Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Bra det da.
  3. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Ja må vel finne noe jeg liker. Bra du nyter livet, det er de små tingene som teller ja.
  4. Tusen takk for tips. I følge kommunens nettsider er det noe som heter Årim som har ansvar for renovasjon. Det står at all plast skal sorteres i disse gjennomsiktige sekkene som jeg nevnte. Kan godt være som du sier. Jeg er usikker på om der er en dunk for plast på søppelrommet men det kan jeg jo se etter. Jeg kan jo kanskje satse på å spørre vaktmester eller naboer hvis jeg treffer på en av de, det er jo litt mindre plagsomt enn å sende en spesifikk e-post om det. For det haster jo ikke akkurat så jeg føler ikke at jeg kan sende e-post nummer 3 denne uka bare for å spørre om plast sortering? Det hentes vel sikkert bare en gang i måneden eller noe sånt uansett så jeg får jo ikke gjort noe med det nå når det nettopp har blitt hentet så er det sikkert en måned til neste gang liksom. Anonymkode: 09ef1...b5f
  5. Grendel

    Nyter du livet?

    Jeg gjør det. Jeg har flaks med at jeg er frisk, og da er det enklere. For min del handler det om å veksle mellom å yte (trene eller jobbe) og nyte (spise noe godt. Se TV). Det er ikke nytelse hvis man spiser og ser TV hele dagen. Det er ikke bare å kopiere den oppskriften hvis man ikke har helse til det. Det forstår jeg også.
  6. Vhanja

    Nyter du livet?

    Sunn mat er godt, du må bare finne noe du liker. Du vil aldri klare å spise sunt hvis du for hvert måltid må presse i deg mat du ikke liker. Generelt sett nyter jeg livet. Jeg er bevisst viktigheten av å se gleden i de små ting, for det er de hverdagsgleder vi har mest av. Store hendelser som ferie, barnefødsel, giftemål, jubileumsfest, ny jobb osv er selvsagt veldig stas, men det skjer veldig skjelden sett i sammenheng med hvor mange dager vi har i livet. Så jeg går ikke rundt og venter på det "neste store" for å nyte livet, jeg nyter det i hverdagen på de små ting.
  7. Det varierer litt fra kommune til kommune hvordan sorteringsløsningene er for private husholdninger. Det første du kan gjøre er å gå inn på nettsiden til kommunen din og søke på renovasjon. Da finner du ut hvem som har ansvar for avfall/renovasjon i din kommune (hvis du ikke vet det). Da kan du ringe/maile dem hvis du lurer på noe. Du kan også bruke nettstedet/appen sortere.no Der skriver du inn kommunenivå først, og så kan du skrive inn f.eks "plastemballasje" eller "isboks" eller liknende. Da får du vite om det er system for sortering av plastemballasje. Akkurat hvordan dere gjør det praktisk i blokka der du bor, må du nesten spørre vaktmester/styret/naboer om. Det kan tenkes at du skal samle plast i bærepose og legge i en dunk i søppelrommet? Eller at alle leilighetene egentlig skal ha hver sin sekk, og så er de litt treige med det?
  8. Thebutterfly

    Klarer du en uforutsett utgift på 20.000 kr?

    Det er sant. Ja, folk har ulike situasjoner og inntekter. Så det er vanskeligere for noen enn hva det er for andre. Fins folk som ikke har arbeid osv. Regner med at de kan ha vansker med å spare. Å klare en stor uforutsett stor utgift kan bli vanskelig for noen mennesker.
  9. Hei! Jeg skulle jo egentlig spurt borettslaget men jeg har nettopp sendt 2 andre e-poster om andre ting og jeg har nettopp flyttet inn her så jeg er redd for å være plagsom. Så det som er er at jeg nettopp har flyttet inn i en leilighet i borettslag i en blokk og jeg har ikke helt skjønt hvordan vi som bor her skal sortere plast. Jeg måtte be borettslaget om å få søppel bøtte og poser til matavfallet og det fikk jeg sammen med en sånn rød boks til elektrisk avfall. Jeg ba også om å få slike store gjennomsiktige poser til plast innsamling men det fikk jeg ikke, og jeg glemte helt av og spørre når jeg fikk det levert om jeg ikke skulle få poser til plast og hvordan de sorterte dette. Jeg så at vaktmesteren hadde satt ut papp dunkene til levering her om dagen. Og da lå der ca 7 store plast sekker med plast innsamling også ved siden av. Men det er jo ikke per beboer da det er nok heller per oppgang (her er sikkert 7 oppganger vil jeg tippe på). Her er sånt eget søppelrom i kjelleren da her er egen søppel sjakt i hver etasje der du kan hive søppelet ditt. Der henger det også EN sånn plast sekk til plast innsamling. Men det er jo veldig lite med en sekk per oppgang da? Her er 16 leiligheter i hver oppgang og sikkerrt over 100 leiligheter til sammen. Kanskje de ikke sorterer plast her? Vet ikke om det ville blitt for mye styr dersom alle over 100 leilighetene/personene her skulle levere en plast sekk hver gang det skulle samles inn med søppel bilen? Er det kanskje noen som bor likens som meg (i blokk/borettslag) og som sorterer plast som kanskje vet hvordan det gjøres og hvor/hvordan man får levert den plasten som man samler selv i stor, gjennomsiktig sekk? Anonymkode: 09ef1...b5f
  10. frosken

    En behandler sa til meg

    Psykologers råd om utdanning bør ikke vektlegges noe mer enn andres oppfatninger av hva du bør utdanne deg til.
  11. I dag
  12. Lillemus

    Lage brownies fra Toro pose

    Jeg mener det het "Mat og helse" for 10-15 år siden da mine barn hadde det på skolen.
  13. Lillemus

    Cyste etter hormonspiral

    Du er helt sikker på at cysten har sprukket? For det er VONDT! Hvis du mener smertene skyldes spiralen så er det ingenting i veien for å få den fjernet igjen, det er dessverre noen som opplever det.
  14. Eva Sofie

    Hva hadde der gjort her? Reagert?

