Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Absolutt, ifølge mange av mine venninner. Jeg hadde omtrent ingen typiske overgangsalder-plager, bortsett fra at termostaten min var innstilt litt feil. Det var ikke spesielt merkbart om natten, men jeg fikk ofte en kraftig "varmebølge" rett etter at jeg våknet om morgenen.
  3. Kjøp ulldyne Jeg har lett for å svette skikkelig om natta, spes rett før mensen. Fikk ulldyne for litt over en mnd siden.Har ikke svetta en dråpe siden da. Kanskje litt kort tid for å uttale seg, jeg er ganske sikker på at den sørger for at jeg ikke svetter.
  4. laban

Han vil bli sammen med engang

Jeg forstår deg godt. Si det akkurat som det er - at du er interessert, men at tempoet blir feil. Hvis han er oppriktig interessert (og "normal" nok til at dette kan gå bra), bør han respektere det. Du skal ikke la deg overkjøre fordi du ikke vil han skal bli lei seg. Voksne mennesker bør kunne ta såpass hensyn til hverandre.
  5. stjernestøv

Vil mer ned pr dag.

Ja jeg vet, skal begynne med en fornuftig måte nå. Skal spise skikkelig middag og ikke bare salat.
  6. stjernestøv

Vil mer ned pr dag.

Du veier jo lite da, jeg har titalls kilo å gå ned.
  7. Lillemus

Ja - her skurrer mye i mine ører. Om en kar etter en uke hadde kjøpt smykke til meg og sagt at han elsker meg så hadde jeg definitivt rygget flere skritt tilbake. For meg er dette alt for fort! Jeg hadde helt klart tenkt at han er ute etter noe, for så travelt er det virkelig ikke nødvendig å ha det. Synes jeg. Nå skal jeg innrømme at det tok drøye to uker fra vår første date til vi anså oss som kjærester, men vi hadde møttes en gang før for mange år siden og var således ikke helt nye for hverandre, men vi kunne ikke på noen måte si at vi kjente hverandre fra før altså! Men snakk med ham om det - si at du synes dette går litt i forteste laget for deg og at dere må roe ned litt. Om han ikke takler det så er det hans problem.
  8. påskelilje

Døden kom på besøk

Kondolerer! Håper du og dine finner trøst og styrke sammen i minnene etter ham!
  9. Today
  10. påskelilje

Synes du IS krigerne/hustruene bør få komme "hjem"?

Jeg synes dette er fryktelig vanskelig å vite hva som er rett. Fra å være uhyre skeptisk til hjemhenting av både barna og de voksne, har jeg kommet frem til at jeg synes barna (norske statsborgere) skal få lov til å bli hentet til Norge. Men er usikker på hvor vidt jeg mener at rettsakene mot de voksne skal bli holdt i Syria eller i Norge. Vitneutsagn vil jo være enklere i Syria, mens jeg i utgangspunktet mener at norske statsborgere bør dømmes etter norsk lov.... men dette er så spesielt at jeg jeg vet ikke hva som er rett å gjøre.
  11. påskelilje

Dette utviklet seg jo veldig fort! Jeg hadde nok bremset litt, særlig fordi han kom med "elsker deg" etter såpass kort tid... Men jeg er helt fossil når det gjelder dating... har hatt samme mann i nærmere 30 år 😮😮😮 Men lykke til da, det kan være at dette blir full klaff!
  12. Gargamel

Synes du IS krigerne/hustruene bør få komme "hjem"?

Jeg synes det beste ville vært om de kunne bli dømt i det landet hvor forbrytelsen er begått. Det er normal praksis, selv om det ikke er noe formelt i veien for å dømme dem i Norge. Hvis man begår en forbrytelse i USA blir man dømt etter amerikanske lover og må sone i USA. Når det gjelder IS krigere, så må det være mye enklere å hente inn vitner i Syria/Irak enn i Norge. Det må være utrolig dyrt og tungvint å føre rettssaken her. Norge kan sørge for advokat, vise at vi følge med og kanskje sende en respektfull bekymringsmelding hvis rettssaken blir altfor parodisk. Det er den type hjelp French/Moland og andre eventyrere får. Mer har man ikke krav på.
  13. påskelilje

Hunder på buss

Takk for svar, dere!
  14. påskelilje

Til dere som er eller har vært gjennom overgangsalder.

Jeg svetter mye om natta for tiden. Ingen blødningsforstyrrelser. Er 48 år. Har hatt perioder med nattesvette tidligere, men det er mer intenst nå. Mulig overgangsalder?
  15. påskelilje

Ukens trening uke 16

Endelig har jeg vært litt aktiv ei uke 😁 Mandag: Gikk tur i ekstremt bratt terreng - en time oppover og ca 45 min nedover Tirsdag: Arbeid med ved i ca 5 timer Onsdag: Tur i ganske bratt terreng - 1 time opp og 1 time ned Torsdag: rant slalåm i 3 timer
  16. Gargamel

Ukens trening uke 16

Jeg har hatt en veldig klassisk, "fullverdig" påske og vært på ski de fleste dagene. Jeg regner også med jeg har dyttet i meg mer enn jeg har forbrent, men jeg hadde ikke intensjoner om noe annet heller.
  17. laban

