Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Noen som vil hjelpe meg å tolke?

    Ok. Men hva med gjelden (rentene) som allerede er betalt fra 2005-2035 (borettslaget er bygget i 2005); er det liksom bortkastet penger? Vil det ikke påvirke fellesgjelden (i form av mindre gjeld) noen ting? Anonymkode: c0a1a...57d
  3. AnonymBruker

    Nok en familie drept i Norge i år.

    Den siktede kommenterte av og til på FB-innlegg jeg hadde skrevet. Jeg oppfattet han som en litt enkel sjel. Anonymkode: 2f6d5...bf4
  4. Dorthe

    Når er man for gammel for påske egg?

    Men da må du jo skrive under nick for ellers så vet jeg ikke hvem du er. Det går rett og slett ikke an å ha en anonym bestevenn 😟
  5. nachnoo

    Brintellix - vil det gå over?

    Det er et poeng at AD skal få deg ut av depresjonen. Flathet kan være blant de siste symptomer som forsvinner.
  6. frosken

    Noen som vil hjelpe meg å tolke?

    Jeg forstår det som at i 2035 skal gjelden refinansieres og at dere etter det må betale både renter og avdrag.
  7. I dag
  8. AnonymBruker

    Brintellix - vil det gå over?

    Er ikke poenget da at antidepressiva skal få en ut av den flatheten? Anonymkode: 946a6...ee8
  9. AnonymBruker

    Brintellix - vil det gå over?

    Klem til deg. Har du kommet deg opp fra hullet da? Eller er det like ille pga flatheten? Jeg har et håp om at brintellix kan koble meg på og gi meg noe positive følelser igjen. Får håpe du får noen oppløftende svar og bedring Anonymkode: 946a6...ee8
  10. AnonymBruker

    Brintellix - vil det gå over?

    Jeg er en hard nøtt å knekke, holdte jeg på å si.. Jeg har gjennom tiden prøvd en del antidepressiva, og funnet ut at fontex er det som fungerer best for meg. Det tar vekk den mørke skyen jeg konstant bærer på, gir overskudd og energi til jobb, skole, trening, sosialt ++ i hverdagen. Dessverre gir den ekstrem ulvehunger etter 3-4 mnd, og det fungerer dårlig ettersom jeg tidligere har hatt spiseforstyrrelser, og nylig hadde tilbakefall. Det er under kontroll nå, men det blir problematisk så fort jeg får tabletter som gir ulvehunger.. Det som er trist, er at jeg følte fontex var den eneste typen jeg følte fungerte, og at det ga meg noe jeg manglet. Typ et stoff i hjernen "normale" mennesker har, om det gir mening. Ble enig med legen om å prøve brintellix fordi det ikke har økt sult som bivirkning, men nå oppleves jeg som flat og likegyldig som sagt. Før jeg begynte på antidepressiva (begynte på fontex i desember, brintellix nå siste mnd) var jeg på et veldig mørkt sted, orket ingenting, var ikke sosial, orket ikke møte opp på skolen, klarte ikke holde det rent og ryddig hjemme ++ Anonymkode: 56402...325
  11. nachnoo

    Brintellix - vil det gå over?

    Svært mange som bruker antidepressiva er deprimerte og har «flathet» som et av flere symptomer på depresjonen.
  12. AnonymBruker

    Hvorfor dår man kognitive vansker?

    Kanskje? Men spørs om disse symmtomene jeg nevner her kan skyldes depresjon. Spør etter det for å høre om andre har opplevd det slik - da blir jeg kanskje litt klokere Anonymkode: 7e946...107
  13. Sokk

    Hvorfor dår man kognitive vansker?

    Det høres ut som en utrolig vanskelig situasjon. Det høres også ut som en litt kompleks problemstilling, som du er nødt til å jobbe med behandler(e) for å løse opp i. Det er ikke så lett for en gjeng med (av og til) psykisk ustabile anonyme folk på internett å avgjøre hva som er hva. Hvis legen har anbefalt deg å behandle depresjon i tillegg til cfs, så har legen en grunn til dette og jeg ville prøvd det legen anbefaler 😊 Kanskje gjør det at du får litt mer mental «avstand» til situasjonen og symptomene og ikke blir så fanget i ditt eget hode og tankespinn som du er nå. Så ser vi jo at du klarer å poste ting på internettforum. Så da kan du jo spørre deg om det er noe annet, mer konstruktivt, du kunne brukt den samme energien på. Noe som bidrar til å lette det depressive snarere enn å opprettholde symptomene. Det er ditt valg og noe du kan gjøre for å bidra til egen bedring. God bedring 😊
  14. AnonymBruker

    Brintellix - vil det gå over?

