjør jeg som oftest ikke da. Men jeg aner ikke hva riktig behandling skulle være. Hvis jeg har psykoselidelse, noe jeg egentlig ikke tror, så er det bare medisiner som er tingen. Det at jeg ikke tåler å bo alene over tid gjør at jeg stadig vekk blir dårlig tror jeg.
  25. Glitter

    Selvbruning

    Hehe nei du har vel rett i det.
  26. nachnoo

    Etisk debatt - hvor mye behandling skal ett menneske få?

    Nyttig og kostnadseffektiv er viktig. Skulle gjerne gitt et langt svar på dette, men nå kommenterer jeg kun to punkt: 1. Er personer med små barn mer "verdt"? Ikke når det gjelder menneskeverd. Men når det gjelder å tilby behandling er det en relevant faktor. Om en ikke gir dem rask og god behandling, går det også ut over barnet, og vi skaper kanskje en ny pasient. 2. Da pandemien kom, var vi etter min mening "overmoralske/etiske". Demente på sykehjem skulle absolutt ikke vært de som fikk vaksine først. En utmerket psykiater og forsker jeg arbeidet sammen med, mente at mye psykiatrisk behandling og effekten av denne kunne sees på som en liggende parabel (google). Effekten av de første intervensjoner ga stor helsegevinst. Etter hvert ble helsegevinsten mindre for hver innsatsenhet. Feks er helsegevinsten av de første 30 polikliniske timer ganske stor, mens helsegevinsten for timene 130-160 vanligvis er svært liten.
  27. AnonymBruker

    Kupton eller ISW - benzo og PPI + bp1

    Enig Anonymkode: 81b01...c11
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...