Døden kom på besøk

Kondolerer. Håper det går bra med svigermoren din etter hvert, og at dere er flere som kan hjelpe henne og hverandre gjennom den vanskelige tiden som kommer. Hvis dere skal ha en sammenkomst etterpå, er det en mulighet å si noen ord der, hvis du synes det er lettere. Men selv valgte jeg å holde tale i kapellet i begravelsene til foreldrene mine. Det er livets gang, men tungt allikevel når noen som "alltid" har vært der, går bort.
  18. laban

Maggie

Sannsynligheten for at naboene dine leser det du skriver her, er svært nær null. Hvis det var det du mente, da.
  19. Du må ta celleprøve hvert 3. år! *streng pekefinger* Jeg opplever også en sjelden gang plutselige støtsmerter under samleie, virker nesten som livmora plutselig er lengre ned, men så kan det gå lenge til neste gang, ikke mange dagene siden sist jeg opplevde det faktisk. Men endo har jeg nok ikke, har ingen symptomer på det i alle fall.
  20. Det var det jeg også mente. Anonymkode: 6afd8...ab2
  21. Gondor

Døden kom på besøk

Svigerfar døde i går kveld. Vi satt ved dødsleie hans tidligere på dagen. Han gled ut og inn av bevissthet og fikk med seg at vi var der for å si farvel. Presten kom og gav ham den siste velsignelse og gjorde korsets tegn over hodet hans. Det var en veldig fin stund. Vi dro for å spise og svigermor ringte og ba oss komme til sykehuset igjen for hun orket ikke å være alene. Vi gjorde oss klare til å dra så ringte hun igjen og fortalte at han var død. Han sovnet stille inn. Ingen smerter. Hele familien samlet seg rundt sengen hans. Han så så fredfull ut. Sykepleieren hadde lagt en hvit duk over nattbordet hans og satt frem et stearinlys. Vi var helt utslitte alle sammen, men jeg har ikke sovet så mye som et sekund i natt. Jeg lurer på om jeg skal holde en minnetale i begravelsen hans. Og nå er det atter en dag med forpliktelser og gjøremål. Verden stopper ikke opp. Hvil i fred, kjære svigerfar.
  22. Maggie55

Maggie

Tusen takk. Det er ikke alt det er så lett å gi noe svar på føler jeg dessverre. Men da bør man ikke prøve bare tror jeg. Se bare på naturen. Hvordan yte den rettferdighet. Mange vil vel si at flere kunstrere har selvsagt. Håper ellers det samme.
  23. Maggie55

Maggie

Enkelte hører bare aldri noe klokker ringe i det fjerne tror jeg. Bare lite å gjøre ved.😊
  24. Yesterday
  25. Veldig bra skrevet om sånn depresjon faktisk er og føles. Anonymkode: 33322...800
  26. Villanda

Trenger søvn for ikke trigge depresjon(/hypomani)

Ja, søvn er viktig. Kanskje jeg burde droppe det jeg tror er årsaken, men er for sta, og det varer bare en uke til. Før har 60 mg Tolvon og 7,5 mg. Imovane sammen fungert bra for å sove natten gjenmom. (ja, for meg har det pleid å virke for søvn i den dosen Tolvon, selv om søvneffekt ikke skal være lineær med dose, og tillegg av Imovane 7,5 mg har økt effekten, selv om det primært skal virke på innsovning. Uff.., finner ikke roen. Burde det nå. En halv Imovane hadde hjulpet, men så er jeg redd for å bli avhengig og for å gå tom før fastlegen vil skrive ut mer eller før jeg vil spørre etter mer. Har laga meg en regel om at en pakke må vare minst 3-4 måneder. Grubler. Tenker "bare" denne uka, men er det ikke det man tenker når man misbruker, bare....., så skal jeg slutte.. Men jeg kan fint kutte ut om det ikke er krav til å fungere i hverdagen. Når jeg er sykemeldt, bruker jeg mye mindre Tenkte i dag tidlig at jeg bare MÅTTE gjøre noe for å få sovet ut. Nå er jeg ikke så trøtt (det burde jeg vært), har konsentrert meg rimelig bra, og tar det ikke veldig alvorlig. Men burde nok det. Vil jo ikke havne i grøfta igjen. Får se hvordan det går i natt. Kanskje sette inn støtet i morgen kveld om det blir lite søvn i natt også. Blabla
  27. Maggie55

Maggie

Please ikke misforstå. Jeg mener ikke at alle trenger slik fremtidsfullmakt eller noe. Det har bare med at jeg nå er i den aldersgruppen jeg er å gjøre i grunnen og at de gjenlevende slektninger jeg måtte ha er ikke ubetydelig gjennomsnittlig mye eldre med et helt annet liv bak seg. Alle har så mere enn nok å passe på i dag tror jeg og noe særlig god kontakt har vi aldri hatt. Vi har for fordskjellige interesser ganske enkelt. Jeg kommer selvsagt til å gjøre alt for å klare meg selv så lenge jeg kan og så bra jeg kan. Men både livsstil og mulig arv og miljø spiller inn tror jeg. Det er ikke alt drt er så lett å se i sin glasskule. Advokaten jeg snakket med nevnte at helt unge mennesker med alvorlig sykdom som konsulterte advokat i liknrnde ting og det blir noe helt annet. Så det er ingen oppfordring til løp og kjøp.
  28. Anbr42

Maggie

Lykke til videre, Maggie. Du er alltids velkommen tilbake når du ønsker. Håper du blir friskere etterhvert.
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden