Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. farløs

    Lage brownies fra Toro pose

    Ah.. kanskje det fortsatt heter det? Husker jeg fikk kjeft i heimkunnskapen av ei vikarlærer en gang fordi jeg brukte en mindre kasserolle på litt større komfyrplate (ikke med vilje og det var ingen fare heller). Det var sånn rope/hyle kjeft, foran alle🫠 Det var ikke så artig. Men hun var egentlig litt ute etter meg hele vikartiden, vet ikke hvorfor men tror ikke det var personlig, mer at hennes greier gikk utover meg.. Hun "elska" han som "mobba/hata" meg da🥴 Men vikartiden tok jo slutt😊
  3. psykedeliker

    Hva hadde der gjort her? Reagert?

    Godt poeng, nå er det også lenge siden dette skjedde. Men fortsatt er det et problem med manglende kulturell kompetanse i helsesektoren. Mange forstår rett og slett ikke hva jeg snakker om, fordi de aldri har opplevd lignende situasjoner selv. Men da må jeg bruke uhensiktsmessig mye tid på å forklare grunnleggende saksforhold, selv om jeg ikke forventer at de skal klare å henge med på 7-ledds intriger.
  4. påskelilje

    Smakt kombucha? Hva synes du og hvor er best å kjøpe?

    Jeg har laget selv! Fikk en sånn sopp av ei, og laget noen omganger. Fikk det ikke til like godt som hun som jeg fikk soppen av. Nå har den ligget på glass i uteboden lenge, og jeg lurer på å lage en omgang til før jeg evt kaster den
  5. Sokk

    Hvordan tolker dere dette i journalen?

    Ingen kan gi et juridisk bindende svar på hvordan utsagn skal tolkes. Svaret kan sees på som en etterfølgende omstendighet som er relevant for tolkningen, men det er altså ikke slik jussen fungerer. Det er også veldig fint med lover og regler, men vi kan ikke regulere virkeligheten. Den lever sitt eget liv. Og tolkningen av hva andre mennesker mener, det er virkeligheten, eller representasjoner av virkeligheten. Det er ikke juss.
  6. AnonymBruker

    Vaskeball før

    For lengre tid tilbake brukte jeg en vaskeball i vaskemaskina. Fylte den opp med omo flytende og la den midt i tøyet. Nå har jeg kjøpt flytende vaskemiddel igjen etter gammelt, men er det slutt på slike vaskeballer? Tømmer jeg i kammeret for forvask og hovedvask renner det bort med en gang. Er det riktig å ha det i kammere? eller finnes det vaskeballer enda som skal brukes til sånt? Anonymkode: 06b64...eb5
  7. Ja, du får se hvordan det går når du kommer opp i riktig dose. Håper det blir bra! Lykke til 🙂
  8. nachnoo

    Hvordan tolker dere dette i journalen?

    Det er "overformell". Hva er et juridisk bindende svar på hva monoman betyr?
  9. psykedeliker

    Hvordan tolker dere dette i journalen?

    Ikke hvis du vil ha et kvalitetssikret og juridisk bindende svar.
  10. Drømmeautomat

    Hva hadde der gjort her? Reagert?

    Det er da ganske enkelt: ved å addressere det. Hvorfor skifter du tema? / Vent, jeg var ikke ferdig. Hvorfor sier du ikke noe? / Hva tenker du om det?
  11. Drømmeautomat

    Hva hadde der gjort her? Reagert?

    Spot on. Hvorfor i alle dager skal man bruke energi på å fortrenge noe som så enkelt kan oppklares? Selvsagt blir det liggende i lufta. Og selvsagt er ikke det bra i en terapi.
  12. nachnoo

    Hvordan tolker dere dette i journalen?

    Jeg ser at du hevder det gjentatte ganger. Formelt er det ikke noe galt i det, men mange brukere her ser på det som ganske tungvint. Det er langt lettere å stille et spørsmål på DOL.
  13. AnonymBruker

    Er det virkelig delte oppfatninger om "politivold" saken?

    Mtp alt annet som kommer frem i denne saken så hadde ikke det forundret meg. Mulig politimannen var ny. Politiet i Kongsberg var jo involvert i det tidligere sakene som Simensen. Er ærlig talt mer skeptisk til politiet nå hvis de mener at de ikke viste hvem Simensen var før etter volden. De to siste sakene med han var jo i fjor, og ganske store. Anonymkode: 2efa0...398
  14. Kjipt at den kan ha sånn motsatt effekt. Jeg har også blitt mer deprimert etter jeg begynte å trappe opp, men er ikke oppe i terapeutisk dose ennå (tror jeg), så det har mest sannsynlig ikke noe med medisinen å gjøre.
  15. AnonymBruker

    Cyste etter hormonspiral

    Ja tenker å bestille hos en annen å håpe hun tar meg mer seriøst. Anonymkode: 7dc83...923
  16. Sokk

    Hva hadde der gjort her? Reagert?

    Altså, jeg hadde blitt gal av å ha dette hengende i luften. Helt enig med @Drømmeautomat Det er bare å sende melding tilbake med «Hva betyr dette?» eller lignende. Eller ta det opp med en gang neste time. Det er heeelt innafor å spørre. Psykologen burde egentlig avklare på eget initiativ. Så er det mest sannsynlig en uskyldig forklaring, men da er det best å få det avklart, så det ikke ligger noe rart og uavklart mellom dere. Så lenge det finnes en liten sjanse for at psykologen sendte deg meldinger i fylla fordi hen er kåt på deg, så er det utrolig forstyrrende for terapien. Hvis det ikke er en uskyldig forklaring, burde du bli overført til en annen psykolog. Om dette skjedde med meg hadde jeg brukt helt sykt lang tid og mange tanker på å spekulere i dette og undret meg over hva som skjedde og det hadde garantert på et eller annet tidspunkt plantet en idé hos meg om at psykologen var interessert i meg på en ikke-profesjonell måte. Så det er best å kvele de spekulasjonene der med fakta først som sist.
  17. psykedeliker

    Snevre affekter står i journal

    Det må du spørre behandlingsstedet om. De har informasjons- og veiledningsplikt.
  18. AnonymBruker

    Snevre affekter står i journal

    Affekter er vel følelser om jeg ikke har missforstått noe, så det betyr vel at du har lite føleser slik jeg tolker det? Anonymkode: daef2...216
  19. AnonymBruker

    Cyste etter hormonspiral

    Leit at gynekologen var lite profesjonell. Siden hun var privat (om jeg skjønte deg rett?) så kan du jo heller bestille time i juni hos noen andre da? Det tenker jeg at jeg ville gjort etter en dårlig opplevelse i alle fall. Anonymkode: 8fbe1...537
  20. AnonymBruker

    Snevre affekter står i journal

    Hva betyr det? Anonymkode: c0cc0...6c6
  21. Min erfaring etter å ha søkt etter svar på det samme er at det er veldig individuelt og vanskelig å gi noe svar på dessverre. Anonymkode: 7bc51...4fd
  22. Jeg ble utrolig deprimert og nedstemt, mye, mye mer enn vanlig. Og det bare vedvarte. Da var jeg på "full" dose, som for min del var 200 mg.
  23. Ja, til tross for min manglende kunnskap om økonomi har jeg fått med meg at det er høy boligrente nå ja. Jeg forstår, takk for svar. Anonymkode: e0245...41e
  24. laban

    Hva er svaret på dette?

    Er dette gangestykker, altså slik at "x" er multiplikasjonstegn? I så fall kan de løses med kalkulator? Trenger du å vise utregning, finner du metoder på matematikk.net og matematikk.org
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...