    Jeg kommuniserer i likhet med deg med min terapeut pr. SMS primært om tidspunkt om timer dersom det blir behov for endringer fra den ene eller andre parten. Jeg vet at min terapeut har en separat telefon (med eget nummer) til arbeid) og en egen telefon/nummer til private relasjoner. Dette er krav fra lov om personvern og norm for IKT-sikkerhet. Det å spørre din terapeut et undrende og åpent spørsmål om hva det skyldes, tenker jeg er rimelig i den situasjonen. Der ville jeg nok også ha tatt lydopptak av den samtalen. Om det viser seg å være unødvendig, kan du slette opptaket.
  15. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Ok. Bra du liker det da. Ja spiser mer når en sover mindre, har alt spist en del. Får lyst på alt mulig da. Ble ikke du operert? Hvordan går det etter det?
  16. stjernestøv

    Mitt andre hjem

    Ja jeg er i overgangsalderen så jeg mangler sikkert østrogen, bale med de søvnløse nettene. Får ikke sove om dagen jeg men håper på å sove godt til natta igjen. God natt og håper du får sove godt
  17. Eva Sofie

    Hva gjør man når.....

    Støtter anonym bruker over. Det kan ikke skade at du takker ja til å motta hjelp fra teamet. Selv om du ikke har tro på teamet i sin helhet, kan det være at du finner en person i teamet du opplever at du kan snakke mer med enn andre. Jeg tenker at du mest av alt trenger å ha en person som du kan tørre å åpne deg for og dele det du bærer på. Du kan også få en second opinion, dersom du opplever å ikke bli tatt på alvor/misforstått av egen fastlege. Stå på videre - det er ikke meningen at du skal streve med dette alene. Følg tanken/følelsen inni deg som ønsker hjelp - det fortjener du.
  18. emilie321

    Nyter du livet?

    Der er jeg motsatt. Synes mye sunn mat er godt, men allikevel sliter jeg med vekta. Det hjelper ikke så mye på vekta med sunn mat når en spiser for mye, men er jo så sulten og fysen. For tiden sover jeg også altfor lite og da blir jeg ekstra sulten. Samtidig som motstandskraften blir svekket.
  19. farløs

    Mitt andre hjem

    Ja du kan jo prøve? Alt under 6timer over lenger tid er fælt synes jeg. Akkurat nå er det en del hormonelle greier som er i ulag her hos meg, venter på å bli ferdig med akkurat det for denne gang. Blir litt bedre da. Jeg skulle akkurat til å skrive til deg i db di men kom ikke så langt. Du trenger virkelig mye mer timer søvn og hvile. Håper virkelig du kan få det❣️ Om så du tar noen lur her og der, og hviler, om du klarer? Skulle gjerne ha døgna å "holdt deg med selskap", men er noen som må hjelpes/ærender og nødvendigheter (inkl mine greier) for tiden som jeg må opp for.. det jeg greier av det i allfall. God bedring og god natt💐🧸
  20. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Sunn mat er virkelig ikke godt, hadde egg, salat og cottege chees i går til middag. Ikke godt.
  21. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Det høres ikke greit ut..
  22. stjernestøv

    Nyter du livet?

    Kan relatere meg til det...
  23. stjernestøv

    Mitt andre hjem

    Ok. Sent å legge seg da og tidlig å stå opp. Kanskje jeg skulle ventet lenge med å legge meg jeg og? Våkner jo midt på natta. Ble vel fire timers søvn i natt.
  24. farløs

    Mitt andre hjem

    Har blitt litt sent den siste tiden, var litt tidligere for noen uker siden da var det ca 11 tiden(på kvelden). Men det har vært mye senere enn dette før så jeg synes det går mye greiere sånn som det er nå. Står du opp nå? Fælt.. har opplevd det selv, i perioder før. Men sovner du veldig tidlig da?(håper det)
  25. stjernestøv

    Mitt andre hjem

    Legger du deg så sent? Står oppe på den tiden jeg, uff.
  26. farløs

    Mitt andre hjem

    Snart senker natten seg på soverummet, det har den også gjort her på forumet. Nå har vi skrevet nok, også med fjas og råd. Natta alle sammen, natta alle sammen. 💌Klem💤
  27. I går
  28. Ja, kanskje. Jeg har mange viktige faner oppe så har ikke tatt meg bryet med å forsøke restarte pcen ennå, men jeg skal få gjort det når jeg er ferdig med det jeg skal gjøre nå. Ja, i nettleseren har jeg ingen problemer. Så det må jo være noe feil med appen? (Kalles det app når det er på pc?). Samme med appen på mobilen, der har jeg heller ikke noe problemer. Anonymkode: d9358...d7c
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...