    Huff- jeg vurderer å prøve brintellix og trenger ikke bli mer slik😝 Hvordan var du før du tok den da? Anonymkode: 946a6...ee8
  15. AnonymBruker

    Hvorfor dår man kognitive vansker?

    Ja det er cfs eller lignende inni bildet dessverre, så det er en realitet at jeg blir verre. Det er hele problemet. Men lurer på om jeg har depresjon i tillegg- og hvor mye av symptomene denne står for når det gjelder disse symptomene☺️ Anonymkode: 7e946...107
  16. AnonymBruker

    Noen som vil hjelpe meg å tolke?

    Vi driver og lukter på en borettslagsleilighet med ca 990.000 i fellesgjeld Det står at fellesgjelda er avdragsfri og skal innfris i sin helhet i 2035. Samtidig står det at fellesgjelda også skal refinansieres da og at det da må påregnes å begynne å betale avdrag. Betyr dette at renta er nedbetalt i 2035 og at man bare skal betale avdrag fra 2035? Og er avdrag høyere enn rente? Anonymkode: c0a1a...57d
  17. AnonymBruker

    Ad og tankekjør

    Det kan jeg skjønne og være enig i, men dette er litt annerledes. Det var slik også en lang stund før jeg ble så dårlig at jeg havna til sengs 🤕 Anonymkode: 05d86...bc7
  18. Sokk

    Hvorfor dår man kognitive vansker?

    Da må du prøve å kjenne litt mindre etter og gjøre ting selv om du føler at du blir verre. Du MÅ gjøre noe annet enn å ligge i senga og poste på DOL hvis du skal bli bedre. Du trenger ikke gjøre 1000 ting, men ta en dusj, spis noe, få frisk luft. Hvis problemet ditt er ME/CFS og ikke depresjon, er situasjonen kanskje en annen, men du skriver at du har depresjon. Da må du gjøre noe. At du blir verre er en følelse, ikke en realitet.
  19. Seroxat

    Mianserin for søvn

    Takk for tilbakemelding ❤️
  20. Sokk

    Ad og tankekjør

    Alt blir fjernt og døgnet blir en grøt hvis man ligger i senga hele dagen. Uavhengig av depresjon.
  21. AnonymBruker

    Brintellix - vil det gå over?

    Hei! Jeg har stått på brintellix i ca 4 uker nå, og føler meg ekstremt flat og likegyldig til alt. Vil dette gå over? Noen med erfaring rundt det? Anonymkode: 56402...325
  22. stjernestøv

    Hvorfor er ikke menn interessert i å pynte til påske

    Her pynter vi ikke til påske, det gjorde vi da barna vokste opp.
  23. erik123

    Hvor lenge kan en bruke medikamenter som Sobril?

    Jeg får ikke Sobril av legen min, truer med å ta førerkortet. Kan ikke kjøre bil når du går på Sobril.
  24. Det er lenge siden Trump ble en parodi på seg selv. Dette er jo bare enda en latterlig ting fra ham.
  25. AnonymBruker

    Reaktiv depresjon

    Det oppleves ikke helt slik dessverre Anonymkode: 5b8cf...a09
  26. Sokk

    Depresjon og forvirring

    Tilfeldigvis bærer også de trådene preg av de samme utfordringene med manglende tegnsetting (særlig manglende komma mellom ord i lister/oppramsing av symptomer), mellomrom mellom ord og tegn, manglende punktum før ny stor bokstav og ny setning, ufullstendige setninger og generelt manglende gjennomlesing før man trykker «send inn svar». Når man starter en tråd med et generelt spørsmål hvor man ikke avslører noe om seg selv, burde det jo være mulig å skrive under nick for å rydde usikkerheten av veien om at dette er en person som spammer forumet med hundrevis av tråder rundt samme tema. Bra for egmont, da, som får trafikk og aktivitet 😂
  27. AnonymBruker

    jeg sa ifra til behandleren min at jeg er her inne

    @Kashmir Anonymkode: 036df...cef
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...